Nu väntar Arket

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

I sommar öppnar första butiken för butikskonceptet i Stockholm.

Arket öppnar butik på Drottninggatan 53 i Stockholm och ska dela lokal med koncernens nya butikskoncept Afound. De båda koncepten ska inrymmas i en tidigare hörnlokal på Drottninggatan och Mäster Samuelsgatan där en butik för H&M tidigare låg.

Läs också: Så arbetar Cheap Monday med transparens

Initialt var det tänkt att butikskonceptet, som hade premiär i London på sensommaren, skulle öppna i en fastighet på Biblioteksgatan nu i vår men planerna gick om intet  då fastigheten brandhärjades i början av november i fjol. Butiken på Drottninggatan var enligt ett pressmeddelande initialt tänkt som Arkets andra etablering i Stockholm.

I butiken ska mode och prylar från de egna kollektionerna säljas och därtill finns handplockade produkter från ett femtiotal externa varumärken. Lokalen ska även rymma ett kafé.

 - Det har lanserats en rad intressanta projekt i kvarteren kring Sergels torg de senaste åren, och det känns som att något väldigt spännande är på gång i centrala Stockholm just nu. Vår förhoppning är att den mångfald som våra butiker erbjuder, och inte minst vårt gröna café, ska kunna bidra med ännu mer ny energi, säger Lars Axelsson ansvarig för konceptet i en kommentar.

Arket har till dags dato tre butiker i London samt butiker i Köpenhamn, Bryssel, München och  Amsterdam samt e-handel i 18 länder. 

Mer om: Arket | H&M Group


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Peak Performance tappar vd - lämnar modebranschen

Efter fyra år lämnar vd:n modesportföretaget. Peak Performance fick nyligen nya ägare.

Plus

NA-KD i stor butiksoffensiv

Tillväxtraketen på nätet gör offlinesatsning som ska dra upp omsättningen.

Colettes final hos Afound

Snart startar utförsäljning av den parisiska modedestinationens kvarvarande lager i butik och digitalt.

Ökad försäljning för Björn Borg

Rekordstark tillväxt i Björn Borgs jämförbara butiker i jämfört med i fjol. Sportmodebolagets utveckling i Benelux är dock bedrövlig.

E-handlare sponsrar visningsvecka

Chiquelle blir officiell sponsor till kommande Fashion Week Stockholm.

Framgång för Boozt

Nyhetsbrev

Dags för nytt innehåll i The Lobby

Arkiv

Velour by Nostalgi nystartar efter konkurs

Nu börjar ett nytt kapitel för märket med grundaren Per Andersson som ensam ägare.

Tar över hotell i New York

Så ska mode- och inredningsbolaget synas under modeveckan i New York.

På hotell med Panos Emporio

Plus

Modekvartett om våren 2019

Fyra tongivande kreatörer i samtal med Habit om nedskalade kollektioner och långsiktiga, mindre säsongsbundna produkter.

Jobb & Karriär
Nytt designteam hos Daily Sports

Odd Molly tappar - satsar mot nya marknader

Trögt andra kvartal för Odd Molly som nu planerar stänga butiker och lägga ökat fokus på att nå nya marknader.

Resultatförbättring för Lindex - men butiksstängningar väntar

Hårt och urbant - nu öppnar Junkyard butik i Stockholm

Så ser street- och sportmodeföretagets butik i Stockholm ut.

Han ska ta Outnorth till nya höjder - ny vd på plats

Hållbart mode extra värt att premiera

På onsdagen tilldelades fyra mode- och textilföretag nyinstiftade utmärkelsen Encouragement for Action 2018. Utmärkelserna delades ut under pågående mode- och inköpsvecka i Nacka strand.

Från ABB till Coloreel

Värmen sänker tron på framtiden

Ny butik och nya varumärken

Butiksnytt
Här öppnar Lager 157 - satsar i norr

Butiksnytt
Stureplan för Från Ö till A

Sju för Uniqlo

Inför butiksöppningen på Hamngatan i Stockholm kampanjar den japanska modekedjan med sju ambassadörer.

Möter kundernas önskan med utökat storleksspann

Mode- och inredningskedjan justerar storlekarna upp och ned och lägger till rymligare passform.

Livsmedelsmärke med klädkollektion

Nya hos MQ

Billigare kläder och skor

Selfridges storsatsar på accessoarer

Scorett på turné

Från John Henric till Najell

Multiarena för Jaktia

Så sålde Zalando

WeSCs kassaproblem fortsätter

Mörkt halvår för WeSC

Kedjan storsatsar på direktleveranser

Efter 94 år – nu tar klädbutiken ner skylten

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.207