23948sdkhjf

Bea Szenfelds Kittykatter

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Designern har tagit fram sjalkollektion med nya mönster av klassiska Hello Kitty.

Designern Bea Szenfeld har tagit fram exklusiv kollektion med 50 numrerade och handtryckta viskosscarves i fem teman i samarbete med Sanrios Hello Kitty.

Kollektionen ska säljas exklusivt via Stockholms Auktionsverks årliga auktion Fashion 27 mars där 40 av sjalarna auktioneras ut och intäkterna går till World Childhood Foundation.

Mönstren är handritade av Bea Szenfeld och tryckta i egengjorda ramar på Konstnärernas Kollektivverkstad.

- Jag har samlat på Hello Kitty sedan jag var liten och att få jobba för varumärket är för mig en sann dröm. I detta samarbete valde jag att ta fram fem stycken handritade kollage som handtryckts av mig på sjalar. Därefter skapade jag temavärldar som är inspirerade främst av surrealismen men även av symbolismen, säger Bea Szenfeld.

Kollektionen ställs ut 22 till 27 mars på Stockholms Auktionsverks på Nybrogatan 32.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Hon blir vd för Presskontakterna

Från Thomas Sabo till pr- och kommunikationsbyrån.

JC i konkurs – då hämtar WeSC tillbaka varor

JC ansöker om konkurs

I tisdags avbröts rekonstruktionen och på torsdagen ansökte bolaget om konkurs.

Plus

Med blick för snabba affärer

På sex år har Chiquelle nått 40 miljoner kronor i omsättning. Så här bygger vd Pouya Boland e-handelsbolagets framgångar.

Frank Dandy växer digitalt

Butiksnytt
& Other Stories öppnar Varuhuset

En blinkning till en tidigare hyresgäst.

Nyhetsbrev

H&M bjuder på transparens på produktnivå

Arkiv

Jobb & Karriär
Nya chefer hos Indiska ska bidra med digital kompetens

Butiksnytt
Jumperfabriken väljer varuhus

Fortsätter öppna pop up-butiker för att nå nya kunder.

Blankdays testar USA – öppnar pop up i New York

Ska etableras internationellt.

Stockmann sänker prognos

Studio för Eduards Accessories

Trög utveckling för Åhléns modedel

JC avslutar rekonstruktionen: "syftet antas inte bli uppnått"

"Konsumenten vilseleds om hållbar bomull"

Snedvriden konkurrens när ickehållbar bomull marknadsförs som hållbar, enligt färsk debattartikel.

Daniel Wellington ökar utdelningen

Kappahl nyöppnar med showroom och nya Kids-konceptet

Modekedjan nyöppnar butik i Göteborg med senaste tillskottet och satsar därtill på showroom.

Plus

Only på butiksoffensiv i Sverige

Danska Only Stores storsatsar med flera hundra butiksöppningar i Europa och ett femtiotal i Sverige. – Vi tror på fysisk retail, säger Jens Kristian Holberg, regionchef på Only Stores i Sverige.

Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Danska Zizzi sålt

Återvinn med Arket

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Lågprismodekedja i konkurs

Datum för tre kommande CFW släppta

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.109