Reducerat pris ska locka fler modeföretag till visningsveckan i Köpenhamn

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Arrangören bakom Copenhagen Fashion Week introducerar ny transparent prisstruktur. Kostnaderna för att visa under Köpenhamns modevecka sänks.

Arrangören bakom Copenhagen Fashion Week i Köpenhamn reducerar priset för att delta med visningen under kommande modevecka i augusti.

Läs också: Boozt samarbetar med CFW

Åtgärden ska göra det lättare för modemärken att delta i det officiella visningsschemat, även för mindre, nystartade modeföretag och modedesignstudenter under paraplyet CFW Newcomers. Där ryms även modeföretag som visat färre gånger än fyra.

Därtill vill arrangören att prisstrukturen kring visningarna ska vara transparenta.

Enligt ett pressmeddelande har priset för att visa reducerats till 10 000 danska kronor för de allra flesta av de visande varumärkena då många ligger i fältet kring att omsätta omkring eller under 20 miljoner danska kronor årligen. För modeföretag med en årlig omsättning över 30 miljoner danska kronor kostar en visning 30 000 kronor.

För studenter och nykomlingar ligger priset på 5 000 kronor. Visningarna arrangeras under  tisdag, onsdag och torsdag i Copenhagen Fashion Week som äger rum 7 till 10 augusti. Ansökan till visning ska vara arrangören bakom visningsveckan tillhanda senast 1 maj.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

House of Dagmars grundare prisad

På måndagskvällen förärades Karin Söderlind Kungliga Patriotiska Sällskapets Näringslivsmedalj.

De går till Molino pr

JC-granskningen: Otillåtna affärer kan ha förekommit

J.Lindeberg öppnar nytt

Här nyetableras modemärket med fysisk butik i veckan.

MQ får ny vd

Christina Ståhl lämnar modekedjan under året.

Bubble London läggs ned

Nyhetsbrev

Asket gör upp med ursprungsmärkning - Utmanar fler till transparens

Arkiv

Under en vecka - var fjärde handlare utsatt för stöld

Nystart för Hackett i Norden

Vill stoppa tjuvarna med fiktivt parti

Junkyard överväger fysiska butiker – Fler lokala sajter

E-handlaren ökade försäljningen i fjol och presenterar vinst för andra året i rad. Nu väntar nya satsningar.

Plus

Genombrott för Swedish Stockings

Med ny delägare satsar strumpbyxvarumärket på en aggressiv tillväxttakt 2018. Drivkraften är bland annat den nyligen påbörjade exportoffensiven i USA, medan miljötänkandet alltjämt är grunden.

Tillfälligt för skomärke

Skovarumärket CQP öppnar ny pop up-butik i Stockholm.

Han är Kronabys ansikte utåt

Så sålde Nelly - Väntat tapp

Han tar över på Stockholms Handelskammare

Kliver in i vd-rollen efter Maria Rankka.

Dit går VRG

Odd Molly vinstvarnar - Omsättning och rörelseresultat faller

Samsonite öppnar butik för Tumi

”Svenskarna är ett resande folk, ända sedan vikingatiden” – vd Joakim Palmgren om Tumis första butik i Skandinavien. Nu väntar flera.

Sneakeraktör mot nya händer?

Plus

Nätjätten redan här

Amazon gör redan avtryck i handeln: Så mycket klickade svenskar hem varor för det senaste året.

Trio lämnar Modeverket

Rekryteringsbolaget tappar tre medarbetare som alla går vidare till nya uppdrag.

Sportamore ökar inköpen - Kvartalet ger råg i ryggen

Medgrundare blir vd för Happy Plugs i USA

Dags att anmäla brott i butik

Plus

Nytändning på Topeco

Sleepo rekryterar från Svenskt Tenn

Ny Sverigechef till H&M

Oförändrat i Footway Group

Pitti Uomo byter representant

Digital plattform för resttyger

De vet hur 800 miljoner doftar

Jobb & karriär
Hon tar över på Eleven

Jobb & karriär
Ny ordförande hos Babyshop

Salming stänger och öppnar

Kläder och skor – Varugrupper med störst prisökning

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.17