H&M i samarbete med italienskt modehus

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

I november släpper H&M traditionsenligt en samarbetskollektion, denna gång med italienskt modehus grundat på 1980-talet.

H&M:s kommande samarbete med Moschino avslöjades under den gångna helgen på musikfestivalen Coachella i Kalifornien. Det italienska modehuset leds sedan 2013 av amerikanska designern Jeremy Scott. Den kommande kollektionen rymmer både dam - och herrkläder samt accessoarer.

– Moschino H&M är det perfekta samarbetet med en kreativ mix av street-kultur ochglamour. Jeremy Scott är en fantastisk designer som vet hur man har kul med mode och hur man når ut till sina fans runt om i världen, säger Ann-Sofie Johansson, kreativ rådgivare på H&M i en kommentar.

Moschino  H&M-kampanjen beskrivs som ett "innovativt tv-koncept som väver samman sociala och traditionella medier för att skapa en kreativ multimediaplattform och en upplevelse för den digitala världen".

Kollektionen lanseras i utvalda butiker och online 8 november. Moschino grundades av Franco Moschino 1983 och den som vill förkovra sig ytterligare i modehuset så sände Stil P1 nyligen ett ansvnitt helt dedikerat till just modemärket Moschino som åkt upp och ned på trendbromtern under årens lopp.

Det är inte första gången H&M väljer att avslöja ett samarbete under Coachella; även kollektionen med Alexander Wang 2014 presenterades på musikfestivalen. 



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Asos - nu på svenska

Sportamore ökade förlusten

Tror på positivt helårsresultat.

Svenska modebolaget fortsätter att växa

Ökade omsättningen med över 20 miljoner kronor.

Jobb & Karriär
Bodyshop tar chef från Adidas

Han blir ny vd för Sverige och Danmark.

Framgång för spansk modejätte

Zaras moderbolag skördar framgångar på nätet.

De satsar på företagen

Arbetsklädesföretag startar e-handel för B2B.

Nyhetsbrev

Efter larmrapporten - här är Daniel Wellingtons svar

Arkiv

Här satsar H&M på leveranser samma dag

Har lanserat pilottest i storstad.

Louis Vuitton expanderar i Kina

Efter sänkt skatt – nu bygger företaget ut sin e-handel.

Zalando större än H&M under sommaren

Minskad framtidstro hos handlarna

Stefan Persson köper 1,5 miljoner aktier i H&M

Storägaren utökar sitt innehav ytterligare.

Stadiums sneakerskoncept till Stockholm

De kan köpa Acne Studios

Intressenterna som vill förvärva svenska modevarumärket.

Internationella ägare till JC

Iliya Meric har inte ensamt förvärvat bolaget. Det kan Habit avslöja.

Röda siffror för Intersport

Levi's lanserar Pride-kollektion

Försäljningen dalade i juni

Varubrist bakom negativa siffror för kläd- och skohandeln.

Freddy Store fälls för halvnaken modell

Svenska modeexporten växer kraftigt

Positiva vindar blåser i svenska modebranschen, trots kritik, visar ny rapport.

De medverkar på Fashion Week

Arrangören har släppt listan.

De är första modemärket med HBTQ-certifieringen

Skandinaviens nya digitala plattform för premiummode

Svenska Seezona satsar på ny teknik och nya designers.

Första sportskon med grafen

Polarn O. Pyret lyfte på nätet

H&M ökar takten med nya butiker

Fortsatt tillväxt för Venue Retail Group

Så gick det för RNB

Jobb & Karriär
Isbjörn tar in ny exportsäljare

Han blir nästa att lämna MQ

Kedja tar över Marta & Co:s lokal

The Cords & Co har försatts i konkurs

Kerber byter läge

Så mycket ökade NA-KD i fjol

Här är Svensk Digital Handels nya vd

Reparationsservice och jättebutik i Paris för H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.158