23948sdkhjf

Hon lyser klarast i svensk sportbransch

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Vd är årets affärskvinna inom svensk sportbransch om nätverket Divas får välja.

Pernilla Nyrensten, vd och grundare av Revolutionrace/Fritidsfabriken tilldelades på tisdagen priset Årets affärskvinna inom svensk sportbransch som delades ut för sjunde gången. Priset delades ut under ISPO Academy Scandinavia.

 – Det känns enormt roligt att ha vunnit det här priset. Jag vill vara en förebild för andra kvinnliga entreprenörer och att fler kvinnor vågar ta steget att starta eget företag. Med vilja, slit och engagemang och kärlek till kunden tar man sig långt, säger Pernilla Nyrensten i en kommentar.

Priset är instiftat av det kvinnliga nätverket Divas som drivs av branschorganisationen Svenskt Sportforum.

Förutom Pernilla Nyrensten var även Calill Odqvist-Janusch, vd på Light My Fire Sweden och Emma Stjernlöf, nordisk marknadsdirektör på Adidas slutkandidater.

I juryn för Årets kvinna inom svensk sportbransch sitter Claes Forsberg, Svenskt Sportforum, branschprofilen Stina Klasson, Maria Sandow, Svensk Handel, Martin Willners, Sportfack och Anders Söderholm från PerformIQ.

Juryns motivering lyder:

”Med passion, målmedvetenhet och en stark personlighet kombinerat med modern digital strategi och tydligt fokus på nöjda kunder har hon lyckats få ett nystartat företag att på bara fyra år växa mycket snabbt och uppnå god lönsamhet. Årets affärskvinna inom svensk sportbransch 2017, är Pernilla Nyrensten, VD och grundare av Revolutionrace/Fritidsfabriken.”

Pernilla Nyrensten är även snart aktuell som talare under Habit Modebranschens Dag som äger rum i Borås 30 maj.


Tidigare vinnare av priset är Houdini Sportswears vd Eva Karlsson, Kajsa Claesson, dåvarande försäljningschef på Stadium, Tina Rolén, dåvarande nordisk marknadsdirektör på Adidas, Ulrika Lindgren, dåvarande logistikchef på Sportamore, Janicke Blomsnes, dåvarande vice VD på XXL Sport och Ulrika Skoghag, vd och ägare på Daily Sports.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Karl Lagerfeld död

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Sportamore lägger till marknad

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Här öppnar varuhusjätten outlet

Nyhetsbrev

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Arkiv

Our Legacy bygger ut

Butiken i London utökas.

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Tvärstopp för Odd Molly

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Bubbleroom blickar mot öst

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Ny vd till Pandora

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Stärkt Lindex

Ska göra accessoarer åt WeSC

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Här bygger H&M om och ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.16