The Lobby sänker trösklarna – Bjuder in till experimentyta

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

En gemensam marknadsplats för varumärken tar plats inne i AMF Fastigheters satsning The Lobby i Stockholm. 15 varumärken deltar vid premiären som Arethé Stockholm, Bukvy och Deadwood.

På 400 kvadratmeter varav 200 meter handelsyta ska ett antal varumärken, entreprenörer, kreatörer och designer som betecknas som ”up and coming” få chans att visa upp sig. I The Lobby Market från öppning 5 april är bland andra; Arethé Stockholm, basic wardrobe, Bukvy, Botanium, Deadwood, Emilie Book, IOAKU, Lou in Love, Lovalot, Soot Sthlm, Urbanista, Under Your Skin, V/SYDORW och Wall of Art.

Projektet genomförs tillsammans med Glad stad som tidigare arbetat med Hornstulls marknad. På allt från en hylla till några kvadratmeter ska företag och varumärken visa upp sig under två veckor upp till en månad.

-Vi sänker trösklarna och gör det möjligt för aktörer att visa sitt utbud utan stora investeringar och höga risker. Här kommer vi att experimentera mera och snabbare och justera konceptet baserat på input från handlare, konsumenter och trender. Ambitionen är att The Lobby Market ska bli en inspirerande marknadsplats med udda spännande varumärken, säger Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

House of Dagmars grundare prisad

På måndagskvällen förärades Karin Söderlind Kungliga Patriotiska Sällskapets Näringslivsmedalj.

De går till Molino pr

JC-granskningen: Otillåtna affärer kan ha förekommit

J.Lindeberg öppnar nytt

Här nyetableras modemärket med fysisk butik i veckan.

MQ får ny vd

Christina Ståhl lämnar modekedjan under året.

Bubble London läggs ned

Nyhetsbrev

Asket gör upp med ursprungsmärkning - Utmanar fler till transparens

Arkiv

Under en vecka - var fjärde handlare utsatt för stöld

Nystart för Hackett i Norden

Vill stoppa tjuvarna med fiktivt parti

Junkyard överväger fysiska butiker – Fler lokala sajter

E-handlaren ökade försäljningen i fjol och presenterar vinst för andra året i rad. Nu väntar nya satsningar.

Plus

Genombrott för Swedish Stockings

Med ny delägare satsar strumpbyxvarumärket på en aggressiv tillväxttakt 2018. Drivkraften är bland annat den nyligen påbörjade exportoffensiven i USA, medan miljötänkandet alltjämt är grunden.

Tillfälligt för skomärke

Skovarumärket CQP öppnar ny pop up-butik i Stockholm.

Han är Kronabys ansikte utåt

Så sålde Nelly - Väntat tapp

Han tar över på Stockholms Handelskammare

Kliver in i vd-rollen efter Maria Rankka.

Dit går VRG

Odd Molly vinstvarnar - Omsättning och rörelseresultat faller

Samsonite öppnar butik för Tumi

”Svenskarna är ett resande folk, ända sedan vikingatiden” – vd Joakim Palmgren om Tumis första butik i Skandinavien. Nu väntar flera.

Sneakeraktör mot nya händer?

Plus

Nätjätten redan här

Amazon gör redan avtryck i handeln: Så mycket klickade svenskar hem varor för det senaste året.

Trio lämnar Modeverket

Rekryteringsbolaget tappar tre medarbetare som alla går vidare till nya uppdrag.

Sportamore ökar inköpen - Kvartalet ger råg i ryggen

Medgrundare blir vd för Happy Plugs i USA

Dags att anmäla brott i butik

Plus

Nytändning på Topeco

Sleepo rekryterar från Svenskt Tenn

Ny Sverigechef till H&M

Oförändrat i Footway Group

Pitti Uomo byter representant

Digital plattform för resttyger

De vet hur 800 miljoner doftar

Jobb & karriär
Hon tar över på Eleven

Jobb & karriär
Ny ordförande hos Babyshop

Salming stänger och öppnar

Kläder och skor – Varugrupper med störst prisökning

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.122