23948sdkhjf

Från mode till Mio

| Av Nils Montan Lund | Tipsa redaktionen

Det blir en återvändare som tar över rollen som kommersiell chef hos detaljhandelskedjan.

Joakim Holmstrand tar över som ny kommersiell chef på Mio. Han kommer närmast från tjänsten som marknadsdirektör hos Kappahl och har även hunnit med en sväng hos MQ och Hemtex. Men han har också tidigare erfarenhet detaljhandelskedjan, där han var marknads- och försäljningschef under perioden 2011 till 2014.

Vi välkomnar Joakim tillbaka till Mio. Joakim har en unik detaljhandelskunskap, värdefull erfarenhet och förmåga att utveckla vårt kunderbjudande. Vi är mycket glada och stolta över att han återigen blir en del av vårt team. Han kommer att bidra med att ta Mio till nästa nivå och blir en viktig spelare till vårt mål att bli störst på möbler i Sverige 2022, säger vd Björn Lindblad.

"Är superglad"

Han tillträder sin tjänst på Mio omgående.
Jag är superglad över att vara tillbaka på Mio. Att få vara en del av resan framåt känns oerhört inspirerande och möjligheterna är fantastiska att tillsammans utveckla Mio till en för kunden ännu mer självklar destination för möbler och heminredning, säger Joakim Holmstrand.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Karl Lagerfeld död

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Sportamore lägger till marknad

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Här öppnar varuhusjätten outlet

Nyhetsbrev

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Arkiv

Our Legacy bygger ut

Butiken i London utökas.

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Tvärstopp för Odd Molly

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Bubbleroom blickar mot öst

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Ny vd till Pandora

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Stärkt Lindex

Ska göra accessoarer åt WeSC

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Här bygger H&M om och ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.169