23948sdkhjf

Boozt stod pall i logistiktävling

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

E-handlaren kammade hem Postnords logistikpris.

PostNord Logistics Award gick till e-handlaren Boozt och delades ut under en ceremoni på Postnords huvudkontor i Solna på torsdagen.

Finalister var även Loop Rocks, Packsize och Zalando men Boozt tog hem priset bland annat för satsningen på stort robotiserat lager och egenutvecklade IT-lösningar . Det är något som Postnord menar borgar för lönsam och hållbar tillväxt, ökad produktivitet och är kostnadseffektivitet med snabba leveranser och effektiv returhantering som följd.

Priset delas ut för 16:e gången i ordningen och premierar företag eller organisationer som enligt Postnord skapat den mest effektiva, innovativa och kreativa logistiklösningen under året som gått.

Vinnaren utses av en jury under ledning av ordförande är Mats Abrahamsson, professor i logistik vid Linköpings universitet och styrelseledamot i Postnord.

För Boozt är logistiken en avgörande del av bolagets affärsmodell och strategi. Boozt har visat prov på hur en offensiv satsning av automation och egenutvecklade IT-lösningar bidrar till en effektiv logistiklösning som möter ökade konsumentkrav och skapar möjlighet för fortsatt tillväxt, säger Mats Abrahamsson .

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

"Vi kommer se början på en e-handelsdöd"

TRENDER 2019: Det spår Lars-Åke Tollemark, vd för Unibal Rodamco Westfield i Norden.

Ny hemvist för Ida Sjöstedt

Modeföretaget huserar numera på Kungsholmen och har därtill ny presskontakt.

Naturnära långsiktighet - möt Ores

Lisa Thörnqvist väljer omsorgsfullt ekologiska och naturnära material i en finstämd palett till nystartade varumärket Ores.

Jobb & Karriär
Kliver in i ny roll hos Lindex

Landschef blir kedjans försäljningsdirektör.

Björn Borg avslutar i fin form

Rörelseresultatet ökade med nära 30 procent i fjol.

Jobb & Karriär
Går till Daily Sports

Har förflutet från Whyred, Acne Studios och Gant.

Nyhetsbrev

Retrostrumpbyxor i ny tappning

Terezia Prazska lanserar klassiska tjeckiska barntajts med hängslen i Sverige under märket Silly Silas.

Arkiv

Butiksnytt
Nytt mode- och inredningskoncept till Växjö

Butiken följer på den första etableringen i Jönköping.

Så sålde Sportamore

XXL tappar chef

Plus

”Ge kunden upplevelser”

Lindex digitala satsning över förväntan

Modekedjan uppges vara nöjd med närvaron på Asos.

Opinionsbildare inom hållbart mode prisas

Hon är Sveriges Second Hand Profil 2019.

Starkt kvartal för Boozt: "Skalfördelar förbättrar tillväxten"

Barnklädeskedja upplevs mest grön

Polarn O. Pyret kammade hem utmärkelse för nionde året i rad.

Satsar fysiskt och med e-handel i Europa

Minskad modeförsäljning för Lexington Company

Stinaa.J till Åhléns

Skomärket satsar med första återförsäljare.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Karl Lagerfeld död

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Sportamore lägger till marknad

Här öppnar varuhusjätten outlet

Ny vd till Pandora

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Tvärstopp för Odd Molly

Stärkt Lindex

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.187