Care of Carl breddar skoutbudet

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

E-handelsföretaget plockar i fem sneakervarumärken i vår.

Care of Carl breddar skoutbudet och expanderar med fem för företaget nya varumärken inom sneakersegmentet vår; Adidas Originals, New Balance, Nike, Common Projects och Veja. Sedan tidigare finns skor från bland andra C.QP, Buttero, Superga,  Loake 1880, Crockett & Jones och Edward Green i e-handlarens sortiment. Från de nya varumärkena plockas modeller från framförallt retro- och casualsortimenten in.

- De senaste åren har vi sett att våra kunder som tycker om att klä sig klassiskt och dressat även uppskattar att kunna klä sig mer avslappnat vilket gör sneakern till ett viktigt nyckelplagg. Genom att erbjuda våra kunder ett urval från de ledande originalvarumärkena som också varit väldigt efterfrågade, gör vi det nu enkelt för den moderna mannen när han söker efter en mer avslappnad men välklädd stil, säger Henning Källqvist, grundare och vd i en kommentar.

 E-handlaren grundades 2010 i Borås och omsatte 2016/2017 178 miljoner kronor. 



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Starkt varumärke väntas vinna över snabbt mode

Habit Modebranschens Dag
Han skapar upplevelser i handeln

Så blir den fysiska butiken mer attraktiv. Lyssna på Nicklas Jakobsson, grundare av Suteki, på Habit Modebranschens Dag.

Så mycket ska JC:s butiksförsäljning ökat

De planerar expansion i Sverige

Då öppnar Arket i Stockholm

Nu aviseras öppningsdatumet för kedjans första butik i Sverige."Vi hade otrolig tur som kunde göra om planerna så snabbt efter branden på Biblioteksgatan i november".

Gap: Resultat under förväntan

Nyhetsbrev

Hon ska också samarbeta med Nyden

H&M group släpper fler samarbetspartner för nya varumärket.

Arkiv

Regeringen prisar Acne Studios

Modeföretaget mottog på torsdagen regeringens nyinstiftade exportpris. ”Det ger kraft att fortsätta”, säger vd Mattias Magnusson till Habit.

Plus

Varumärkenas väg till butikshyllan

Med färre mässor och specialistbutiker är det en kamp för nya sportvarumärken att slå sig in på den nordiska marknaden. Habit har följt tre aktörer i matchen om inköparna.

Carven i konkurs

Missa inte Habit Modebranschens Dag

H&M backar ånyo sälj- och köptjänst

"Internationell shoppingupplevelse" - VRG nyöppnar på NK

De har sålt miljoner aktier i Boozt

Dansk skilsmässa - DAFI splittras

En blir två när DAFI delas upp i två sällskap som får skilda fokusområden. Nytt dotterbolag ska sköta modeveckan i Köpenhamn.

Muji i egen regi

Modekoncern i nybildad transportkoalition

Han kampanjar för Stayhard

Kollektivavtal för Rodebjer

Soya Concept förvärvar skoföretag

Modeverksamheten slås samman med danskt skomärke och skapar ny dansk modejätte.

Här öppnar OAS

E-handlare öppnar fysiskt i Stockholm

Tictail öppnar butik

Efter New York har Tictail öppnat fysisk butik i Stockholm.

Kedjan, e-handlarna och butikerna som höll hela vägen

Jobb & karriär
Hon går till 2NDDAY

Lager 157 hyr in sig i Härlöv

Wish-kunder slipper avgift

Spot-a-Shop satsar på Sverige

Mässa närmare branschen

Intresset stort för att bli del av Uniqlos svenska team

Den nya Uniqlobutiken kommer att fylla fyra våningar och 1580 kvadratmeter i Sverigehuset på Hamngatan i centrala Stockholm. Arbetet med att rekrytera medarbetare har precis inletts. Intresset är stort för att jobba i den nya butiken.

Lekfullt och kreativt

Designduos kläder miljömärks

Samarbete för Nikben

Textilbutik lägger ner – efter 77 år

Solglasögon för Oscar Magnuson

The Lobby satsar på bröllop i sommar

H&M: Stefan Persson har köpt ytterligare 6 miljoner aktier

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.164