23948sdkhjf

Nikes nya damsatsning

Sportjätten tänker om när det gäller sneakersortimentet till kvinnor med nya konceptet Unlaced.

2018 lanserar Nike fyra nya initiativ för att möta den kvinnliga sneakerkonsumenten i konceptet Nike Unlaced. Ett av initiativen är utökat storleksspann och unisexstorlekar på exempelvis klassiska Jordan.

Till hösten kommer storleksutbudet att utökas på många kända modeller som Nike Air Force 1 och Air Max- kollektioner och samarbeten.

Därtill satsar Nike på exklusivitet och ska göra allt från mer personliga modeller till VIP-upplevelser. Inom konceptet ska fler servicealternativ erbjudas, som leverans samma dag som ordern görs, utformade för att öka tillgängligheten för kvinnor att kunna köpa skor.

Därtill ska medlemmar  kunna boka in one-to-one möten med gäststylister och köpa med sig deras designade skor hem i unika förpackningar.

När det gäller samarbeten vill också Nike belysa faktumet att många sådana inom sneakervärlden görs tillsammans med män och i det nya konceptet ska kvinnliga röster lyftas fram ytterligare. Nyligen släppte sportjätten en skokollektion som helt och hållet är designade av kvinnor - The 1 Reimagined.

Nike Unlaced beskrivs som både en digital satsning men även som ett globalt butikskoncept och under Paris modevecka härförleden hade Nike en pop up-butik för nya konceptet.

 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093