23948sdkhjf

Reducerat pris ska locka fler modeföretag till visningsveckan i Köpenhamn

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Arrangören bakom Copenhagen Fashion Week introducerar ny transparent prisstruktur. Kostnaderna för att visa under Köpenhamns modevecka sänks.

Arrangören bakom Copenhagen Fashion Week i Köpenhamn reducerar priset för att delta med visningen under kommande modevecka i augusti.

Läs också: Här är visningschemat för Köpenhamns modevecka

Åtgärden ska göra det lättare för modemärken att delta i det officiella visningsschemat, även för mindre, nystartade modeföretag och modedesignstudenter under paraplyet CFW Newcomers. Där ryms även modeföretag som visat färre gånger än fyra.

Därtill vill arrangören att prisstrukturen kring visningarna ska vara transparenta.

Enligt ett pressmeddelande har priset för att visa reducerats till 10 000 danska kronor för de allra flesta av de visande varumärkena då många ligger i fältet kring att omsätta omkring eller under 20 miljoner danska kronor årligen. För modeföretag med en årlig omsättning över 30 miljoner danska kronor kostar en visning 30 000 kronor.

För studenter och nykomlingar ligger priset på 5 000 kronor. Visningarna arrangeras under  tisdag, onsdag och torsdag i Copenhagen Fashion Week som äger rum 7 till 10 augusti. Ansökan till visning ska vara arrangören bakom visningsveckan tillhanda senast 1 maj.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Danska Zizzi sålt

Nyhetsbrev

Återvinn med Arket

Arkiv

By Malina lanserar barnkläder

Sportmodeföretag backas av Acasts grundare

Göteborgsbaserade Wearcolour och Void Cycling med nya delägare.

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Premiär för Åhléns nya skönhetssatsning

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Delat kontor ska föda nya tankar om handel och kommunikation

Plus

7 hösttrender att ha koll på

MODE HÖST 2019, DEL 3: Designerna har lagt höstkorten på bordet. Habit har identifierat modet som spås bli säsongens storsäljare.

Lämnar Sealife för Improove

Nk får premiumdestination för sport

Ny aktör bakom varuhusets nya sportbutikssatsning.

Handlarna mer optimistiska – skatteåterbäring och påsk väcker vårhopp

Lågprismodekedja i konkurs

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Datum för tre kommande CFW släppta

Så ser Sebagos Dockside ut om Nitty Gritty får bestämma

Plus

Rebellisk hållning

MODE HÖST 2019, DEL 2: Tekniska ytterplagg och stickat är fokus när nya avslappnade J.Lindeberg tar form.

Scandinavian Man lanserar marknadsplats och e-handel

Kopplar på e-handel till den redaktionella plattformen och backas av Wellstreet och IT-bolaget Tieto.

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Vintagemode hos & Other Stories

Butiksnytt
Esprit öppnar nytt i Linköping

By Malina för Lindex

Utdragen konkurs väntas snart vara till ända

Ikea-bolag fortsätter öka i H&M

Nyemission för Odd Molly

Butiksnytt
Första citybutiken för Wagner

Butiksnytt
Pelle P väljer Drottninggatan

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.125