Han väljer skönhet framför mode

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Freddy Sobin kliver in som ny vd för skönhetskedjan.

I september tar Freddy Sobin över som ny vd på skönhets- och kosmetikkedjan Kicks.

Läs också: "Amazon kommer ta betydande marknadsandelar"

Han har lång erfarenhet inom detaljhandel och särskilt e-handel och på tisdagen blev det känt att han avgår från sin nuvarande post som vd och koncernchef för Consortio Fashion Group – där bland annat Bubbleroom och Cellbes ingår. Där har han verkat som vd sedan år 2011.

Innan dess var han e-handelschef och senare vd för Haléns och han var tidigare med och byggde upp Tretti.se. Han har dessutom suttit i styrelsen för olika e-handelsbolag som exempelvis Lenson och Outnorth.

I dagsläget är även Freddy Sobin styrelseordförande för branschorganisationen Svensk Digital Handel.

Rollen på Kicks tar han över efter Pontuz Bjelfman, som varit företagets vd i tolv år. Bjelfman sitter kvar på posten fram till dess att Freddy Sobin kan tillträda.

– Kicks går nu med full kraft in ett nytt marknadslandskap med ökad konkurrens, ökad prispress och omnihandel.  Många investeringar och satsningar har gjorts, men Kicks behöver ytterligare utveckla sin verksamhet, med stärkt omnikanalserbjudande i fokus. Freddy kommer med sin erfarenhet inom handel och framförallt e-handel kunna leda Kicks framåt. Vi är mycket glada över att ha kunnat rekrytera Freddy, säger Mia Brunell Livfors, Kicks styrelseordförande och koncernchef samt vd för Axel Johnson.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Sara Danius till designhögskola

Sortimentsöversyn och vässat kunderbjudande väntar MQ

Modekedjan måste förbättra sitt kunderbjudande, se över sortimentet och bli vassare i såväl de fysiska butikerna som online, menar styrelseordförande Claes-Göran Sylvén.

Barnavdelningen flyttas när japansk kedja utökar

Muji bygger stort och nytt på Åhléns City i Stockholm. Barnavdelningen flyttas under hösten successivt till andra ytor i varuhuset.

Mulberry rasar efter svag brittisk trend

MQ vinstvarnar - varm sommar gav mindre trafik

Jobb & Karriär
Peak Performance tappar vd - lämnar modebranschen

Efter fyra år lämnar vd:n modesportföretaget. Peak Performance fick nyligen nya ägare.

Nyhetsbrev

Plus

NA-KD i stor butiksoffensiv

Tillväxtraketen på nätet gör offlinesatsning som ska dra upp omsättningen.

Arkiv

Colettes final hos Afound

Snart startar utförsäljning av den parisiska modedestinationens kvarvarande lager i butik och digitalt.

Framgång för Boozt

E-handlare sponsrar visningsvecka

Chiquelle blir officiell sponsor till kommande Fashion Week Stockholm.

Ökad försäljning för Björn Borg

Rekordstark tillväxt i Björn Borgs jämförbara butiker i jämfört med i fjol. Sportmodebolagets utveckling i Benelux är dock bedrövlig.

Tar över hotell i New York

Så ska mode- och inredningsbolaget synas under modeveckan i New York.

Dags för nytt innehåll i The Lobby

På hotell med Panos Emporio

Velour by Nostalgi nystartar efter konkurs

Nu börjar ett nytt kapitel för märket med grundaren Per Andersson som ensam ägare.

Plus

Modekvartett om våren 2019

Fyra tongivande kreatörer i samtal med Habit om nedskalade kollektioner och långsiktiga, mindre säsongsbundna produkter.

Jobb & Karriär
Nytt designteam hos Daily Sports

Odd Molly tappar - satsar mot nya marknader

Trögt andra kvartal för Odd Molly som nu planerar stänga butiker och lägga ökat fokus på att nå nya marknader.

Resultatförbättring för Lindex - men butiksstängningar väntar

Hårt och urbant - nu öppnar Junkyard butik i Stockholm

Så ser street- och sportmodeföretagets butik i Stockholm ut.

Han ska ta Outnorth till nya höjder - ny vd på plats

Hållbart mode extra värt att premiera

På onsdagen tilldelades fyra mode- och textilföretag nyinstiftade utmärkelsen Encouragement for Action 2018. Utmärkelserna delades ut under pågående mode- och inköpsvecka i Nacka strand.

Värmen sänker tron på framtiden

Från ABB till Coloreel

Ny butik och nya varumärken

Livsmedelsmärke med klädkollektion

Billigare kläder och skor

Nya hos MQ

Selfridges storsatsar på accessoarer

Från John Henric till Najell

Scorett på turné

Multiarena för Jaktia

Så sålde Zalando

WeSCs kassaproblem fortsätter

Mörkt halvår för WeSC

Kedjan storsatsar på direktleveranser

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.143