Från mode till Mio

| Av Nils Montan Lund | Tipsa redaktionen

Det blir en återvändare som tar över rollen som kommersiell chef hos detaljhandelskedjan.

Joakim Holmstrand tar över som ny kommersiell chef på Mio. Han kommer närmast från tjänsten som marknadsdirektör hos Kappahl och har även hunnit med en sväng hos MQ och Hemtex. Men han har också tidigare erfarenhet detaljhandelskedjan, där han var marknads- och försäljningschef under perioden 2011 till 2014.

Vi välkomnar Joakim tillbaka till Mio. Joakim har en unik detaljhandelskunskap, värdefull erfarenhet och förmåga att utveckla vårt kunderbjudande. Vi är mycket glada och stolta över att han återigen blir en del av vårt team. Han kommer att bidra med att ta Mio till nästa nivå och blir en viktig spelare till vårt mål att bli störst på möbler i Sverige 2022, säger vd Björn Lindblad.

"Är superglad"

Han tillträder sin tjänst på Mio omgående.
Jag är superglad över att vara tillbaka på Mio. Att få vara en del av resan framåt känns oerhört inspirerande och möjligheterna är fantastiska att tillsammans utveckla Mio till en för kunden ännu mer självklar destination för möbler och heminredning, säger Joakim Holmstrand.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

JC har ny ägare - vd har lämnat

I förra veckan bytte den pressade och förlusttyngda modekedjan vd och ägare.

Inkluderande och urbant

Göteborgsbaserad duo ligger bakom nytt badklädesmärke. Första kollektionen lanserades i april.

Jobb & Karriär
Kappahls vd får gå

Modekedjans vd tvingas bort efter oenighet. Lindex och Gina Tricots tidigare vd kliver med omedelbar verkan in som tillförordnad.

Ägarskifte på gång i Acne Studios?

WeSC stänger citybutik

Femte butiken för Jascha

Modeföretaget Jascha Stockholm tar över WeSC tidigare lokal i Stockholms city.

Nyhetsbrev

Plus

Så ska C4 ta tillbaka den regionala handeln

Arkiv

Postnord + Wish = sant

Oförändrad försäljning för H&M

Så utvecklar Kappahl Newbie

Modekedjan testar pop up-koncept för barn- och babyklädeskonceptet och bjuder även in externa varumärken i ny butik i London.

Böter hotar JC - igen

H&M: Ingen bäring i uppköpsrykten

Från Billabong till Gap

1

De tar över Grandpas lokal

Under sensommaren öppnar kläd- och restaurangkoncept på välkänd modeadress på Kungsholmen i Stockholm.

Hologram gav utmärkelse

Plus

Så utmanar fastighetsägaren digitaliseringen

Söder är stadsdelscentrumet i Helsingborg som öppnar i höst. Ägaren Jefast utmanar den pågående digitaliseringen och tar på sig rollen som samhällsbyggare. Habit har varit där.

Mini Rodinis skattkammare

Barnklädesföretaget öppnar ny butik i Stockholm med tydligt hållbarhetsfokus och med favoriter från förr.

Här öppnar Junkyard citybutik

I september öppnar e-handlaren fysisk butik.

Anklagas för sexuella ofredanden – tvingas avgå

Varumärkena som ska boosta Boozt

Inditex ångar på

De har 1 000 nya jobb på lager

Vinner rätten till röda sulan

Vagabond mot nya marknader

Han tar över Bergendahls

Så ska varuhuskedja undvika kollaps

Ur & Penn vann - nu överklagar Daniel Wellington domen

Svensk modeduo till Woolmark Prize

De startar Unique Social

Åhléns dammar av Vide

Uppåt för Malmö city

Stänger en av två butiker

Förvärv inom andrahandsmode

Prisad modedesign - Får Bernadotte Art Awards

Hit går MQ

Plus

Här är de hetaste betallösningarna

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.218