Så ska Campadre nå miljarden i omsättning

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Shoppingklubben vände till vinst i fjol. Nu är siktet inställt på att nå 1 miljard i omsättning 2020.

Shoppingklubben Campadre nådde ett positivt resultat i fjol och bolaget, som enligt ett pressmeddelande haft god tillväxt de senaste tre åren med över 30 procent i årlig försäljningsökning, redovisar en omsättning på 200 miljoner kronor för 2017.

Det är en ökning med 40 procent jämfört med 2016 och EBITDA-resultatet blev positivt med drygt 4 miljoner kronor. Svenska marknaden är störst för medlemsklubben, följd av Norge och Finland.

Nu ska ökad tillväxt skapas i Norden genom satsningar som fortsatt uppbyggnad av medlemsklubben som i dag omfattar över 2 miljoner medlemmar i framförallt storstadsmiljö. I fjol tillkom 200 000 nya medlemmar. Därtill har insatser riktats för att göra infrastrukturen för e-handeln skalbar och sajtoptimering har genererat en hög konverteringsgrad med större snittköp som följd. Nu ska varumärkesutbudet utvidgas, centrallagret byggas ut och fler leveransalternativ till kunden lanseras. Målet är att nå en omsättning på en miljard kronor 2020.

- Vår samarbetsmodell för de varumärken som syns på vår plattform har också bidragit till vår försäljningstillväxt. Vi arbetar tillsammans med våra leverantörer, finner lösningar för när vi bäst tar över volymer och blir en partner i deras tillväxtstrategi. Vi menar att det bidrar till hållbarhet, då långt ifrån alla i mode- och inredningsbranschen har möjlighet att skapa framgångsrik e-handel eller planera sitt lager på ett optimaltsätt, säger Stefan Stein vd i en kommentar.

Campadre grundades av näringslivsprofilerna Pelle Törnberg, Mikael Solberg, Torsten Jansson och Patrik Hannell 2010. Huvudmarknaderna är Sverige, Norge och Finland. I bolaget ingång även shoppingklubben members.com.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Peak Performance tappar vd - lämnar modebranschen

Efter fyra år lämnar vd:n modesportföretaget. Peak Performance fick nyligen nya ägare.

Plus

NA-KD i stor butiksoffensiv

Tillväxtraketen på nätet gör offlinesatsning som ska dra upp omsättningen.

Colettes final hos Afound

Snart startar utförsäljning av den parisiska modedestinationens kvarvarande lager i butik och digitalt.

E-handlare sponsrar visningsvecka

Chiquelle blir officiell sponsor till kommande Fashion Week Stockholm.

Framgång för Boozt

Ökad försäljning för Björn Borg

Rekordstark tillväxt i Björn Borgs jämförbara butiker i jämfört med i fjol. Sportmodebolagets utveckling i Benelux är dock bedrövlig.

Nyhetsbrev

Tar över hotell i New York

Så ska mode- och inredningsbolaget synas under modeveckan i New York.

Arkiv

Dags för nytt innehåll i The Lobby

På hotell med Panos Emporio

Plus

Modekvartett om våren 2019

Fyra tongivande kreatörer i samtal med Habit om nedskalade kollektioner och långsiktiga, mindre säsongsbundna produkter.

Velour by Nostalgi nystartar efter konkurs

Nu börjar ett nytt kapitel för märket med grundaren Per Andersson som ensam ägare.

Jobb & Karriär
Nytt designteam hos Daily Sports

Odd Molly tappar - satsar mot nya marknader

Trögt andra kvartal för Odd Molly som nu planerar stänga butiker och lägga ökat fokus på att nå nya marknader.

Resultatförbättring för Lindex - men butiksstängningar väntar

Hårt och urbant - nu öppnar Junkyard butik i Stockholm

Så ser street- och sportmodeföretagets butik i Stockholm ut.

Hållbart mode extra värt att premiera

På onsdagen tilldelades fyra mode- och textilföretag nyinstiftade utmärkelsen Encouragement for Action 2018. Utmärkelserna delades ut under pågående mode- och inköpsvecka i Nacka strand.

Han ska ta Outnorth till nya höjder - ny vd på plats

Från ABB till Coloreel

Värmen sänker tron på framtiden

Ny butik och nya varumärken

Butiksnytt
Här öppnar Lager 157 - satsar i norr

Butiksnytt
Stureplan för Från Ö till A

Sju för Uniqlo

Inför butiksöppningen på Hamngatan i Stockholm kampanjar den japanska modekedjan med sju ambassadörer.

Möter kundernas önskan med utökat storleksspann

Mode- och inredningskedjan justerar storlekarna upp och ned och lägger till rymligare passform.

Livsmedelsmärke med klädkollektion

Billigare kläder och skor

Nya hos MQ

Selfridges storsatsar på accessoarer

Scorett på turné

Från John Henric till Najell

Multiarena för Jaktia

Så sålde Zalando

WeSCs kassaproblem fortsätter

Mörkt halvår för WeSC

Kedjan storsatsar på direktleveranser

Efter 94 år – nu tar klädbutiken ner skylten

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.143