23948sdkhjf

Mingel med systermärke - Weekly

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modeföretaget Style Sweden lanserar nytt varumärke.

I vår lanserar Style Sweden, som ligger bakom varumärket Mingel, nya märket Weekly.

Införsäljningen sker i maj till juni och därefter levereras de första plaggen under etiketten i augusti. Weekly är en expresskollektion, där införsäljningen är närmare i säsong och leveransen går snabbare.

- Vi har många kunder som även vill handla mer av oss i säsong. Med Weekly kommer vi att jobba med lite kortare ledtider för att tillfredsställa många kunders önskemål och leverera en höst- och en vårkollektion. Vi är rätt säkra på att alla våra nuvarande kunder kommer med oss på denna resa också, men här tror vi också att vi kommer att kunna jobba också med fler livsstilsbutiker även i storstäder. Vi vänder oss till samma konsument som vi har på Mingel, runt 35 år och uppåt men med en lite annan stil, säger Klas Snell till Habit.

Nya varumärket Weekly, med initialt två kollektioner per år, innefattar 15 till 20 plagg per kollektion som byxor, toppar, blusar och klänningar. Just nu har modeföretaget och designern Marie Swärd precis färdigställt den första kollektionen som levereras till butik till hösten.

Marie Swärd säger att Weekly handlar om väl valda tyger, former och kombinationer och inom märket ryms plagg med karaktär och känsla. Största delen av kollektionen produceras i Europa.

Klas Snell startade Style Sweden tillsammans med Lena Borgenvall Östlund 2005 och lanserade de första plaggen med etiketten Mingel 2006.

I dag finns märket 170 butiker i Sverige och därtill har företaget försäljning i butiker även i Norge, Finland och Danmark. Med Mingel ska företaget jobba vidare på redan inslagen väg och på som Klas Snell säger ”som vi gjort på ett lyckosamt sätt hittills”. Hos många kunder är Style Sweden med Mingel huvudleverantörer av framförallt byxor och klänningar.

- Vi tror att det är viktigt att man vågar titta på nya märken, speciellt nu när många har det tufft. Det är fortfarande alldeles för många butiker som inte jobbar aktivt med sina kunder. Kunden kräver mer och mer i dag. På Style Sweden satsar vi framåt och tror att det finns hopp om en god framtid för den fristående butiken, säger Klas Snell.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Best of Brands med ny ägare

Detaljhandelsprofiler ska skapa ny modekedja digitalt och fysiskt.

"Det är ett fint varumärke med gott renommé"

Best of Brands nya ägare ser goda synergieffekter med sina shoppingklubbar och ska bygga ett starkt digitalt erbjudande också i fysisk butik. Ambitionen är att bli en modeportal med utökat sortiment.

Då får modekedjan ny vd

Så ska Odd Mollys kommunikation stärkas - inleder nytt kreativt samarbete

Sandqvist byter läge

Väsk- och accessoarmärket öppnar ny butik i Göteborg i slutet av februari. Ytterligare butik väntar under året för företaget som nu omsätter över 100 miljoner kronor.

Plus

Från Nelly till Aéryne

Aéryne är en modestartup med innovativa försäljningsstrategier. Möt Siri Vikman: modevärldens stigande stjärna.

Nyhetsbrev

Nu stundar premiär för Löwengrips håraccessoarer

I februari lanseras entreprenören och sociala medierprofilens nya märke Hermine Hold.

Arkiv

Från kläder till väskor

Hugo Boss överträffade förväntningarna

Lanserar mässa för sport- och funktionsmaterial

Butiksnytt
Här öppnar Feet First

Nya ministrar på departementen

Hon blir ny kulturminister.

Jobb & Karriär
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

Modemärke med ny identitet

På besök från New York

På måndagen besökte 20 studenter från FIT i New York Stockholm Fashion District. Besöket är en del i ett samarbete som ägde rum för tredje året i rad.

"Nu förtjänar vi priset"

För fjärde gången mottar hon Elles prestigefyllda utmärkelse Årets designer.

Butiksnytt
Bestseller på delad yta

Här stänger Polarn O. Pyret

Hon är Årets designer

Carin Rodebjer förärades priset som Årets designer av tidningen Elle. Därtill prisades bland andra Maria Nilsdotter och hållbarhetsprojektet Remake.

Butiksnytt
Gram öppnar nytt "skouniversum"

”Vi vill förändra skobranschen på riktigt”.

Vad händer hos Bruno?

Oscar Jacobson öppnar i London

Modestipendiater utsedda

Stockholmarnas favoritcentrum korade

Pep blir Peppercorn igen

Textilservicejätte i hållbarhetssamarbete

I dig denim väljer byrå

Här stänger River Island

Stilduo för MQ

Prisas för sjal

Lululemon höjer prognos

Herrmodemässa i siffror

Prisökning på mode

Butiksnytt
Här öppnar H&M

Ikeasfären fortsätter öka i H&M

Tar plats i hållbarhetskrets

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.119