23948sdkhjf

Gerry Weber satsar digitalt

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Det tyska modeföretaget expanderar portföljen med ett onlinemärke som lanseras i mars.

Gerry Weber Internationals nya märke har fått namnet Gr(8)ful och ska enbart säljas via digitala kanaler som egen webbutik, via e-handel hos Breuninger och Engelhorn samt externa plattformar som Amazon och about you.

Läs också: Ny kreativ chef hos Gerry Weber

Märket beskrivs som en satsning inom premiumsegmentet med en tilltänkt kund i åldern 40 till 55 år.

Den nya satsningen ska säljas med sju kollektioner per år med 30 till 40 artiklar och plagg per kollektion och ha fokus på bland annat blusar, klänningar och kjolar.

Lanseringen görs för att utöka närvaron i e-handeln och nu ska modeföretaget även trycka hårdare för att nå ut med de andra varumärkena Gerry Weber, Taifun och Samoon.

Ansvariga för det nya märket är ett team om sju till tio personer  med Oliver Zaric och Bernd Brodrick i spetsen.

Modeföretaget aviserade i februari en ny styrelse och ledning för att stärka modekoncernens försäljning och lönsamhet enligt ett nytt program.

Mer om: Gerry Weber


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Butiksnytt
Maska med butik

Ny studiobutik ska också serva e-handelskunder.

Plus

Revolutionrace växer rekordsnabbt

Med en tillväxt på 150 procent var e-handlaren Revolutionrace en av förra årets tillväxtraketer. Boråsföretaget, som har revolutionerat outdoorbranschen med både färg och pris fortsätter ökningstakten tillsammans med riskkapitalisten Altor. Om drygt fyra år är målet en miljard kronor.

Butiksnytt
Nya under i Solna

Imaginärt för Carlings

Vestiaire Collective med ny vd

Handlarna tror på julen

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut 3 gånger per vecka.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Mässfusion i Berlin

Arkiv

Morris stämmer H&M

Modeföretaget stämmer koncernen för varumärkesintrång, uppger Breakit.

Skräddarsydda kartonger i e-handlarens nya lager

Hon är ett stjärnskott

Kläder i topp under Black Friday

Så mycket ökar omsättningen mot i fjol, enligt Svensk Handel.

Butiksnytt
Efter Best of Brands - satsar med ny butik

Kedjans tidigare vd Henrik Hultman satsar med ny multibrandbutik i Asecs. Därtill är han aktuell som delägare i en butik för Jeansbolaget i Jönköping.

Här lägger Åhléns ned – efter 59 år

Jobb & Karriär
ATP Ateliers grundare till e-modehandlare

Hon går in i Nellys styrelse och lägger därmed ytterligare styrelseuppdrag på CV:et.

Från Houdini Sportswear till Texstar

Oförändrat hos VRG

Jobb & Karriär
Han lämnar Scorett

Så fortskrider Best of Brands rekonstruktion - vd lämnar

Tre butiker och e-handel kvarstår för kedjan vars tidigare vd nu klivit av. Butiken i Göteborg blir kvar.

Alibaba slog rekord under "Singles Day"

Byter läder mot papper

Jobb & Karriär
Lämnar Kappahl för Nelly

Sortiment- och designdirektör går till tjänsten som inköpschef hos e-handlaren.

Ska växa med fler modekunder

E-handelsplattform nischas mot mode- och lisvsstilsföretag. I portföljen finns kunder som Nudie Jeans, Frank Dandy, Triwa och Lexington Company.

Jobb & Karriär
Elektronikjättens vd till sportkedjan

Tonen skärps mot Jollyrooms reor och kampanjer

Ny styrelse till SFC

Butiksnytt
Här öppnar Esprit

Zara drar upp farten online

Logistikpris till Zalando

Här byter Team Sportia läge

Oförändrat hos Kappahl

Canada Goose förvärvar skobolag

Jobb & Karriär
Twilfits vd lämnar företaget

Habit Modegalan
Han är Årets Hederspristagare

Habit Modegalan
De har den bästa logistiken

Habit Modegalan
Modeexportpris till Fjällräven

Habit Modegalan
Hon är Årets Butikssäljare

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.196