23948sdkhjf

Mer kapital till manchester

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modemärket The Cords & Co ska värva nya manchsterambassadörer med crowdfundingkampanj. Målet är satt till 2,5 miljoner euro.

The Cords & Co ämnar dra in 2,5 miljoner euro genom en crowdfunding-kampanj som startar  28 mars på plattformen Funded by Me. Kampanjen ska pågå under 30 dagar.

The Cords & Co startades av Happy Socks-grundarna Mikael Söderlind och Viktor Tell 2016 och lanserades med ett antal butiker i augusti 2017.

Till dags dato finns sex fysiska butiker; två i Stockholm och en vardera i London, New York, Los Angeles och Paris samt webbutik. Därtill har företaget återförsäljare i flera länder. Förutom grundarna finns även Carl Manneh, medgrundare av Mojang, med på manchestertåget.

- Vi har en innovativ arbetsmetod i allt vi gör och för oss är crowdfunding så mycket mer än bara ett sätt att få in pengar till vår verksamhet. Det är också ett tillfälle för oss att berika verksamheten genom att engagera passionerade individer som verkligen tror på oss och vill vara en del av vår gemenskap. Vi tror starkt på detta som det enda riktiga sättet att bygga varumärken idag. Man kan inte göra allt själv. Det gäller att bygga varaktiga relationer med individer som älskar ditt märke lika mycket som du själv och därmed vill bli dedikerade ambassadörer. Gemom att involvera människor på det här sättet, finns det ingen gräns för hur långt vi kan nå framöver.  Genom att låta världens alla manchesterälskare kunna bli en del av Cords & Co-familjen, bygger vi vårt varumärke tillsammans, säger Mikael Söderlindh, medgrundare i en kommentar.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Generationsskifte hos Hestra

Fjärde generationen tar över ledningen i handskföretaget.

Fortsatt stora utmaningar för WeSC

H&M-butik i ny stass

XXL riggade siffror för att kunna ange höga rabatter

Nytt nordiskt sportbutikssamarbete när Gresvig byter skylt

Nelly söker ny logistiklösning

Nyhetsbrev

1

Här tappas oftast modekunden – kedjan som lyckas bäst i provrummet

Arkiv

Säger tack med kampanj

Sålde 1 240 par strumpor på en helg. Nu firas ettårsdagen med buller och bång.

Fortsatt supertrögt för Odd Molly

Ny ägare till Rayville

HABIT PÅ STOCKHOLM FASHION DISTRICT: Danska ägaren tror på comeback i Sverige och internationellt.

Så kan ett framtidslöfte se ut

Så sålde Björn Borg

Lovprisade hållbarhetsess

Bite Studios, Atacac, Nudie jeans och Re:newcell förärades på onsdagen hållbarhetspriset Encouragement for Action

Lätta fötter på Nordic Shoe and Bag Fair

HABIT PÅ STOCKHOLM FASHION DISTRICT: Utställarna bjuder på gångvänligt skomode inför 2020 med en uppsjö av enkla sandaler till flerfärgade klumpsneakers.

Muji: "Vi vill växa i Europa”

På fredag öppnar den japanska kedjan ny butik om 1 216 kvadratmeter i egen regi på Åhléns city i Stockholm. En stor del av ytan är mode.

Boozt förbättrar resultatet – men förlorar medgrundare

Boozt förvärvar dansk apputvecklare

Morris Stockholm skiftar vd och letar ny butikslokal

Modebolaget letar inte bara nytt butiksläge i Stockholms city utan även ny vd då Magnus Åberg lämnade posten i slutet av juni i år.

By Malina lanserar sportplagg

Modemärket breddar ånyo kollektionen.

Här stänger H&M

Avavav flyttar fokus

Ilse Jacobsen satsar i Sverige

Trädgårdsprofil i Indiskas kampanj

Ny storägare i Caliroots

Här öppnar Newbie härnäst

Jobb & Karriär
Från Silva till Arbesko

Miljömärkt på mässan

Butik för Brothers i konkurs

Butiksnytt
Då öppnar Jeansbolagets nästa butik

Stockmann underpresterar och byter vd

Revolver bygger ut – blir två mässor

Scotch & Soda med ny byrå

Tolv till Illum

Nu öppnar Depop fysiskt i Europa

Näst största ägaren minskar i Kappahl

Får Jott på sin lott

Se alla Företagens egna nyheter

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.162