23948sdkhjf

Nikes nya damsatsning

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Sportjätten tänker om när det gäller sneakersortimentet till kvinnor med nya konceptet Unlaced.

2018 lanserar Nike fyra nya initiativ för att möta den kvinnliga sneakerkonsumenten i konceptet Nike Unlaced. Ett av initiativen är utökat storleksspann och unisexstorlekar på exempelvis klassiska Jordan.

Läs också: Förlusten växer för VRG – ny produktlinje ska vända utvecklingen

Till hösten kommer storleksutbudet att utökas på många kända modeller som Nike Air Force 1 och Air Max- kollektioner och samarbeten.

Därtill satsar Nike på exklusivitet och ska göra allt från mer personliga modeller till VIP-upplevelser. Inom konceptet ska fler servicealternativ erbjudas, som leverans samma dag som ordern görs, utformade för att öka tillgängligheten för kvinnor att kunna köpa skor.

Därtill ska medlemmar  kunna boka in one-to-one möten med gäststylister och köpa med sig deras designade skor hem i unika förpackningar.

När det gäller samarbeten vill också Nike belysa faktumet att många sådana inom sneakervärlden görs tillsammans med män och i det nya konceptet ska kvinnliga röster lyftas fram ytterligare. Nyligen släppte sportjätten en skokollektion som helt och hållet är designade av kvinnor - The 1 Reimagined.

Nike Unlaced beskrivs som både en digital satsning men även som ett globalt butikskoncept och under Paris modevecka härförleden hade Nike en pop up-butik för nya konceptet.

 

Mer om: Nike | skor | sneakers
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Zara sprängde miljardvallen

Houdini Sportswears e-handel prisad

Spinnova och Fortum har en textilfiber ihop

Second hand-marknaden för lyxmode en miljardindustri

1

KRÖNIKA: "Vi är tydliga med vad vi mäter"

Plus

Hon satsar på lyxmode

Är marknadsplatserna framtiden för modebranschen? Habit har träffat grundaren och vd:n till lyxplattformen Seezona, Anna-Carina Helander, som investerat miljontals kronor i en affärsmodell utan lagerrisk.

Nyhetsbrev

Franskt modemärke öppnar i Skandinavien

Arkiv

Så går det för detaljhandeln i stadskärnorna

Duo herrmodets mäktigaste om King får välja

Flera butiksägare på modetidningens topp 100.

Här öppnar JC

Footway lägger till 12 länder – dubblerar antalet försäljningsländer

Eton drar upp leveranstempot

Nya modekedjor till Norden när Mall of Tripla öppnar

Scorett utvecklar second hand-konceptet

VRG kämpar på – förändringsarbetet fortskrider

Sellpy gör alla sålda plagg säljbara igen

XXL gör riktad nyemission – grundaren lämnar ordförandeposten

Jobb & Karriär
Nellys vd kliver av

Efterträds tillfälligt av moderbolagets vd Marcus Lindqvist.

Butiksnytt
Här är Gina Tricots nya etableringar

Monki startar community

Klart: Kappahls ansökan om avnotering godkänd

Butiksnytt
Sandqvist lanserar nytt butiksuttryck på ny marknad

Digitalt butikskoncept prisat

Butiksnytt
Anrik vintagebutik till Stockholm

Broadway & Sons öppnar tillfällig butik i Stockholm i veckan.

Nelly lämnar Falkenberg

Marimekko höjer vinstprognos

Floyd växer med fler butiker

Spinnova i investeringsrunda

Pure London breddas

Hugo Boss sänker prognos för helåret

Rekordkvartal för Footway – nu väntar expansion

Indiska hoppas hitta guldkorn i kundernas garderober

Butiksnytt
Na-kd tillbaka i Helsingborg

Wesc ökade förorder: "Ytterligare ett litet steg i rätt riktning"

Vintagekoncept vill öppna i Stockholm

Jobb & Karriär
Från Eton till Nordic Leather Group

Se alla Företagens egna nyheter

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.177