Hon lyser klarast i svensk sportbransch

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Vd är årets affärskvinna inom svensk sportbransch om nätverket Divas får välja.

Pernilla Nyrensten, vd och grundare av Revolutionrace/Fritidsfabriken tilldelades på tisdagen priset Årets affärskvinna inom svensk sportbransch som delades ut för sjunde gången. Priset delades ut under ISPO Academy Scandinavia.

 – Det känns enormt roligt att ha vunnit det här priset. Jag vill vara en förebild för andra kvinnliga entreprenörer och att fler kvinnor vågar ta steget att starta eget företag. Med vilja, slit och engagemang och kärlek till kunden tar man sig långt, säger Pernilla Nyrensten i en kommentar.

Priset är instiftat av det kvinnliga nätverket Divas som drivs av branschorganisationen Svenskt Sportforum.

Förutom Pernilla Nyrensten var även Calill Odqvist-Janusch, vd på Light My Fire Sweden och Emma Stjernlöf, nordisk marknadsdirektör på Adidas slutkandidater.

I juryn för Årets kvinna inom svensk sportbransch sitter Claes Forsberg, Svenskt Sportforum, branschprofilen Stina Klasson, Maria Sandow, Svensk Handel, Martin Willners, Sportfack och Anders Söderholm från PerformIQ.

Juryns motivering lyder:

”Med passion, målmedvetenhet och en stark personlighet kombinerat med modern digital strategi och tydligt fokus på nöjda kunder har hon lyckats få ett nystartat företag att på bara fyra år växa mycket snabbt och uppnå god lönsamhet. Årets affärskvinna inom svensk sportbransch 2017, är Pernilla Nyrensten, VD och grundare av Revolutionrace/Fritidsfabriken.”

Pernilla Nyrensten är även snart aktuell som talare under Habit Modebranschens Dag som äger rum i Borås 30 maj.


Tidigare vinnare av priset är Houdini Sportswears vd Eva Karlsson, Kajsa Claesson, dåvarande försäljningschef på Stadium, Tina Rolén, dåvarande nordisk marknadsdirektör på Adidas, Ulrika Lindgren, dåvarande logistikchef på Sportamore, Janicke Blomsnes, dåvarande vice VD på XXL Sport och Ulrika Skoghag, vd och ägare på Daily Sports.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Ny butik och nya varumärken

Butiksnytt
Här öppnar Lager 157 - satsar i norr

Butiksnytt
Stureplan för Från Ö till A

Han satsar med nischat sportkoncept

Jönköpingshandlare lanserar ny sportbutik under namnet Spobik och satsar på bland annat sportkonfektion. Det nya konceptet innefattar sex fysiska butiker samt e-handel.

Sju för Uniqlo

Inför butiksöppningen på Hamngatan i Stockholm kampanjar den japanska modekedjan med sju ambassadörer.

Livsmedelsmärke med klädkollektion

Nyhetsbrev

Möter kundernas önskan med utökat storleksspann

Mode- och inredningskedjan justerar storlekarna upp och ned och lägger till rymligare passform.

Arkiv

Trio utökar samarbetet med Åhléns

De ritar barnkollektion åt varuhuskedjan. Den nya etiketten ersätter Åhléns nuvarande barnklädesmärke och lanseras tidigt nästa år.

Tar plats i nya kvarter – hit flyttar Isabella Löwengrips företag

Showroom, mässor och fest i Nacka strand

På måndagen startade aktiviteterna i Nacka strand med showrooms i Stockholm Fashion District. Senare i veckan öppnar mässorna Fashion Business Days och Nordic Shoe & Bagfair.

Jobb & Karriär
Ny vd på plats - utnämndes i januari

Nya hos MQ

Billigare kläder och skor

Varumärkeskedja ångar på - öppnar sjätte butiken

Barn- och ungdomsmodekoncept öppnar sjätte fysiska butiken och trappar upp satsningen i Finland och Norge.

Konkursad varuhuskedja i nya händer

Selfridges storsatsar på accessoarer

Vårlikt, feminint och lätt

Danska modeverksamheterna Blanche och Cecilie Bahnsen visade under Köpenhamns modevecka.

Nu och i vår enligt J.Lindeberg

På onsdagen visade modemärket i Köpenhamn.

Scorett på turné

Dansk designer vann modetävling

Från John Henric till Najell

Extremvärmen sänkte modehandeln

Försäljningen av kläder och skor minskade i juli, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil.

Plus

Revolver prickar Pitti

Michael Kors stiger i förhandeln efter rapport

Modebolaget Michael Kors stärktes omkring 5 procent i den amerikanska förhandeln.

Multiarena för Jaktia

Så sålde Zalando

WeSCs kassaproblem fortsätter

Mörkt halvår för WeSC

Kedjan storsatsar på direktleveranser

Efter 94 år – nu tar klädbutiken ner skylten

3

Burberry har bränt varor för dryga miljarden

H&M i strid med facket

Minskad framtidstro hos handlarna

Zalando större än H&M under sommaren

Röda siffror för Intersport

Freddy Store fälls för halvnaken modell

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.189