23948sdkhjf

Mingel med systermärke - Weekly

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modeföretaget Style Sweden lanserar nytt varumärke.

I vår lanserar Style Sweden, som ligger bakom varumärket Mingel, nya märket Weekly.

Införsäljningen sker i maj till juni och därefter levereras de första plaggen under etiketten i augusti. Weekly är en expresskollektion, där införsäljningen är närmare i säsong och leveransen går snabbare.

- Vi har många kunder som även vill handla mer av oss i säsong. Med Weekly kommer vi att jobba med lite kortare ledtider för att tillfredsställa många kunders önskemål och leverera en höst- och en vårkollektion. Vi är rätt säkra på att alla våra nuvarande kunder kommer med oss på denna resa också, men här tror vi också att vi kommer att kunna jobba också med fler livsstilsbutiker även i storstäder. Vi vänder oss till samma konsument som vi har på Mingel, runt 35 år och uppåt men med en lite annan stil, säger Klas Snell till Habit.

Nya varumärket Weekly, med initialt två kollektioner per år, innefattar 15 till 20 plagg per kollektion som byxor, toppar, blusar och klänningar. Just nu har modeföretaget och designern Marie Swärd precis färdigställt den första kollektionen som levereras till butik till hösten.

Marie Swärd säger att Weekly handlar om väl valda tyger, former och kombinationer och inom märket ryms plagg med karaktär och känsla. Största delen av kollektionen produceras i Europa.

Klas Snell startade Style Sweden tillsammans med Lena Borgenvall Östlund 2005 och lanserade de första plaggen med etiketten Mingel 2006.

I dag finns märket 170 butiker i Sverige och därtill har företaget försäljning i butiker även i Norge, Finland och Danmark. Med Mingel ska företaget jobba vidare på redan inslagen väg och på som Klas Snell säger ”som vi gjort på ett lyckosamt sätt hittills”. Hos många kunder är Style Sweden med Mingel huvudleverantörer av framförallt byxor och klänningar.

- Vi tror att det är viktigt att man vågar titta på nya märken, speciellt nu när många har det tufft. Det är fortfarande alldeles för många butiker som inte jobbar aktivt med sina kunder. Kunden kräver mer och mer i dag. På Style Sweden satsar vi framåt och tror att det finns hopp om en god framtid för den fristående butiken, säger Klas Snell.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Besvikelse över XXL:s dåliga resultat

Ska minska både takten på nya butiker och storleken på butikerna.

Sportamore växer – men ökar förlusten

Idris Elba lanserar eget klädvarumärke

Jeansbolaget utökar i Luleå – med nytt koncept

YMR Track Club tar plats på NK Sport

Junkyard blir norskt

Ägarbyte för Skandinaviens dominerande nätbutik för street fashion.

Nyhetsbrev

Videointervju: Om konsten att avsluta affären

Daymakers Lotta Eriksson om hur dåliga svenskar är på att välkomna kunder.

Arkiv

Jobb & Karriär
Hon ska leda Twilfits e-handelsresa

Barneys överväger konkurs

Stockholms modevecka ställs in

Vd: När saker är som svårast kommer de avgörande besluten.

Modehandeln återhämtade sig

Prisfall på mode

Nytt modeevent i Stockholm

Ivyrevel poppar upp i MoS

Lindex + Boozt = sant

Jobb & Karriär
Vd-skifte på Gents

Weekday öppnar i Lund

Scorett ökar till flaggskeppsbutik

Kön ringlade lång till NA-KD:s pop up

Krönika
Prisad vare sommaren! Här kommer turisterna!

Zalando bygger nytt megalager

Ellos får ny ägare i miljardaffär

Den här modeveckan blir av

Campadre satsar fysiskt

Zalando skiftar till återvunnet

Bubbleroom-bossen talar på Modebranschens dag

Jobb & Karriär
Ledningsskifte på Champion Norden

RnB visar minusresultat men hoppas att Polarn o Pyret ska lyfta

WeSC behöver nytt kapital

Jobb & Karriär
Danskt barnklädesmärke tar in en ny designer

50 miljoner kronor till start up – ska återvinna textilier

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

NA-KD öppnar pop up i Mos

Branschprofil moderator för Retaildagen

River Island med ny vd

Finansman ökar innehav i skohandlare

Odd Molly-grundare startar nytt dammodemärke

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.149