Från mode till Mio

| Av Nils Montan Lund | Tipsa redaktionen

Det blir en återvändare som tar över rollen som kommersiell chef hos detaljhandelskedjan.

Joakim Holmstrand tar över som ny kommersiell chef på Mio. Han kommer närmast från tjänsten som marknadsdirektör hos Kappahl och har även hunnit med en sväng hos MQ och Hemtex. Men han har också tidigare erfarenhet detaljhandelskedjan, där han var marknads- och försäljningschef under perioden 2011 till 2014.

Vi välkomnar Joakim tillbaka till Mio. Joakim har en unik detaljhandelskunskap, värdefull erfarenhet och förmåga att utveckla vårt kunderbjudande. Vi är mycket glada och stolta över att han återigen blir en del av vårt team. Han kommer att bidra med att ta Mio till nästa nivå och blir en viktig spelare till vårt mål att bli störst på möbler i Sverige 2022, säger vd Björn Lindblad.

"Är superglad"

Han tillträder sin tjänst på Mio omgående.
Jag är superglad över att vara tillbaka på Mio. Att få vara en del av resan framåt känns oerhört inspirerande och möjligheterna är fantastiska att tillsammans utveckla Mio till en för kunden ännu mer självklar destination för möbler och heminredning, säger Joakim Holmstrand.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

House of Dagmars grundare prisad

På måndagskvällen förärades Karin Söderlind Kungliga Patriotiska Sällskapets Näringslivsmedalj.

De går till Molino pr

J.Lindeberg öppnar nytt

Här nyetableras modemärket med fysisk butik i veckan.

JC-granskningen: Otillåtna affärer kan ha förekommit

MQ får ny vd

Christina Ståhl lämnar modekedjan under året.

Bubble London läggs ned

Nyhetsbrev

Asket gör upp med ursprungsmärkning - Utmanar fler till transparens

Arkiv

Under en vecka - var fjärde handlare utsatt för stöld

Nystart för Hackett i Norden

Vill stoppa tjuvarna med fiktivt parti

Junkyard överväger fysiska butiker – Fler lokala sajter

E-handlaren ökade försäljningen i fjol och presenterar vinst för andra året i rad. Nu väntar nya satsningar.

Plus

Genombrott för Swedish Stockings

Med ny delägare satsar strumpbyxvarumärket på en aggressiv tillväxttakt 2018. Drivkraften är bland annat den nyligen påbörjade exportoffensiven i USA, medan miljötänkandet alltjämt är grunden.

Tillfälligt för skomärke

Skovarumärket CQP öppnar ny pop up-butik i Stockholm.

Han är Kronabys ansikte utåt

Så sålde Nelly - Väntat tapp

Han tar över på Stockholms Handelskammare

Kliver in i vd-rollen efter Maria Rankka.

Dit går VRG

Odd Molly vinstvarnar - Omsättning och rörelseresultat faller

Samsonite öppnar butik för Tumi

”Svenskarna är ett resande folk, ända sedan vikingatiden” – vd Joakim Palmgren om Tumis första butik i Skandinavien. Nu väntar flera.

Sneakeraktör mot nya händer?

Plus

Nätjätten redan här

Amazon gör redan avtryck i handeln: Så mycket klickade svenskar hem varor för det senaste året.

Trio lämnar Modeverket

Rekryteringsbolaget tappar tre medarbetare som alla går vidare till nya uppdrag.

Sportamore ökar inköpen - Kvartalet ger råg i ryggen

Medgrundare blir vd för Happy Plugs i USA

Dags att anmäla brott i butik

Plus

Nytändning på Topeco

Sleepo rekryterar från Svenskt Tenn

Ny Sverigechef till H&M

Oförändrat i Footway Group

Pitti Uomo byter representant

Digital plattform för resttyger

De vet hur 800 miljoner doftar

Jobb & karriär
Hon tar över på Eleven

Jobb & karriär
Ny ordförande hos Babyshop

Salming stänger och öppnar

Kläder och skor – Varugrupper med störst prisökning

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.125