23948sdkhjf

Modekedja arrangerade välgörenhetsgala - skänkte halv miljon

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Gina Tricots välgörenhetsgala inbringade halv miljon som skänkts till UN Women Sverige.

Gina Tricot och UN Women Sverige gjorde gemensam sak och arrangerade välgörenhetsgala på Berns i Stockholm 8 mars.

Läs också: Gina Tricots vd: ”Jag försöker alltid titta framåt”

Välgörenhetsinitiativet som leddes av Ellen Bergström och Parisa Amiri inbringade 550 000 kronor. Pengarna samlades in under galakvällen och en del av summan kom även från intäkterna från påsinitiativet One Bag Habit som Gina Tricot är en del av och där en summa från fjärde kvartalet 2017 skänktes.

Under galakvällen delades tre priser ut och folkets pris ”Årets Power Girl” delades ut till Linnea Lundgren för stöd och motiverande vänskap och systerskap.

”Kvällens Power Look” gick till Melissa Jacobsson med en outfit som syntes på kalasets lila matta. Kvällens hederspris ”Årets Superwoman” gick till initiativtagerskan och grundaren av Me too Sweden-manifestationen på Sergels Torg i Stockholm, Gabriella Ohlzon.

Mer om: Gina Tricot
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

"Vi kommer se början på en e-handelsdöd"

TRENDER 2019: Det spår Lars-Åke Tollemark, vd för Unibal Rodamco Westfield i Norden.

Ny hemvist för Ida Sjöstedt

Modeföretaget huserar numera på Kungsholmen och har därtill ny presskontakt.

Naturnära långsiktighet - möt Ores

Lisa Thörnqvist väljer omsorgsfullt ekologiska och naturnära material i en finstämd palett till nystartade varumärket Ores.

Jobb & Karriär
Kliver in i ny roll hos Lindex

Landschef blir kedjans försäljningsdirektör.

Björn Borg avslutar i fin form

Rörelseresultatet ökade med nära 30 procent i fjol.

Jobb & Karriär
Går till Daily Sports

Har förflutet från Whyred, Acne Studios och Gant.

Nyhetsbrev

Retrostrumpbyxor i ny tappning

Terezia Prazska lanserar klassiska tjeckiska barntajts med hängslen i Sverige under märket Silly Silas.

Arkiv

Butiksnytt
Nytt mode- och inredningskoncept till Växjö

Butiken följer på den första etableringen i Jönköping.

Så sålde Sportamore

XXL tappar chef

Plus

”Ge kunden upplevelser”

Lindex digitala satsning över förväntan

Modekedjan uppges vara nöjd med närvaron på Asos.

Opinionsbildare inom hållbart mode prisas

Hon är Sveriges Second Hand Profil 2019.

Starkt kvartal för Boozt: "Skalfördelar förbättrar tillväxten"

Barnklädeskedja upplevs mest grön

Polarn O. Pyret kammade hem utmärkelse för nionde året i rad.

Satsar fysiskt och med e-handel i Europa

Minskad modeförsäljning för Lexington Company

Stinaa.J till Åhléns

Skomärket satsar med första återförsäljare.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Karl Lagerfeld död

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Sportamore lägger till marknad

Här öppnar varuhusjätten outlet

Ny vd till Pandora

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Tvärstopp för Odd Molly

Stärkt Lindex

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.147