23948sdkhjf

Reducerat pris ska locka fler modeföretag till visningsveckan i Köpenhamn

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Arrangören bakom Copenhagen Fashion Week introducerar ny transparent prisstruktur. Kostnaderna för att visa under Köpenhamns modevecka sänks.

Arrangören bakom Copenhagen Fashion Week i Köpenhamn reducerar priset för att delta med visningen under kommande modevecka i augusti.

Läs också: Här är visningschemat för Köpenhamns modevecka

Åtgärden ska göra det lättare för modemärken att delta i det officiella visningsschemat, även för mindre, nystartade modeföretag och modedesignstudenter under paraplyet CFW Newcomers. Där ryms även modeföretag som visat färre gånger än fyra.

Därtill vill arrangören att prisstrukturen kring visningarna ska vara transparenta.

Enligt ett pressmeddelande har priset för att visa reducerats till 10 000 danska kronor för de allra flesta av de visande varumärkena då många ligger i fältet kring att omsätta omkring eller under 20 miljoner danska kronor årligen. För modeföretag med en årlig omsättning över 30 miljoner danska kronor kostar en visning 30 000 kronor.

För studenter och nykomlingar ligger priset på 5 000 kronor. Visningarna arrangeras under  tisdag, onsdag och torsdag i Copenhagen Fashion Week som äger rum 7 till 10 augusti. Ansökan till visning ska vara arrangören bakom visningsveckan tillhanda senast 1 maj.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Underklädesmärke drar upp volymen

Plus

Sveas vd siktar mot 100 miljoner

Kiki Wallmansson har tagit familjeföretaget in i en ny era. Habit träffade entreprenören och designern på huvudkontoret i Borås.

Best of Brands med ny ägare

Detaljhandelsprofiler ska skapa ny modekedja digitalt och fysiskt.

Närmare kunderna och snabbare leveranser

Zalandos nya jättelager invigs officiellt i dag.

"Det är ett fint varumärke med gott renommé"

Best of Brands nya ägare ser goda synergieffekter med sina shoppingklubbar och ska bygga ett starkt digitalt erbjudande också i fysisk butik.

Japansk modejätte partner till SOK

H&M tappar uppdraget som officiell klädleverantör till Sveriges Olympiska Kommitté.

Nyhetsbrev

Jumperfabriken lanseras i Kina

Göteborgbaserade modeföretaget samarbetar med Johan & Johan. Först ut är lansering i Shanghai.

Arkiv

Fjärde outleten för varuhuskedjan

I veckan öppnar Åhléns Outlet i Sundsvall.

Nytt nummer av Habit

Ett nytt, matigt nummer fyllt med trender och intervjuer med branschens hetaste profiler.

Då får modekedjan ny vd

Så ska Odd Mollys kommunikation stärkas - inleder nytt kreativt samarbete

Plus

Från Nelly till Aéryne

Aéryne är en modestartup med innovativa försäljningsstrategier. Möt Siri Vikman: modevärldens stigande stjärna.

1

Sandqvist byter läge

Väsk- och accessoarmärket öppnar ny butik i Göteborg i slutet av februari. Ytterligare butik väntar under året för företaget som nu omsätter över 100 miljoner kronor.

Från kläder till väskor

Nu stundar premiär för Löwengrips håraccessoarer

I februari lanseras entreprenören och sociala medierprofilens nya märke Hermine Hold.

Lanserar mässa för sport- och funktionsmaterial

Modemärke med ny identitet

Hugo Boss överträffade förväntningarna

Butiksnytt
Här öppnar Feet First

Jobb & Karriär
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

Här stänger Polarn O. Pyret

"Nu förtjänar vi priset"

För fjärde gången mottar hon Elles prestigefyllda utmärkelse Årets designer.

Nya ministrar på departementen

Hon blir ny kulturminister.

På besök från New York

På måndagen besökte 20 studenter från FIT i New York Stockholm Fashion District. Besöket är en del i ett samarbete som ägde rum för tredje året i rad.

Butiksnytt
Bestseller på delad yta

Vad händer hos Bruno?

Oscar Jacobson öppnar i London

Modestipendiater utsedda

Pep blir Peppercorn igen

I dig denim väljer byrå

Textilservicejätte i hållbarhetssamarbete

Här stänger River Island

Stilduo för MQ

Prisas för sjal

Lululemon höjer prognos

Herrmodemässa i siffror

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.135