Widell och Schulman siktar internationellt
Medieprofilerna Hannah Widell och Amanda Schulman är på god väg att byta epitet. Med eget klädvarumärke och en internationell e-handelssajt i startgroparna ger de sig in i modebranschen på allvar.
3
Bilder
Amanda Schulman och Hannah Widell. "Vi är fun fashion. Vi vill skapa det där plagget man har roligt i", säger Hannah Widell.
Tre månader efter varumärkets start, våren 2016, presenterades Daisy Grace med en visning under Stockholms modevecka.
"I efterhand har vi fått höra att det var lite av en skräll när vi kom in bland det fina modefolket. Något som vi lyckligtvis var ovetandes om", säger Amanda Schulman.
Foto: Maj-Britt Rehnström
Framför stora fönster i en paradvåning som vetter mot Humlegården vid Stureplan i Stockholm sitter Hanna Widell och Amanda Schulman mittemot varandra. På skrivborden som skiljer dem åt står flaskor och pryttlar i pastelligt rosa med varumärkesnamnet Daisy Grace i silvertext. På ena väggen hänger lekfulla inramade porträtt av de båda systrarna som t...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer