23948sdkhjf

Sprängd miljard firades med strandfest

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Jollyroom omsatte drygt 1 miljard i fjol. Nu väntar fokus på ny målgrupp och expansion med Tyskland som första nya land.

E-handlaren nådde över 1 miljard i omsättning i fjol vilket är en rejäl ökning från 675 miljoner kronor 2016.

Nu siktar bolaget på att nå 2 miljarder i omsättning 2020.

På den svenska marknaden ökade e-handlarens försäljning med 150 miljoner 2017 jämfört med året innan.
– Fler och fler svenska kunder köper produkter till sina barn på nätet. Jollyroom fortsätter att plocka kunder från många fysiska butiker. 2016 omsatte Jollyroom 367 miljoner kronor i den svenska handeln, vilket ökade till 513 miljoner kronor under 2017. Den svenska marknaden präglas av hård konkurrens, med många aktörer i detaljhandeln, och många som går med förlust. Vi är därför mycket nöjda med en så stark tillväxt under 2017, säger Ole Sauar, grundare och majoritetsägare.

Enligt ett pressmeddelande har 2018 inletts väl och särskilt mars och nu lägger Jollyroom en extra växel för att utöka sortimentet för målgruppen 6 till 12 år. Därtill ska företaget expandera utanför Norden och första land i Europa blir Tyskland.

– Idag levererar vi varor till kunder i Kirkenes och Kiruna, men har ingen lösning för kunder utanför Norden, vilket vi ska göra något åt. Vi ska på sikt in i de flesta länder i Europa och börjar den här våren med Tyskland som första land utanför Norden, säger Ole Sauar.

 E-handlaren etablerades 2010 och är i dag verksam i Norden. Bolaget har 350 anställda och har kontor och lager i Tagene utanför Göteborg. Ole Sauar, koncernchef och grundare, är majoritetsägare med en andel om 62,5 procent. Egmont har en ägarandel om 37,5 procent.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Bubbleroom blickar mot öst

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Nyhetsbrev

Ny vd till Pandora

Arkiv

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Tvärstopp för Odd Molly

Så ska Lager 157 charma Norge

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Stärkt Lindex

Ska göra accessoarer åt WeSC

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

JC:s rekonstruktion: "Kommit till en punkt när det till slut tippar över".

Affärsmodell med kommissionsupplägg och nya förhandlingar med fastighetsägare ska rädda JC.

Jobb & Karriär
Han får försäljningsansvar hos Tenson

Sport- och modeföretaget rekryterar till Stockholmskontoret.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Modekedjan i rekonstruktion igen

Så ska NK snärja fler kinesiska turister

Etablerar närvaro på digitala plattformar för att nå ut till kinesiska turister innan, under och efter Sverigebesöket.

Jobb & Karriär
Hon går till Vagabond

Bolaget rekryterar och stuvar om internt.

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

Här bygger H&M om och ut

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Så ser nya Deichmann ut

Familjen Persson har ökat i H&M

Ska säkerställa tillväxt i Europa

Drar upp storleken på baby

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.111