23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så knyter Stenströms ihop egna e-handeln med externa butiker

Skjortföretaget lanserar egen e-handel och vill samtidigt stärka återförsäljarledet med nya digitala tjänster.

Återförsäljarna av skjortföretagets produkter kan nu sälja direkt via Stenströms sajt och få det skickat till kund samtidigt som de själva får affären.

- Konsumenter kommer till våra återförsäljare för att få kompetens som inte är tillgänglig någon annanstans. All kunskap finns i butikerna. Från hur man måttar för att få fram bästa passformen till kvalitet på olika tygsorter. Vi vill underlätta för våra återförsäljare att göra sitt jobb och därför ger vi dem nya verktyg att arbeta med, säger Fredrik Strandberg, vd på Stenströms i en kommentar.

Stenströms arbetar sedan en tid med ett större digitaliseringsprojekt både när det gäller B2C och B2B och 1 mars lanserades en e-handelssajt mot konsumenter.

I höstas togs det första stegen i projektet med lanseringem av e-handel för B2B så att inköp och försäljning skulle bli lättare för Stenströms återförsäljare.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|