23948sdkhjf

Så ska Campadre nå miljarden i omsättning

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Shoppingklubben vände till vinst i fjol. Nu är siktet inställt på att nå 1 miljard i omsättning 2020.

Shoppingklubben Campadre nådde ett positivt resultat i fjol och bolaget, som enligt ett pressmeddelande haft god tillväxt de senaste tre åren med över 30 procent i årlig försäljningsökning, redovisar en omsättning på 200 miljoner kronor för 2017.

Det är en ökning med 40 procent jämfört med 2016 och EBITDA-resultatet blev positivt med drygt 4 miljoner kronor. Svenska marknaden är störst för medlemsklubben, följd av Norge och Finland.

Nu ska ökad tillväxt skapas i Norden genom satsningar som fortsatt uppbyggnad av medlemsklubben som i dag omfattar över 2 miljoner medlemmar i framförallt storstadsmiljö. I fjol tillkom 200 000 nya medlemmar. Därtill har insatser riktats för att göra infrastrukturen för e-handeln skalbar och sajtoptimering har genererat en hög konverteringsgrad med större snittköp som följd. Nu ska varumärkesutbudet utvidgas, centrallagret byggas ut och fler leveransalternativ till kunden lanseras. Målet är att nå en omsättning på en miljard kronor 2020.

- Vår samarbetsmodell för de varumärken som syns på vår plattform har också bidragit till vår försäljningstillväxt. Vi arbetar tillsammans med våra leverantörer, finner lösningar för när vi bäst tar över volymer och blir en partner i deras tillväxtstrategi. Vi menar att det bidrar till hållbarhet, då långt ifrån alla i mode- och inredningsbranschen har möjlighet att skapa framgångsrik e-handel eller planera sitt lager på ett optimaltsätt, säger Stefan Stein vd i en kommentar.

Campadre grundades av näringslivsprofilerna Pelle Törnberg, Mikael Solberg, Torsten Jansson och Patrik Hannell 2010. Huvudmarknaderna är Sverige, Norge och Finland. I bolaget ingång även shoppingklubben members.com.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

"Vi kommer se början på en e-handelsdöd"

TRENDER 2019: Det spår Lars-Åke Tollemark, vd för Unibal Rodamco Westfield i Norden.

Ny hemvist för Ida Sjöstedt

Modeföretaget huserar numera på Kungsholmen och har därtill ny presskontakt.

Naturnära långsiktighet - möt Ores

Lisa Thörnqvist väljer omsorgsfullt ekologiska och naturnära material i en finstämd palett till nystartade varumärket Ores.

Jobb & Karriär
Kliver in i ny roll hos Lindex

Landschef blir kedjans försäljningsdirektör.

Björn Borg avslutar i fin form

Rörelseresultatet ökade med nära 30 procent i fjol.

Jobb & Karriär
Går till Daily Sports

Har förflutet från Whyred, Acne Studios och Gant.

Nyhetsbrev

Retrostrumpbyxor i ny tappning

Terezia Prazska lanserar klassiska tjeckiska barntajts med hängslen i Sverige under märket Silly Silas.

Arkiv

Butiksnytt
Nytt mode- och inredningskoncept till Växjö

Butiken följer på den första etableringen i Jönköping.

Så sålde Sportamore

XXL tappar chef

Plus

”Ge kunden upplevelser”

Lindex digitala satsning över förväntan

Modekedjan uppges vara nöjd med närvaron på Asos.

Opinionsbildare inom hållbart mode prisas

Hon är Sveriges Second Hand Profil 2019.

Starkt kvartal för Boozt: "Skalfördelar förbättrar tillväxten"

Barnklädeskedja upplevs mest grön

Polarn O. Pyret kammade hem utmärkelse för nionde året i rad.

Satsar fysiskt och med e-handel i Europa

Minskad modeförsäljning för Lexington Company

Stinaa.J till Åhléns

Skomärket satsar med första återförsäljare.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Karl Lagerfeld död

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Sportamore lägger till marknad

Här öppnar varuhusjätten outlet

Ny vd till Pandora

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Tvärstopp för Odd Molly

Stärkt Lindex

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.136