Mer kapital till manchester

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modemärket The Cords & Co ska värva nya manchsterambassadörer med crowdfundingkampanj. Målet är satt till 2,5 miljoner euro.

The Cords & Co ämnar dra in 2,5 miljoner euro genom en crowdfunding-kampanj som startar  28 mars på plattformen Funded by Me. Kampanjen ska pågå under 30 dagar.

The Cords & Co startades av Happy Socks-grundarna Mikael Söderlind och Viktor Tell 2016 och lanserades med ett antal butiker i augusti 2017.

Till dags dato finns sex fysiska butiker; två i Stockholm och en vardera i London, New York, Los Angeles och Paris samt webbutik. Därtill har företaget återförsäljare i flera länder. Förutom grundarna finns även Carl Manneh, medgrundare av Mojang, med på manchestertåget.

- Vi har en innovativ arbetsmetod i allt vi gör och för oss är crowdfunding så mycket mer än bara ett sätt att få in pengar till vår verksamhet. Det är också ett tillfälle för oss att berika verksamheten genom att engagera passionerade individer som verkligen tror på oss och vill vara en del av vår gemenskap. Vi tror starkt på detta som det enda riktiga sättet att bygga varumärken idag. Man kan inte göra allt själv. Det gäller att bygga varaktiga relationer med individer som älskar ditt märke lika mycket som du själv och därmed vill bli dedikerade ambassadörer. Gemom att involvera människor på det här sättet, finns det ingen gräns för hur långt vi kan nå framöver.  Genom att låta världens alla manchesterälskare kunna bli en del av Cords & Co-familjen, bygger vi vårt varumärke tillsammans, säger Mikael Söderlindh, medgrundare i en kommentar.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Peak Performance tappar vd - lämnar modebranschen

Efter fyra år lämnar vd:n modesportföretaget. Peak Performance fick nyligen nya ägare.

Plus

NA-KD i stor butiksoffensiv

Tillväxtraketen på nätet gör offlinesatsning som ska dra upp omsättningen.

Colettes final hos Afound

Snart startar utförsäljning av den parisiska modedestinationens kvarvarande lager i butik och digitalt.

E-handlare sponsrar visningsvecka

Chiquelle blir officiell sponsor till kommande Fashion Week Stockholm.

Framgång för Boozt

Ökad försäljning för Björn Borg

Rekordstark tillväxt i Björn Borgs jämförbara butiker i jämfört med i fjol. Sportmodebolagets utveckling i Benelux är dock bedrövlig.

Nyhetsbrev

Tar över hotell i New York

Så ska mode- och inredningsbolaget synas under modeveckan i New York.

Arkiv

Dags för nytt innehåll i The Lobby

På hotell med Panos Emporio

Plus

Modekvartett om våren 2019

Fyra tongivande kreatörer i samtal med Habit om nedskalade kollektioner och långsiktiga, mindre säsongsbundna produkter.

Velour by Nostalgi nystartar efter konkurs

Nu börjar ett nytt kapitel för märket med grundaren Per Andersson som ensam ägare.

Jobb & Karriär
Nytt designteam hos Daily Sports

Odd Molly tappar - satsar mot nya marknader

Trögt andra kvartal för Odd Molly som nu planerar stänga butiker och lägga ökat fokus på att nå nya marknader.

Resultatförbättring för Lindex - men butiksstängningar väntar

Hårt och urbant - nu öppnar Junkyard butik i Stockholm

Så ser street- och sportmodeföretagets butik i Stockholm ut.

Hållbart mode extra värt att premiera

På onsdagen tilldelades fyra mode- och textilföretag nyinstiftade utmärkelsen Encouragement for Action 2018. Utmärkelserna delades ut under pågående mode- och inköpsvecka i Nacka strand.

Han ska ta Outnorth till nya höjder - ny vd på plats

Från ABB till Coloreel

Värmen sänker tron på framtiden

Ny butik och nya varumärken

Butiksnytt
Här öppnar Lager 157 - satsar i norr

Butiksnytt
Stureplan för Från Ö till A

Sju för Uniqlo

Inför butiksöppningen på Hamngatan i Stockholm kampanjar den japanska modekedjan med sju ambassadörer.

Möter kundernas önskan med utökat storleksspann

Mode- och inredningskedjan justerar storlekarna upp och ned och lägger till rymligare passform.

Livsmedelsmärke med klädkollektion

Billigare kläder och skor

Nya hos MQ

Selfridges storsatsar på accessoarer

Scorett på turné

Från John Henric till Najell

Multiarena för Jaktia

Så sålde Zalando

WeSCs kassaproblem fortsätter

Mörkt halvår för WeSC

Kedjan storsatsar på direktleveranser

Efter 94 år – nu tar klädbutiken ner skylten

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.136