23948sdkhjf

Mingel med systermärke - Weekly

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modeföretaget Style Sweden lanserar nytt varumärke.

I vår lanserar Style Sweden, som ligger bakom varumärket Mingel, nya märket Weekly.

Införsäljningen sker i maj till juni och därefter levereras de första plaggen under etiketten i augusti. Weekly är en expresskollektion, där införsäljningen är närmare i säsong och leveransen går snabbare.

- Vi har många kunder som även vill handla mer av oss i säsong. Med Weekly kommer vi att jobba med lite kortare ledtider för att tillfredsställa många kunders önskemål och leverera en höst- och en vårkollektion. Vi är rätt säkra på att alla våra nuvarande kunder kommer med oss på denna resa också, men här tror vi också att vi kommer att kunna jobba också med fler livsstilsbutiker även i storstäder. Vi vänder oss till samma konsument som vi har på Mingel, runt 35 år och uppåt men med en lite annan stil, säger Klas Snell till Habit.

Nya varumärket Weekly, med initialt två kollektioner per år, innefattar 15 till 20 plagg per kollektion som byxor, toppar, blusar och klänningar. Just nu har modeföretaget och designern Marie Swärd precis färdigställt den första kollektionen som levereras till butik till hösten.

Marie Swärd säger att Weekly handlar om väl valda tyger, former och kombinationer och inom märket ryms plagg med karaktär och känsla. Största delen av kollektionen produceras i Europa.

Klas Snell startade Style Sweden tillsammans med Lena Borgenvall Östlund 2005 och lanserade de första plaggen med etiketten Mingel 2006.

I dag finns märket 170 butiker i Sverige och därtill har företaget försäljning i butiker även i Norge, Finland och Danmark. Med Mingel ska företaget jobba vidare på redan inslagen väg och på som Klas Snell säger ”som vi gjort på ett lyckosamt sätt hittills”. Hos många kunder är Style Sweden med Mingel huvudleverantörer av framförallt byxor och klänningar.

- Vi tror att det är viktigt att man vågar titta på nya märken, speciellt nu när många har det tufft. Det är fortfarande alldeles för många butiker som inte jobbar aktivt med sina kunder. Kunden kräver mer och mer i dag. På Style Sweden satsar vi framåt och tror att det finns hopp om en god framtid för den fristående butiken, säger Klas Snell.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butiksnytt
Story – början på en ny modehistoria i Jönköping

De tog över Best of Brands lokaler och öppnar ny modebutik i veckan.

Butiksnytt
Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Butiksnytt
Ombonat med värme hos Stylein

Elin Alemdar förbereder sig för öppning av modemärkets yta på Åhléns city i Stockholm.

Brixtol Textiles för Ung Cancer

The Kooples mot ny ägare?

Plus

En gränslös modevärld

TRENDSPANING VÅR 2020. Framtidssiaren David Shah är andra man ut i Habits serie om nästa vårs modebild.

Nyhetsbrev

Prisad modebutik öppnar webbutik

Arkiv

Filippa K lanserar ny e-handel

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

50 tjänster försvinner och ett 20-tal butiker stängs.

Butiksnytt
Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Kappahl: Resultatförbättringsprogram väntas kosta 40 miljoner kronor

En av fem för Uniqlo

Använder liknande kampanjgrepp som inför öppningen i Stockholm.

Tillskärarakademi i nya händer

Utmanande kvartal för Asos

H&M planerar inbrytning på företagsmarknaden

NA-KD till Kompassen

Trendspaning vår 2020

Habit satt på första parkett när världens främsta trendorakel presenterade våren 2020. Först ut i Habits serie är Li Edelkoorts guldkorn.

Team Sportia-butik i konkurs

JD Sports förvärvar sportkedja

Blekt kvartal för MQ - fortsätter rasa

NK-kvarter kan utökas - ska bli självklar modedestination

New Black blir deras plus en

Modemärke inleder samarbete med mobilvarumärket OnePlus.

MQ gör företrädesemission

Plus

Balenciagas uttolkare

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Givenchy till Pitti Uomo

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Molino pr fyller på portföljen

XXL rekryterar två - ny Sverigechef på plats

MQ gör nedskrivning

Hon föreslås till H&M

Plus

"Mode har förlorat trendfaktorn"

Etablerar en butik i månaden

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.108