Reducerat pris ska locka fler modeföretag till visningsveckan i Köpenhamn

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Arrangören bakom Copenhagen Fashion Week introducerar ny transparent prisstruktur. Kostnaderna för att visa under Köpenhamns modevecka sänks.

Arrangören bakom Copenhagen Fashion Week i Köpenhamn reducerar priset för att delta med visningen under kommande modevecka i augusti.

Läs också: Här är visningschemat för Köpenhamns modevecka

Åtgärden ska göra det lättare för modemärken att delta i det officiella visningsschemat, även för mindre, nystartade modeföretag och modedesignstudenter under paraplyet CFW Newcomers. Där ryms även modeföretag som visat färre gånger än fyra.

Därtill vill arrangören att prisstrukturen kring visningarna ska vara transparenta.

Enligt ett pressmeddelande har priset för att visa reducerats till 10 000 danska kronor för de allra flesta av de visande varumärkena då många ligger i fältet kring att omsätta omkring eller under 20 miljoner danska kronor årligen. För modeföretag med en årlig omsättning över 30 miljoner danska kronor kostar en visning 30 000 kronor.

För studenter och nykomlingar ligger priset på 5 000 kronor. Visningarna arrangeras under  tisdag, onsdag och torsdag i Copenhagen Fashion Week som äger rum 7 till 10 augusti. Ansökan till visning ska vara arrangören bakom visningsveckan tillhanda senast 1 maj.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

H&M i strid med facket

Kinesisk jätte vill till Europa

Asos - nu på svenska

Svenska modebolaget fortsätter att växa

Ökade omsättningen med över 20 miljoner kronor.

Jobb & Karriär
Bodyshop tar chef från Adidas

Han blir ny vd för Sverige och Danmark.

Sportamore ökade förlusten

Tror på positivt helårsresultat.

Nyhetsbrev

Framgång för spansk modejätte

Zaras moderbolag skördar framgångar på nätet.

Arkiv

Efter larmrapporten - här är Daniel Wellingtons svar

De satsar på företagen

Arbetsklädesföretag startar e-handel för B2B.

Här satsar H&M på leveranser samma dag

Har lanserat pilottest i storstad.

Louis Vuitton expanderar i Kina

Efter sänkt skatt – nu bygger företaget ut sin e-handel.

Zalando större än H&M under sommaren

Minskad framtidstro hos handlarna

Stefan Persson köper 1,5 miljoner aktier i H&M

Storägaren utökar sitt innehav ytterligare.

Stadiums sneakerskoncept till Stockholm

Internationella ägare till JC

Iliya Meric har inte ensamt förvärvat bolaget. Det kan Habit avslöja.

De kan köpa Acne Studios

Intressenterna som vill förvärva svenska modevarumärket.

Röda siffror för Intersport

Levi's lanserar Pride-kollektion

Försäljningen dalade i juni

Varubrist bakom negativa siffror för kläd- och skohandeln.

Freddy Store fälls för halvnaken modell

Svenska modeexporten växer kraftigt

Positiva vindar blåser i svenska modebranschen, trots kritik, visar ny rapport.

De medverkar på Fashion Week

Arrangören har släppt listan.

De är första modemärket med HBTQ-certifieringen

Polarn O. Pyret lyfte på nätet

H&M ökar takten med nya butiker

Fortsatt tillväxt för Venue Retail Group

Så gick det för RNB

Jobb & Karriär
Isbjörn tar in ny exportsäljare

Han blir nästa att lämna MQ

Kedja tar över Marta & Co:s lokal

The Cords & Co har försatts i konkurs

Kerber byter läge

Så mycket ökade NA-KD i fjol

Här är Svensk Digital Handels nya vd

Reparationsservice och jättebutik i Paris för H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.144