H&M i samarbete med italienskt modehus
H&M:s kommande samarbete med Moschino avslöjades under den gångna helgen på musikfestivalen Coachella i Kalifornien. Det italienska modehuset leds sedan 2013 av amerikanska designern Jeremy Scott. Den kommande kollektionen rymmer både dam - och herrkläder samt accessoarer.
– Moschino H&M är det perfekta samarbetet med en kreativ mix av street-kultur ochglamour. Jeremy Scott är en fantastisk designer som vet hur man har kul med mode och hur man når ut till sina fans runt om i världen, säger Ann-Sofie Johansson, kreativ rådgivare på H&M i en kommentar.
Moschino H&M-kampanjen beskrivs som ett "innovativt tv-koncept som väver samman sociala och traditionella medier för att skapa en kreativ multimediaplattform och en upplevelse för den digitala världen".
Kollektionen lanseras i utvalda butiker och online 8 november. Moschino grundades av Franco Moschino 1983 och den som vill förkovra sig ytterligare i modehuset så sände Stil P1 nyligen ett ansvnitt helt dedikerat till just modemärket Moschino som åkt upp och ned på trendbromtern under årens lopp.
Det är inte första gången H&M väljer att avslöja ett samarbete under Coachella; även kollektionen med Alexander Wang 2014 presenterades på musikfestivalen.