23948sdkhjf

Sprängd miljard firades med strandfest

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Jollyroom omsatte drygt 1 miljard i fjol. Nu väntar fokus på ny målgrupp och expansion med Tyskland som första nya land.

E-handlaren nådde över 1 miljard i omsättning i fjol vilket är en rejäl ökning från 675 miljoner kronor 2016.

Nu siktar bolaget på att nå 2 miljarder i omsättning 2020.

På den svenska marknaden ökade e-handlarens försäljning med 150 miljoner 2017 jämfört med året innan.
– Fler och fler svenska kunder köper produkter till sina barn på nätet. Jollyroom fortsätter att plocka kunder från många fysiska butiker. 2016 omsatte Jollyroom 367 miljoner kronor i den svenska handeln, vilket ökade till 513 miljoner kronor under 2017. Den svenska marknaden präglas av hård konkurrens, med många aktörer i detaljhandeln, och många som går med förlust. Vi är därför mycket nöjda med en så stark tillväxt under 2017, säger Ole Sauar, grundare och majoritetsägare.

Enligt ett pressmeddelande har 2018 inletts väl och särskilt mars och nu lägger Jollyroom en extra växel för att utöka sortimentet för målgruppen 6 till 12 år. Därtill ska företaget expandera utanför Norden och första land i Europa blir Tyskland.

– Idag levererar vi varor till kunder i Kirkenes och Kiruna, men har ingen lösning för kunder utanför Norden, vilket vi ska göra något åt. Vi ska på sikt in i de flesta länder i Europa och börjar den här våren med Tyskland som första land utanför Norden, säger Ole Sauar.

 E-handlaren etablerades 2010 och är i dag verksam i Norden. Bolaget har 350 anställda och har kontor och lager i Tagene utanför Göteborg. Ole Sauar, koncernchef och grundare, är majoritetsägare med en andel om 62,5 procent. Egmont har en ägarandel om 37,5 procent.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Svensk kliver in i ny roll hos amerikansk modejätte

176 miljoner till MQ

Comeback för Årets Modebutik i Habit Modegalan

Om plast i haven och framtidens designutmaningar

Byter Bruket mot Tuna Park

Bada i CDLP

Nyhetsbrev

Scorett prisas för helhetsupplevelse

Arkiv

Tar in kapital för expansion

Här stänger Åhléns också

Jobb & Karriär
Han går till Nelly

Wood Wood öppnar i London

Atelier Saman Amel för Mr Porter

Stockholmsbaserad måttsömnadsateljé aktuell med kollektion för herrmodehandlare.

Han ska omdefiniera begreppet sportbutik

”Det saknas en premiumdestination för sportprodukter i Sverige”.

Uppstickare tror på ny retailmodell

Det nya konceptet ruskar om de traditionella affärsmodellerna för retail. Sverige är premiärmarknaden.

Jascha i konkurs

Bolaget bakom modemärket har på egen begäran ansökt om konkurs.

Indiskas vd på topplista över kvinnliga ledare

Så mycket växte e-modehandeln

Jobb & Karriär
Från Nelly till Lyko

Ny yta för reseffekter

Hon kampanjar för Gina Tricot

Influencer och entreprenör i modekedjans sommarkampanj.

Modetalanger hyllas av VA

Entreprenörer bakom klädvårdsföretag, duo bakom It's Re:Leased och NA-KD:s expansionschef nådde Veckans Affärers lista för Supertalanger.

Butiksnytt
Aplace återöppnar i ny miljö

Bygger om ytan efter nio år i Brunogallerian.

Skapar smycken till & Other Stories

Stockholmsbaserad juvelerare gör smyckeskollektion åt modekedjan.

Retail Experience Live: "Kundresan i butik slutar inte vid kassan"

Jobb & Karriär
Han går till Day Et

Odd Molly väljer Norrköping

Utmärkelse till Kavat

Ny tillfällig butik för CQP

Får ansvar för Jacket Required och Moda

Jobb & Karriär
Före detta landschef hos H&M till Cervera

Jobb & Karriär
Kliver in i Stig Fram

Campadre fälld av RO

Uniqlo i restaurangsamarbete

Butiksnytt
Nu öppnar Valentino

Butik och kreativ studio i LA för strumpjätte

Jobb & Karriär
Underklädeskedja med ny designchef

Se alla Företagens egna nyheter

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.134