Reducerat pris ska locka fler modeföretag till visningsveckan i Köpenhamn

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Arrangören bakom Copenhagen Fashion Week introducerar ny transparent prisstruktur. Kostnaderna för att visa under Köpenhamns modevecka sänks.

Arrangören bakom Copenhagen Fashion Week i Köpenhamn reducerar priset för att delta med visningen under kommande modevecka i augusti.

Läs också: Ny vd för CFW

Åtgärden ska göra det lättare för modemärken att delta i det officiella visningsschemat, även för mindre, nystartade modeföretag och modedesignstudenter under paraplyet CFW Newcomers. Där ryms även modeföretag som visat färre gånger än fyra.

Därtill vill arrangören att prisstrukturen kring visningarna ska vara transparenta.

Enligt ett pressmeddelande har priset för att visa reducerats till 10 000 danska kronor för de allra flesta av de visande varumärkena då många ligger i fältet kring att omsätta omkring eller under 20 miljoner danska kronor årligen. För modeföretag med en årlig omsättning över 30 miljoner danska kronor kostar en visning 30 000 kronor.

För studenter och nykomlingar ligger priset på 5 000 kronor. Visningarna arrangeras under  tisdag, onsdag och torsdag i Copenhagen Fashion Week som äger rum 7 till 10 augusti. Ansökan till visning ska vara arrangören bakom visningsveckan tillhanda senast 1 maj.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja ansöker om rekonstruktion; denna gång bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Istället för droger träningskläder

Beckmans till Paris

Nattklubb för New Black

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Nyhetsbrev

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Arkiv

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Hon lämnar Ellos

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Linköpingsgalleria byter ägare

Jobb & Karriär
Han är ny global marknadschef hos Haglöfs

Har efterträtt Tina Rolén på posten som global marknadschef för sportföretaget.

Modekedja testar nytt entrégrepp - "Köra, stanna till, bara gå in och hämta upp".

Butiksnytt
Vill etablera fler butiker i Sverige

WeSC får ytor hos JC

Sportmodemärket satsar i samarbete med modekedjan och levererar varor till butikerna med start i höst. Blir "stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear", uppger JC.

Prisas för ny design i viskos

Han kammade hem nyinstiftade utmärkelsen CTF Award för kreativ design i viskos.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar fjärde butiken i Sverige

I vår kommer butikskonceptet till västkusten.

Utmanande handelsklimat för Zalando - sänker helårsprognos

Hit flyttar Moda Gent

Butiksnytt
Byredo öppnar i London

Efter butiker i Stockholm och New York har parfym- och accessoarhuset nu öppnat butik i London.

Regnkläder som tar ansvar

Tretorn samarbetar med Naturkompaniet inom ramen för konceptet Eco Essentials.

1

Handeln hungrar efter personal

Vändning för H&M

Handlarna tror på framtiden

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Röhnisch till mini

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Trio i märken till Molino pr

Anine Bing ska accelerera tillväxt

Twist & Tango ökar takten digitalt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.166