”Butiken kommer ha hög sportmodegrad”

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

I slutet av augusti öppnar Sportringen butik om 1 400 kvadratmeter i Stadiums tidigare lokal i Halmstad.

I slutet av sommaren öppnar butik för Sportringen på Brogatan i centrala Halmstad.

Bakom butikssatsningen står Sofia Torstensson som är utbildad civilekonom och har en bakgrund inom detaljhandeln men som även arbetat med träning.

- Butiken kommer ha en hög sportmodegrad med ny inredning, moderna inrednings- och exponeringslösningar och kunden ska uppleva butiken som lättöverskådlig. Det blir en citybutik där vi vill förmedla en känsla och en upplevelse när du kommer in som kund.  En stad som Halmstad med 100 000 invånare ska ha en sportbutik i city och det är en attraktiv lokal på bästa läge, säger Sofia Torstensson till Habit.

I sortimentet finns bland annat varumärken som Under Armour, Adidas, Nike, Reebok, Puma, Asics samt några som Sofia Torstensson benämner som godbitar som hon vill hålla hemliga tills vidare.

Att valet föll på att öppna butik med Sportringen-skylt har enligt Sofia Torstensson att göra med att hon ser fördelar med inköpssamarbetet.

- Jag ser det som en stor fördel att ha kontakter med leverantörer klara. Vi kan ändå utforma sortimentet som vi själva vill ha det och att vi inte är bundna till att butiken ska se ut på ett visst sätt.

Kan du använda din bakgrund inom träning i butiken? 

- Visst kan jag det. Jag har bra koll på vad som funkar till vad och vad som gäller just nu även om inte tanken är att jag ska arbeta utåt i butiken till 100 procent. Vi har anställt en butikschef.

Stadium stängde butiken i slutet av mars och nu pågår renovering av butikslokalen.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Sneakerduo är herrmodets mäktigaste

Butiksduo, modetrio och Acne Studios vd på modemagasinet Kings lista över de 100 mest inflytelserika männen och kvinnorna inom svenskt herrmode.

Rekord för Svea

Ökad omsättning och god vinst för Svea i fjol. Nu har modeföretaget flyttat till nya lokaler komplett med syverkstad.

Här öppnar Stadium Outlet härnäst

Så gick det för Björn Borg

Förbättrat resultat men fortsatt tapp i fysiska butiker för modebolaget under första kvartalet. Ljuspunkt är växande e-handel medan utvecklingen i Finland tynger bolaget.

Amerikansk betaljätte köper Izettle – Betalar 19 miljarder kronor

Sportamore förändrar i ledningen – Tappar logistikchef

Nyhetsbrev

Jobb & karriär
"Med H&M och Cos på CV:t öppnades många möjligheter"

Han ska ansvara för utveckling av nätmodehandlaren Yoox Net-a-Porter Groups nya, egna varumärken.

Arkiv

Habit Modebranschens Dag
Han har vänt Gina Tricot

Efter ett år som vd har han vänt förlust till vinst. Lyssna till Magnus Månsson på Habit Modebranschens Dag i slutet av maj.

Handplockat och klassiskt

Nytt bikinivarumärke med Baliinfluenser

Produktchef och inköpare med ett förflutet från Chantal Thomass och Chantelle, Bik Bok och Nelly ligger bakom nya bikinivarumärket Coco & Nuts.

Herrmodemärke öppnar i Mood

Premiär för butik om nära 900 kvadratmeter i flera våningar.

Snart skosläpp för Minimarket hos Åhléns

Spot-a-Shop satsar på Sverige

Plus

"Jag är född i en skokartong"

HABIT MÖTER: Det Båstadbaserade skovarumärket Anny Nord har världen som spelplan. Designern Mia Bencker vill ladda skorna med ett socialt engagemang.

Mässa närmare branschen

Lekfullt och kreativt

Ingen kräftgång i nätmodehandeln

God tillväxtsiffra och inledning på året för e-modehandeln, enligt E-barometern för första kvartalet. Totalt ökade e-handelsförsäljningen med 17 procent under första kvartalet.

Nya kategorier och butiker för OuletSverige

Rodebjers e-handel växer efter nysatsning

AI ökar försäljningen i modeföretagets e-handel som nu utgör 15 procent av omsättningen.

Ska representera talanger för kommersiella samarbeten

Pr- och kommunikationsbyrå öppnar talangavdelning med bland andra välkända modeansikten och sociala medier-profiler.

Swipbox till Gränbystaden

Fotgängare och cyklister ökar försäljningen

Här är årets bästa köpcentrum

Nordens bästa köpcentrum ligger i Solna, enligt Nordic Council of Shoppingcenters.

Textilbutik lägger ner – efter 77 år

Samarbete för Nikben

Designduos kläder miljömärks

Solglasögon för Oscar Magnuson

The Lobby satsar på bröllop i sommar

H&M: Stefan Persson har köpt ytterligare 6 miljoner aktier

Sour industry väljer Onepartnergroup

Butik för Frenn

Plus

Därför räds inte Lager 157 Amazon

MyTaste med ny vd

Klockföretag tappar marknadsdirektör

Firar tio med strumplåda

Här öppnar Arket

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.138