23948sdkhjf

Så ska Campadre nå miljarden i omsättning

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Shoppingklubben vände till vinst i fjol. Nu är siktet inställt på att nå 1 miljard i omsättning 2020.

Shoppingklubben Campadre nådde ett positivt resultat i fjol och bolaget, som enligt ett pressmeddelande haft god tillväxt de senaste tre åren med över 30 procent i årlig försäljningsökning, redovisar en omsättning på 200 miljoner kronor för 2017.

Det är en ökning med 40 procent jämfört med 2016 och EBITDA-resultatet blev positivt med drygt 4 miljoner kronor. Svenska marknaden är störst för medlemsklubben, följd av Norge och Finland.

Nu ska ökad tillväxt skapas i Norden genom satsningar som fortsatt uppbyggnad av medlemsklubben som i dag omfattar över 2 miljoner medlemmar i framförallt storstadsmiljö. I fjol tillkom 200 000 nya medlemmar. Därtill har insatser riktats för att göra infrastrukturen för e-handeln skalbar och sajtoptimering har genererat en hög konverteringsgrad med större snittköp som följd. Nu ska varumärkesutbudet utvidgas, centrallagret byggas ut och fler leveransalternativ till kunden lanseras. Målet är att nå en omsättning på en miljard kronor 2020.

- Vår samarbetsmodell för de varumärken som syns på vår plattform har också bidragit till vår försäljningstillväxt. Vi arbetar tillsammans med våra leverantörer, finner lösningar för när vi bäst tar över volymer och blir en partner i deras tillväxtstrategi. Vi menar att det bidrar till hållbarhet, då långt ifrån alla i mode- och inredningsbranschen har möjlighet att skapa framgångsrik e-handel eller planera sitt lager på ett optimaltsätt, säger Stefan Stein vd i en kommentar.

Campadre grundades av näringslivsprofilerna Pelle Törnberg, Mikael Solberg, Torsten Jansson och Patrik Hannell 2010. Huvudmarknaderna är Sverige, Norge och Finland. I bolaget ingång även shoppingklubben members.com.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butiksnytt
Ellos öppnar outlet

Butiksnytt
Nu öppnar Denim & Friends

Trio ligger bakom ny fysisk butikssatsning som får premiär i dag. I slutet av september ska kedjan omfatta fem butiker.

Jobb & Karriär
MQ rekryterar ny design- och inköpschef från Weekday

Butiksnytt
Blank the Hub till Skövde

Platser kvar till Habit Modebranschens Dag

Temat i år är branschrevansch.

Nya frimärken ska spegla svensk modeexport

Nyhetsbrev

Plus

Vårens primörer

INKÖP VÅR/SOMMAR 2020: Habits Christina Bild och Linnea Öst tecknar säsongens mest stilsäkra damtrender.

Arkiv

Maxjenny till Mood

Ja till budet på Kappahl

Budkommittén enig: Mellby Gårds erbjudande är skäligt.

Vad Robyn bar

Valde svenskt modemärke under helgens konsert i Stockholm.

Butiksnytt
Loewe öppnar på NK

Jobb & Karriär
NK med ny marknadschef

Tillträder i november och kommer närmast från Kasthall.

Jobb & Karriär
Från H&M till Gant

Rodebjer får ny vd i höst

Lämnar Acne Studios för Rodebjer.

Så sålde New Wave

5 tips för att lyfta upplevelsen vid provrummen

Jobb & Karriär
De går till Nilson group

H&M-butik i ny stass

Syateljé, utvalt sortiment, nytt inredningskoncept och uthyrning av plagg blir nyheter i H&M:s omgjorda butik vid Sergels torg som öppnar i höst.

Fortsatt stora utmaningar för WeSC

Nytt nordiskt sportbutikssamarbete när Gresvig byter skylt

Jobb & Karriär
Generationsskifte hos Hestra

Fjärde generationen tar över ledningen i handskföretaget.

XXL riggade siffror för att kunna ange höga rabatter

Nelly söker ny logistiklösning

1

Här tappas oftast modekunden – kedjan som lyckas bäst i provrummet

Så kan ett framtidslöfte se ut

Så sålde Björn Borg

Boozt förvärvar dansk apputvecklare

Här stänger H&M

Här öppnar Newbie härnäst

Miljömärkt på mässan

Jobb & Karriär
Från Silva till Arbesko

Butik för Brothers i konkurs

Butiksnytt
Då öppnar Jeansbolagets nästa butik

Stockmann underpresterar och byter vd

Revolver bygger ut – blir två mässor

Scotch & Soda med ny byrå

Se alla Företagens egna nyheter

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.383