23948sdkhjf

Hon lyser klarast i svensk sportbransch

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Vd är årets affärskvinna inom svensk sportbransch om nätverket Divas får välja.

Pernilla Nyrensten, vd och grundare av Revolutionrace/Fritidsfabriken tilldelades på tisdagen priset Årets affärskvinna inom svensk sportbransch som delades ut för sjunde gången. Priset delades ut under ISPO Academy Scandinavia.

 – Det känns enormt roligt att ha vunnit det här priset. Jag vill vara en förebild för andra kvinnliga entreprenörer och att fler kvinnor vågar ta steget att starta eget företag. Med vilja, slit och engagemang och kärlek till kunden tar man sig långt, säger Pernilla Nyrensten i en kommentar.

Priset är instiftat av det kvinnliga nätverket Divas som drivs av branschorganisationen Svenskt Sportforum.

Förutom Pernilla Nyrensten var även Calill Odqvist-Janusch, vd på Light My Fire Sweden och Emma Stjernlöf, nordisk marknadsdirektör på Adidas slutkandidater.

I juryn för Årets kvinna inom svensk sportbransch sitter Claes Forsberg, Svenskt Sportforum, branschprofilen Stina Klasson, Maria Sandow, Svensk Handel, Martin Willners, Sportfack och Anders Söderholm från PerformIQ.

Juryns motivering lyder:

”Med passion, målmedvetenhet och en stark personlighet kombinerat med modern digital strategi och tydligt fokus på nöjda kunder har hon lyckats få ett nystartat företag att på bara fyra år växa mycket snabbt och uppnå god lönsamhet. Årets affärskvinna inom svensk sportbransch 2017, är Pernilla Nyrensten, VD och grundare av Revolutionrace/Fritidsfabriken.”

Pernilla Nyrensten är även snart aktuell som talare under Habit Modebranschens Dag som äger rum i Borås 30 maj.


Tidigare vinnare av priset är Houdini Sportswears vd Eva Karlsson, Kajsa Claesson, dåvarande försäljningschef på Stadium, Tina Rolén, dåvarande nordisk marknadsdirektör på Adidas, Ulrika Lindgren, dåvarande logistikchef på Sportamore, Janicke Blomsnes, dåvarande vice VD på XXL Sport och Ulrika Skoghag, vd och ägare på Daily Sports.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Kedjan som är mästare på inspiration

En temporär blomavdelning, selektiva designsamarbeten eller popup-gästspel av små nischmärken. Resultatet blir en modedestination som kunderna älskar och konkurrenterna avundas.

Balenciaga à la Provrummet

Ny designutbildning i Åre

Vill skapa skoklassiker

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina med hjälp av webbutik, sociala medier och pop up-butik.

Jobb & Karriär
Hon har bytt roll hos Eivy

Nyhetsbrev

Handeln förväntas stå emot lågkonjunkturen

Arkiv

Our Legacys väg mot toppen

Cristopher Nying har satt svenskt herrmode på världskartan. Habit har besökt Our Legacy på Östermalm i Stockholm för en exklusiv inblick i designarbetet.

Jobb & Karriär
Finansdirektör blir tillförordnad vd

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder som ny vd för Kappahl kliver han in som tillförordnad.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen med fuskpäls, poncho och lättviktsdunjackan flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

Schnayderman's hjälpande hand

Stockholmsbaserat modemärke väcker liv i klassisk kampanj och skänker pengar till organisation.

Från RMPR till Presskontakterna

Modemässa med hållbart i fokus

Ritar skor och kläder åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Pris till kreativ chef

Han är Årets Designer när tidningen Café får välja.

Skandinaviskt under ett tak

"Pekskärmarna har blivit ett extra försäljningsverktyg"

Så sålde Inditex

Lanserar leveranstjänst för kläder i 36 svenska städer

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

De ger randen ny hemvist

Så har Polarn O. Pyret förenklat köpresan och gjort butikerna lättnavigerade.

Ras för skohandeln

Minussiffror i modehandeln i november, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil. Därtill har december inte heller inletts bra.

Hon ska guida till rätt klapp

Julklappar för 23 miljarder

Plockar in ny kompetens

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

Denimmässa till Milano

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Nya i Gallerian

Noa Noas vd lämnar

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Hon vann H&M Design Award

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Zalando skrotar Bread & Butter

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.181