23948sdkhjf

Mer kapital till manchester

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modemärket The Cords & Co ska värva nya manchsterambassadörer med crowdfundingkampanj. Målet är satt till 2,5 miljoner euro.

The Cords & Co ämnar dra in 2,5 miljoner euro genom en crowdfunding-kampanj som startar  28 mars på plattformen Funded by Me. Kampanjen ska pågå under 30 dagar.

The Cords & Co startades av Happy Socks-grundarna Mikael Söderlind och Viktor Tell 2016 och lanserades med ett antal butiker i augusti 2017.

Till dags dato finns sex fysiska butiker; två i Stockholm och en vardera i London, New York, Los Angeles och Paris samt webbutik. Därtill har företaget återförsäljare i flera länder. Förutom grundarna finns även Carl Manneh, medgrundare av Mojang, med på manchestertåget.

- Vi har en innovativ arbetsmetod i allt vi gör och för oss är crowdfunding så mycket mer än bara ett sätt att få in pengar till vår verksamhet. Det är också ett tillfälle för oss att berika verksamheten genom att engagera passionerade individer som verkligen tror på oss och vill vara en del av vår gemenskap. Vi tror starkt på detta som det enda riktiga sättet att bygga varumärken idag. Man kan inte göra allt själv. Det gäller att bygga varaktiga relationer med individer som älskar ditt märke lika mycket som du själv och därmed vill bli dedikerade ambassadörer. Gemom att involvera människor på det här sättet, finns det ingen gräns för hur långt vi kan nå framöver.  Genom att låta världens alla manchesterälskare kunna bli en del av Cords & Co-familjen, bygger vi vårt varumärke tillsammans, säger Mikael Söderlindh, medgrundare i en kommentar.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

"Vi kommer se början på en e-handelsdöd"

TRENDER 2019: Det spår Lars-Åke Tollemark, vd för Unibal Rodamco Westfield i Norden.

Naturnära långsiktighet - möt Ores

Lisa Thörnqvist väljer omsorgsfullt ekologiska och naturnära material i en finstämd palett till nystartade varumärket Ores.

Ny hemvist för Ida Sjöstedt

Modeföretaget huserar numera på Kungsholmen och har därtill ny presskontakt.

Jobb & Karriär
Kliver in i ny roll hos Lindex

Landschef blir kedjans försäljningsdirektör.

Björn Borg avslutar i fin form

Rörelseresultatet ökade med nära 30 procent i fjol.

Butiksnytt
Nytt mode- och inredningskoncept till Växjö

Butiken följer på den första etableringen i Jönköping.

Nyhetsbrev

Jobb & Karriär
Går till Daily Sports

Har förflutet från Whyred, Acne Studios och Gant.

Arkiv

Retrostrumpbyxor i ny tappning

Terezia Prazska lanserar klassiska tjeckiska barntajts med hängslen i Sverige under märket Silly Silas.

Så sålde Sportamore

XXL tappar chef

Lindex digitala satsning över förväntan

Modekedjan uppges vara nöjd med närvaron på Asos.

Plus

”Ge kunden upplevelser”

Opinionsbildare inom hållbart mode prisas

Hon är Sveriges Second Hand Profil 2019.

Starkt kvartal för Boozt: "Skalfördelar förbättrar tillväxten"

Barnklädeskedja upplevs mest grön

Polarn O. Pyret kammade hem utmärkelse för nionde året i rad.

Satsar fysiskt och med e-handel i Europa

Minskad modeförsäljning för Lexington Company

Stinaa.J till Åhléns

Skomärket satsar med första återförsäljare.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Karl Lagerfeld död

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Sportamore lägger till marknad

Här öppnar varuhusjätten outlet

Ny vd till Pandora

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Tvärstopp för Odd Molly

Stärkt Lindex

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.152