23948sdkhjf

Gerry Weber satsar digitalt

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Det tyska modeföretaget expanderar portföljen med ett onlinemärke som lanseras i mars.

Gerry Weber Internationals nya märke har fått namnet Gr(8)ful och ska enbart säljas via digitala kanaler som egen webbutik, via e-handel hos Breuninger och Engelhorn samt externa plattformar som Amazon och about you.

Läs också: Ny kreativ chef hos Gerry Weber

Märket beskrivs som en satsning inom premiumsegmentet med en tilltänkt kund i åldern 40 till 55 år.

Den nya satsningen ska säljas med sju kollektioner per år med 30 till 40 artiklar och plagg per kollektion och ha fokus på bland annat blusar, klänningar och kjolar.

Lanseringen görs för att utöka närvaron i e-handeln och nu ska modeföretaget även trycka hårdare för att nå ut med de andra varumärkena Gerry Weber, Taifun och Samoon.

Ansvariga för det nya märket är ett team om sju till tio personer  med Oliver Zaric och Bernd Brodrick i spetsen.

Modeföretaget aviserade i februari en ny styrelse och ledning för att stärka modekoncernens försäljning och lönsamhet enligt ett nytt program.

Mer om: Gerry Weber
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Nya ministrar på departementen

Hon blir ny kulturminister.

Jobb & Karriär
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

Modemärke med ny identitet

På besök från New York

På måndagen besökte 20 studenter från FIT i New York Stockholm Fashion District. Besöket är en del i ett samarbete som ägde rum för tredje året i rad.

Här stänger Polarn O. Pyret

"Nu förtjänar vi priset"

För fjärde gången mottar hon Elles prestigefyllda utmärkelse Årets designer.

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Bestseller på delad yta

Arkiv

Hon är Årets designer

Carin Rodebjer förärades priset som Årets designer av tidningen Elle. Därtill prisades bland andra Maria Nilsdotter och hållbarhetsprojektet Remake.

Vad händer hos Bruno?

Oscar Jacobson öppnar i London

Modestipendiater utsedda

Stockholmarnas favoritcentrum korade

Pep blir Peppercorn igen

Butiksnytt
Gram öppnar nytt "skouniversum"

”Vi vill förändra skobranschen på riktigt”.

Jobb & Karriär
Hon är ny vd för Wiges

Efterträder Lars Bodin som verkat på vd-posten i 17 år.

Textilservicejätte i hållbarhetssamarbete

I dig denim väljer byrå

Lager 157 går internationellt

Väljer grannland för första etableringen utanför Sverige.

Habit Modegalan 2019 i anrika salonger

Årets upplaga äger rum den 23 oktober i Spegelsalen i Grand Hôtel Stockholm.

Den välklädda mannens återkomst

Habits chefredaktör, Katarina Angelin: Renässans för det skräddade herrmodet.

Här stänger River Island

Butiksnytt
Afound aviserar nya lägen

Nu öppnar sjätte butiken för Afound och modekoncernen meddelar därtill ytterligare två lägen för outletkonceptet.

H&M dementerar nedläggning av Nyden

Har slagit ihop märket med H&M.

Gudrun Sjödén siktar mot Kina

Stilduo för MQ

Prisas för sjal

Herrmodemässa i siffror

Lululemon höjer prognos

Prisökning på mode

Butiksnytt
Här öppnar H&M

Ikeasfären fortsätter öka i H&M

Tar plats i hållbarhetskrets

Butiksnytt
Här öppnar Avavav

Omställning och kampanjer tynger VRG

Jobb & Karriär
Han lämnar Lindex

Klartecken för kompetenslyft

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.109