Så knyter Stenströms ihop egna e-handeln med externa butiker

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Skjortföretaget lanserar egen e-handel och vill samtidigt stärka återförsäljarledet med nya digitala tjänster.

Återförsäljarna av skjortföretagets produkter kan nu sälja direkt via Stenströms sajt och få det skickat till kund samtidigt som de själva får affären.

- Konsumenter kommer till våra återförsäljare för att få kompetens som inte är tillgänglig någon annanstans. All kunskap finns i butikerna. Från hur man måttar för att få fram bästa passformen till kvalitet på olika tygsorter. Vi vill underlätta för våra återförsäljare att göra sitt jobb och därför ger vi dem nya verktyg att arbeta med, säger Fredrik Strandberg, vd på Stenströms i en kommentar.

Stenströms arbetar sedan en tid med ett större digitaliseringsprojekt både när det gäller B2C och B2B och 1 mars lanserades en e-handelssajt mot konsumenter.

I höstas togs det första stegen i projektet med lanseringem av e-handel för B2B så att inköp och försäljning skulle bli lättare för Stenströms återförsäljare.

Mer om: Stenströms


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Ny butik och nya varumärken

Butiksnytt
Här öppnar Lager 157 - satsar i norr

Butiksnytt
Stureplan för Från Ö till A

Han satsar med nischat sportkoncept

Jönköpingshandlare lanserar ny sportbutik under namnet Spobik och satsar på bland annat sportkonfektion. Det nya konceptet innefattar sex fysiska butiker samt e-handel.

Sju för Uniqlo

Inför butiksöppningen på Hamngatan i Stockholm kampanjar den japanska modekedjan med sju ambassadörer.

Livsmedelsmärke med klädkollektion

Nyhetsbrev

Möter kundernas önskan med utökat storleksspann

Mode- och inredningskedjan justerar storlekarna upp och ned och lägger till rymligare passform.

Arkiv

Trio utökar samarbetet med Åhléns

De ritar barnkollektion åt varuhuskedjan. Den nya etiketten ersätter Åhléns nuvarande barnklädesmärke och lanseras tidigt nästa år.

Tar plats i nya kvarter – hit flyttar Isabella Löwengrips företag

Showroom, mässor och fest i Nacka strand

På måndagen startade aktiviteterna i Nacka strand med showrooms i Stockholm Fashion District. Senare i veckan öppnar mässorna Fashion Business Days och Nordic Shoe & Bagfair.

Jobb & Karriär
Ny vd på plats - utnämndes i januari

Nya hos MQ

Billigare kläder och skor

Varumärkeskedja ångar på - öppnar sjätte butiken

Barn- och ungdomsmodekoncept öppnar sjätte fysiska butiken och trappar upp satsningen i Finland och Norge.

Konkursad varuhuskedja i nya händer

Selfridges storsatsar på accessoarer

Vårlikt, feminint och lätt

Danska modeverksamheterna Blanche och Cecilie Bahnsen visade under Köpenhamns modevecka.

Nu och i vår enligt J.Lindeberg

På onsdagen visade modemärket i Köpenhamn.

Scorett på turné

Dansk designer vann modetävling

Från John Henric till Najell

Extremvärmen sänkte modehandeln

Försäljningen av kläder och skor minskade i juli, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil.

Plus

Revolver prickar Pitti

Michael Kors stiger i förhandeln efter rapport

Modebolaget Michael Kors stärktes omkring 5 procent i den amerikanska förhandeln.

Multiarena för Jaktia

Så sålde Zalando

WeSCs kassaproblem fortsätter

Mörkt halvår för WeSC

Kedjan storsatsar på direktleveranser

Efter 94 år – nu tar klädbutiken ner skylten

3

Burberry har bränt varor för dryga miljarden

H&M i strid med facket

Minskad framtidstro hos handlarna

Zalando större än H&M under sommaren

Röda siffror för Intersport

Freddy Store fälls för halvnaken modell

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.169