WeSC i nytt e-handelsavtal för Nordamerika

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Funderar på liknande lösning för nätförsäljning i Europa.

WeSC har inlett ett nytt samarbete med NOXS för e-handel på den Nordamerikanska marknaden. Det innebär att NOXS ska stå för alla kostnader för marknadsföring, försäljning, produktion och logistik från och med hösten 2018. Samtidigt får WeSC får en garanterad del av intäkterna från försäljningen på nätet.

Det nya avtalet gäller i fem år, med villkoret att den årliga e-handelsförsäljningen växer med minst 10 procent per år.

– En framgångsrik e-handelsverksamhet kräver både know how och en betydande kapitalinvestering och WeSC har inte kunnat satsa för att utveckla den egna e-handelsverksamheten på ett tillfredsställande sätt. Detta partnerskapsavtal är ett sätt att ta itu med e-handelsmöjligheten i denna region, säger Joseph Janus, vd WeSC.

Liknande lösning kan vara på gång i Europa

– Vi har för närvarande en in-house-lösning för Europa men undersöker möjligheten att implementera en liknande lösning i Europa i framtiden. Detta avtal, utöver det flertal licensavtal som vi har tecknat de senaste sex månaderna, bör ses som ett sätt att kontrollera kostnader och kapitalbehov utan att missa affärsmöjligheter, säger Joseph Janus.

Mer om: NOXS | WeSC


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja i rekonstruktion då bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms försattes i rekonstruktion på torsdagen.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Nattklubb för New Black

Beckmans till Paris

Istället för droger träningskläder

Nyhetsbrev

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Arkiv

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Hon lämnar Ellos

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Modekedja testar nytt entrégrepp - "Köra, stanna till, bara gå in och hämta upp".

Linköpingsgalleria byter ägare

Jobb & Karriär
Han är ny global marknadschef hos Haglöfs

Har efterträtt Tina Rolén på posten som global marknadschef för sportföretaget.

Butiksnytt
Vill etablera fler butiker i Sverige

WeSC får ytor hos JC

Sportmodemärket satsar i samarbete med JC och levererar varor till kedjans butiker med start i höst. Blir "stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear".

Prisas för ny design i viskos

Han kammade hem nyinstiftade utmärkelsen CTF Award för kreativ design i viskos.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar fjärde butiken i Sverige

I vår kommer butikskonceptet till västkusten.

Utmanande handelsklimat för Zalando - sänker helårsprognos

Hit flyttar Moda Gent

Butiksnytt
Byredo öppnar i London

Efter butiker i Stockholm och New York har parfym- och accessoarhuset nu öppnat butik i London.

Vändning för H&M

Regnkläder som tar ansvar

Tretorn samarbetar med Naturkompaniet inom ramen för konceptet Eco Essentials.

1

Handeln hungrar efter personal

Handlarna tror på framtiden

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Röhnisch till mini

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Trio i märken till Molino pr

Anine Bing ska accelerera tillväxt

Twist & Tango ökar takten digitalt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.181