23948sdkhjf

Framgångsrik crowdfunding för Bukvy

Elena Ekström och Joanna Bark nådde målet på tre timmar.

För att kunna göra delar av sin väskkollektion i ekologiskt garvat läder saknades 50 000 kronor. Duon bakom varumärket bestämde sig för att prova crowdfunding via Indiegogo. I stället för att ta in investerare lät dem medfinansiärerna köpa Bukvys väskor till reducerat pris.

På bara tre timmar nådde de det uppsatta målet. Efter två dagar var de uppe i 300 000 kronor. Frågan är hur mycket kapital de lyckas få in; hela två månader kvarstår av kampanjen.

– Vi är så fantastiskt glada, säger grundaren Elena Ekström. Vi har fått stöd från alla möjliga folk och vi är verkligen påhejade.

Elena Ekström och Joanna Bark hade satt år 2019 som mål att allt läder i kollektionen skulle vara ekologiskt garvat. Den framgångsrika crowdfundingkampanjen gör att de redan nu kan förverkliga visionen.

– Nu ligger vi ett år före, vilket betyder att vi kan lägga om hela produktionen till ekologisk produktion redan nu, säger Elena Ekström.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093