23948sdkhjf

Hon hjälper Bubbleroom att lansera spel

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Youtube-bloggaren Therése Lindgren hjälper Bubbleroom med lanseringen av sitt nya mobilspel – ett pusselspel där avklarade nivåer ger erbjudanden i nätbutiken.

I mars lanserar Bubbleroom ett mobilspel där kunderna får belöningar som växer ju fler nivåer de klarar.

Läs också: Han väljer skönhet framför mode

Spelet – Bubbleroom Party Puzzle – är ett tre i rad-spel som utspelar sig i en stadsmiljö. Där får kunden gå på en shoppingtur i en Bubbleroom-värld, där e-handlaren och dess olika varumärken lyfts fram. Spelarna får unika erbjudandekoder efter vissa avklarade nivåer och förhoppningen är att detta ska leda dem till nätbutiken. Målgruppen är kvinnor i åldrarna 18-40 år.

I lanseringen samarbetar Bubbleroom med olika influencers. En av dessa är Youtube-bloggaren Therese Lindgren.

Bubbleroom Party Puzzle har tagits fram i samarbete med mobilspelsstudion Gamerce. Det kan laddas ner utan kostnad men det erbjuds köp i spelet.

– “Gamification” är en term som har under en längre period cirkulerat i företagsvärlden och dess värde har blivit identifierad av aktörer. I dagens konkurrenskraftiga värld är företag tvungna att leta nya och innovativa sätt att skapa lojalitet hos sina kunder. Genom att matcha en spelkategori som passar Bubblerooms målgrupp perfekt har vi skapat en upplevelse som är unik. Målet har varit att ge en inblick in i Bubblerooms glamorösa värld och ge tillbaka till deras kunder genom att underhålla, belöna och engagera dem på ett helt nytt sätt”, säger Patrik Bertilsson, Gamerce.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Bubbleroom blickar mot öst

Nyhetsbrev

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Arkiv

Ny vd till Pandora

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Tvärstopp för Odd Molly

Så ska Lager 157 charma Norge

Stärkt Lindex

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Ska göra accessoarer åt WeSC

Jobb & Karriär
Han får försäljningsansvar hos Tenson

Sport- och modeföretaget rekryterar till Stockholmskontoret.

JC:s rekonstruktion: "Kommit till en punkt när det till slut tippar över".

Affärsmodell med kommissionsupplägg och nya förhandlingar med fastighetsägare ska rädda JC.

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Så ska NK snärja fler kinesiska turister

Etablerar närvaro på digitala plattformar för att nå ut till kinesiska turister innan, under och efter Sverigebesöket.

Jobb & Karriär
Hon går till Vagabond

Bolaget rekryterar och stuvar om internt.

Modekedjan i rekonstruktion igen

Gina Tricot ska mammamatcha

Modekedjan lanserar barnkläder med budskap. Ska bli del i framtida affärssatsning.

Rejält resultattapp för sportkedjan

Ska stärka startups inom fashiontech

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Här bygger H&M om och ut

Så ser nya Deichmann ut

Familjen Persson har ökat i H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.152