23948sdkhjf

Därför satsar Egmont på nischad e-handel

Mediekoncernen tror på näthandeln. Senaste förvärvet är Outnorth. Men än så länge är Egmonts e-handelsportfölj bara halvtom. Här utvecklar Cato Broberg bolagets strategi.
Det är inte bara handeln som är utsatt för förändrade konsumentbeteenden. Även förlagsbranschen är under press. I takt med en vikande mediemarknad ser mediekoncernen Egmont Publishing e-handeln som en god investering. Målet är att bli ledande i Norden. Fram till 2020 ska koncernens e-handelsportfölj nå en omsättning på totalt 500 miljoner euro. Til...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08