H&M i samarbete med italienskt modehus

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

I november släpper H&M traditionsenligt en samarbetskollektion, denna gång med italienskt modehus grundat på 1980-talet.

H&M:s kommande samarbete med Moschino avslöjades under den gångna helgen på musikfestivalen Coachella i Kalifornien. Det italienska modehuset leds sedan 2013 av amerikanska designern Jeremy Scott. Den kommande kollektionen rymmer både dam - och herrkläder samt accessoarer.

– Moschino H&M är det perfekta samarbetet med en kreativ mix av street-kultur ochglamour. Jeremy Scott är en fantastisk designer som vet hur man har kul med mode och hur man når ut till sina fans runt om i världen, säger Ann-Sofie Johansson, kreativ rådgivare på H&M i en kommentar.

Moschino  H&M-kampanjen beskrivs som ett "innovativt tv-koncept som väver samman sociala och traditionella medier för att skapa en kreativ multimediaplattform och en upplevelse för den digitala världen".

Kollektionen lanseras i utvalda butiker och online 8 november. Moschino grundades av Franco Moschino 1983 och den som vill förkovra sig ytterligare i modehuset så sände Stil P1 nyligen ett ansvnitt helt dedikerat till just modemärket Moschino som åkt upp och ned på trendbromtern under årens lopp.

Det är inte första gången H&M väljer att avslöja ett samarbete under Coachella; även kollektionen med Alexander Wang 2014 presenterades på musikfestivalen. 



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Mingel med systermärke - Weekly

Style Sweden lanserar nytt varumärke.

Vill växa med fler butiker

Jumperfabriken gör sitt bästa kvartal någonsin. Nu ska det tioårsjubilerande modeföretaget fortsätta satsa på e-handel och letar även lokaler för fler butiker.

Han lämnar också Nelly

Efter Göteborg väntar Malmö

Ny ägare till Rådhuset

Cos till Pitti Uomo

Nyhetsbrev

Plus

Widell och Schulman siktar internationellt

Medieprofilerna Hannah Widell och Amanda Schulman är på god väg att byta epitet. Med eget klädvarumärke och en internationell e-handelssajt i startgroparna ger de sig in i modebranschen på allvar.

Arkiv

Modemässa satsar hållbart

IC Group höjer resultatprognos

Medalj till House of Dagmars grundare

På måndagskvällen förärades en av modemärkets grundare Kungliga Patriotiska Sällskapets Näringslivsmedalj.

Nya märken hos Molino pr

JC-granskningen: Otillåtna affärer kan ha förekommit

MQ får ny vd

Christina Ståhl lämnar modekedjan under året.

J.Lindeberg öppnar nytt

Här nyetableras modemärket med fysisk butik i veckan.

Asket gör upp med ursprungsmärkning - Utmanar fler till transparens

Under en vecka - var fjärde handlare utsatt för stöld

Nystart för Hackett i Norden

Junkyard överväger fysiska butiker – Fler lokala sajter

E-handlaren ökade försäljningen i fjol och presenterar vinst för andra året i rad. Nu väntar nya satsningar.

Bubble London läggs ned

Vill stoppa tjuvarna med fiktivt parti

Plus

Genombrott för Swedish Stockings

Med ny delägare satsar strumpbyxvarumärket på en aggressiv tillväxttakt 2018. Drivkraften är bland annat den nyligen påbörjade exportoffensiven i USA, medan miljötänkandet alltjämt är grunden.

Tillfälligt för skomärke

Skovarumärket CQP öppnar ny pop up-butik i Stockholm.

Han är Kronabys ansikte utåt

Så sålde Nelly - Väntat tapp

Dit går VRG

Sneakeraktör mot nya händer?

Medgrundare blir vd för Happy Plugs i USA

Dags att anmäla brott i butik

Sleepo rekryterar från Svenskt Tenn

Plus

Nytändning på Topeco

Oförändrat i Footway Group

Pitti Uomo byter representant

Ny Sverigechef till H&M

Digital plattform för resttyger

De vet hur 800 miljoner doftar

Jobb & karriär
Hon tar över på Eleven

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.131