Mingel med systermärke - Weekly

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modeföretaget Style Sweden lanserar nytt varumärke.

I vår lanserar Style Sweden, som ligger bakom varumärket Mingel, nya märket Weekly.

Införsäljningen sker i maj till juni och därefter levereras de första plaggen under etiketten i augusti. Weekly är en expresskollektion, där införsäljningen är närmare i säsong och leveransen går snabbare.

- Vi har många kunder som även vill handla mer av oss i säsong. Med Weekly kommer vi att jobba med lite kortare ledtider för att tillfredsställa många kunders önskemål och leverera en höst- och en vårkollektion. Vi är rätt säkra på att alla våra nuvarande kunder kommer med oss på denna resa också, men här tror vi också att vi kommer att kunna jobba också med fler livsstilsbutiker även i storstäder. Vi vänder oss till samma konsument som vi har på Mingel, runt 35 år och uppåt men med en lite annan stil, säger Klas Snell till Habit.

Nya varumärket Weekly, med initialt två kollektioner per år, innefattar 15 till 20 plagg per kollektion som byxor, toppar, blusar och klänningar. Just nu har modeföretaget och designern Marie Swärd precis färdigställt den första kollektionen som levereras till butik till hösten.

Marie Swärd säger att Weekly handlar om väl valda tyger, former och kombinationer och inom märket ryms plagg med karaktär och känsla. Största delen av kollektionen produceras i Europa.

Klas Snell startade Style Sweden tillsammans med Lena Borgenvall Östlund 2005 och lanserade de första plaggen med etiketten Mingel 2006.

I dag finns märket 170 butiker i Sverige och därtill har företaget försäljning i butiker även i Norge, Finland och Danmark. Med Mingel ska företaget jobba vidare på redan inslagen väg och på som Klas Snell säger ”som vi gjort på ett lyckosamt sätt hittills”. Hos många kunder är Style Sweden med Mingel huvudleverantörer av framförallt byxor och klänningar.

- Vi tror att det är viktigt att man vågar titta på nya märken, speciellt nu när många har det tufft. Det är fortfarande alldeles för många butiker som inte jobbar aktivt med sina kunder. Kunden kräver mer och mer i dag. På Style Sweden satsar vi framåt och tror att det finns hopp om en god framtid för den fristående butiken, säger Klas Snell.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja ansöker om rekonstruktion; denna gång bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Nattklubb för New Black

Beckmans till Paris

Istället för droger träningskläder

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Nyhetsbrev

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Arkiv

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Hon lämnar Ellos

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Linköpingsgalleria byter ägare

Jobb & Karriär
Han är ny global marknadschef hos Haglöfs

Har efterträtt Tina Rolén på posten som global marknadschef för sportföretaget.

Modekedja testar nytt entrégrepp - "Köra, stanna till, bara gå in och hämta upp".

Butiksnytt
Vill etablera fler butiker i Sverige

WeSC får ytor hos JC

Sportmodemärket satsar i samarbete med modekedjan och levererar varor till butikerna med start i höst. Blir "stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear", uppger JC.

Prisas för ny design i viskos

Han kammade hem nyinstiftade utmärkelsen CTF Award för kreativ design i viskos.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar fjärde butiken i Sverige

I vår kommer butikskonceptet till västkusten.

Utmanande handelsklimat för Zalando - sänker helårsprognos

Hit flyttar Moda Gent

Butiksnytt
Byredo öppnar i London

Efter butiker i Stockholm och New York har parfym- och accessoarhuset nu öppnat butik i London.

Regnkläder som tar ansvar

Tretorn samarbetar med Naturkompaniet inom ramen för konceptet Eco Essentials.

1

Handeln hungrar efter personal

Vändning för H&M

Handlarna tror på framtiden

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Röhnisch till mini

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Trio i märken till Molino pr

Anine Bing ska accelerera tillväxt

Twist & Tango ökar takten digitalt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.229