The Lobby sänker trösklarna – Bjuder in till experimentyta

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

En gemensam marknadsplats för varumärken tar plats inne i AMF Fastigheters satsning The Lobby i Stockholm. 15 varumärken deltar vid premiären som Arethé Stockholm, Bukvy och Deadwood.

På 400 kvadratmeter varav 200 meter handelsyta ska ett antal varumärken, entreprenörer, kreatörer och designer som betecknas som ”up and coming” få chans att visa upp sig. I The Lobby Market från öppning 5 april är bland andra; Arethé Stockholm, basic wardrobe, Bukvy, Botanium, Deadwood, Emilie Book, IOAKU, Lou in Love, Lovalot, Soot Sthlm, Urbanista, Under Your Skin, V/SYDORW och Wall of Art.

Projektet genomförs tillsammans med Glad stad som tidigare arbetat med Hornstulls marknad. På allt från en hylla till några kvadratmeter ska företag och varumärken visa upp sig under två veckor upp till en månad.

-Vi sänker trösklarna och gör det möjligt för aktörer att visa sitt utbud utan stora investeringar och höga risker. Här kommer vi att experimentera mera och snabbare och justera konceptet baserat på input från handlare, konsumenter och trender. Ambitionen är att The Lobby Market ska bli en inspirerande marknadsplats med udda spännande varumärken, säger Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

H&M i strid med facket

Kinesisk jätte vill till Europa

Asos - nu på svenska

Svenska modebolaget fortsätter att växa

Ökade omsättningen med över 20 miljoner kronor.

Jobb & Karriär
Bodyshop tar chef från Adidas

Han blir ny vd för Sverige och Danmark.

Sportamore ökade förlusten

Tror på positivt helårsresultat.

Nyhetsbrev

Framgång för spansk modejätte

Zaras moderbolag skördar framgångar på nätet.

Arkiv

Efter larmrapporten - här är Daniel Wellingtons svar

De satsar på företagen

Arbetsklädesföretag startar e-handel för B2B.

Här satsar H&M på leveranser samma dag

Har lanserat pilottest i storstad.

Louis Vuitton expanderar i Kina

Efter sänkt skatt – nu bygger företaget ut sin e-handel.

Zalando större än H&M under sommaren

Minskad framtidstro hos handlarna

Stefan Persson köper 1,5 miljoner aktier i H&M

Storägaren utökar sitt innehav ytterligare.

Stadiums sneakerskoncept till Stockholm

Internationella ägare till JC

Iliya Meric har inte ensamt förvärvat bolaget. Det kan Habit avslöja.

De kan köpa Acne Studios

Intressenterna som vill förvärva svenska modevarumärket.

Röda siffror för Intersport

Levi's lanserar Pride-kollektion

Försäljningen dalade i juni

Varubrist bakom negativa siffror för kläd- och skohandeln.

Freddy Store fälls för halvnaken modell

Svenska modeexporten växer kraftigt

Positiva vindar blåser i svenska modebranschen, trots kritik, visar ny rapport.

De medverkar på Fashion Week

Arrangören har släppt listan.

De är första modemärket med HBTQ-certifieringen

Polarn O. Pyret lyfte på nätet

H&M ökar takten med nya butiker

Fortsatt tillväxt för Venue Retail Group

Så gick det för RNB

Jobb & Karriär
Isbjörn tar in ny exportsäljare

Han blir nästa att lämna MQ

Kedja tar över Marta & Co:s lokal

The Cords & Co har försatts i konkurs

Kerber byter läge

Så mycket ökade NA-KD i fjol

Här är Svensk Digital Handels nya vd

Reparationsservice och jättebutik i Paris för H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.134