Hon tar över på Eleven

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Skönhetsföretaget får ny vd och majoritetsägare.

Pernilla Barkman är ny vd på e-handelsbolaget Eleven. Sedan årsskiftet har hon arbetat med varumärket för att staka ut företagets framtida riktning.

Hon har tidigare jobbat på mediabolaget Schibsted, där hon bland annat varit med och byggt upp Blocket och hitta.se samt varit drivande i digitaliseringen av livsstilssegmentet på Aftonbladet. Hon har dessutom varit vd för Schibsted Lifestyle Online med shoppingsajterna The You Way och My Home.

Pernilla Barkman tar över vd-rollen från Elevens grundare Michael Gegerfeldt som går över till posten som Business Developer.

– När jag lämnade vd-jobbet för fem år sedan var mitt mål att ägna mig åt affärsutveckling, vilket tyvärr inte hände på grund av flera omständigheter. I slutet av 2014 blev jag återigen vd med uppdraget att vända den negativa försäljningstrend som uppstått och samtidigt göra bolaget lönsamt återigen. Det har vi lyckats med och nu är det äntligen dags att öka takten igen, säger Michael Gegerfeldt.

Eleven meddelar även att riskkapitalfonden Verdane Capital går in med mer pengar för att finansiera företagets expansion och därmed blir majoritetsägare i Eleven. Verdane Capital har varit delägare i bolaget sedan år 2013. De är även delägare i bland annat Caliroots, Babyshop, Boozt  och Royal Design.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Dags för nytt innehåll hos The Lobby

På hotell med Panos Emporio

Jobb & Karriär
Nytt designteam hos Daily Sports

Tar över hotell i New York

Så ska mode- och inredningsbolaget synas under modeveckan i New York.

Velour by Nostalgi nystartar efter konkurs

Nu börjar ett nytt kapitel för märket med grundaren Per Andersson som ensam ägare.

Odd Molly tappar - satsar mot nya marknader

Trögt andra kvartal för Odd Molly som nu planerar stänga butiker och lägga ökat fokus på att nå nya marknader.

Nyhetsbrev

Resultatförbättring för Lindex - men butiksstängningar väntar

Arkiv
Plus

Modekvartett om våren 2019

Fyra tongivande kreatörer i samtal med Habit om nedskalade kollektioner och långsiktiga, mindre säsongsbundna produkter.

Hårt och urbant - nu öppnar Junkyard butik i Stockholm

Så ser street- och sportmodeföretagets butik i Stockholm ut.

Hållbart mode extra värt att premiera

På onsdagen tilldelades fyra mode- och textilföretag nyinstiftade utmärkelsen Encouragement for Action 2018. Utmärkelserna delades ut under pågående mode- och inköpsvecka i Nacka strand.

Han ska ta Outnorth till nya höjder - ny vd på plats

Från ABB till Coloreel

Värmen sänker tron på framtiden

Ny butik och nya varumärken

Butiksnytt
Här öppnar Lager 157 - satsar i norr

Butiksnytt
Stureplan för Från Ö till A

Livsmedelsmärke med klädkollektion

Möter kundernas önskan med utökat storleksspann

Mode- och inredningskedjan justerar storlekarna upp och ned och lägger till rymligare passform.

Han satsar med nischat sportkoncept

Jönköpingshandlare lanserar ny sportbutik under namnet Spobik och satsar på bland annat sportkonfektion. Det nya konceptet innefattar sex fysiska butiker samt e-handel.

Tar plats i nya kvarter – hit flyttar Isabella Löwengrips företag

Trio utökar samarbetet med Åhléns

De ritar barnkollektion åt varuhuskedjan. Den nya etiketten ersätter Åhléns nuvarande barnklädesmärke och lanseras tidigt nästa år.

Showroom, mässor och fest i Nacka strand

På måndagen startade aktiviteterna i Nacka strand med showrooms i Stockholm Fashion District. Senare i veckan öppnar mässorna Fashion Business Days och Nordic Shoe & Bagfair.

Sju för Uniqlo

Inför butiksöppningen på Hamngatan i Stockholm kampanjar den japanska modekedjan med sju ambassadörer.

Konkursad varuhuskedja i nya händer

Billigare kläder och skor

Nya hos MQ

Selfridges storsatsar på accessoarer

Scorett på turné

Från John Henric till Najell

Multiarena för Jaktia

Så sålde Zalando

WeSCs kassaproblem fortsätter

Mörkt halvår för WeSC

Kedjan storsatsar på direktleveranser

Efter 94 år – nu tar klädbutiken ner skylten

3

Burberry har bränt varor för dryga miljarden

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.197