23948sdkhjf

Hon hjälper Bubbleroom att lansera spel

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Youtube-bloggaren Therése Lindgren hjälper Bubbleroom med lanseringen av sitt nya mobilspel – ett pusselspel där avklarade nivåer ger erbjudanden i nätbutiken.

I mars lanserar Bubbleroom ett mobilspel där kunderna får belöningar som växer ju fler nivåer de klarar.

Läs också: Han väljer skönhet framför mode

Spelet – Bubbleroom Party Puzzle – är ett tre i rad-spel som utspelar sig i en stadsmiljö. Där får kunden gå på en shoppingtur i en Bubbleroom-värld, där e-handlaren och dess olika varumärken lyfts fram. Spelarna får unika erbjudandekoder efter vissa avklarade nivåer och förhoppningen är att detta ska leda dem till nätbutiken. Målgruppen är kvinnor i åldrarna 18-40 år.

I lanseringen samarbetar Bubbleroom med olika influencers. En av dessa är Youtube-bloggaren Therese Lindgren.

Bubbleroom Party Puzzle har tagits fram i samarbete med mobilspelsstudion Gamerce. Det kan laddas ner utan kostnad men det erbjuds köp i spelet.

– “Gamification” är en term som har under en längre period cirkulerat i företagsvärlden och dess värde har blivit identifierad av aktörer. I dagens konkurrenskraftiga värld är företag tvungna att leta nya och innovativa sätt att skapa lojalitet hos sina kunder. Genom att matcha en spelkategori som passar Bubblerooms målgrupp perfekt har vi skapat en upplevelse som är unik. Målet har varit att ge en inblick in i Bubblerooms glamorösa värld och ge tillbaka till deras kunder genom att underhålla, belöna och engagera dem på ett helt nytt sätt”, säger Patrik Bertilsson, Gamerce.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Gina Tricot expanderar i österled

Lanseras nu i Kina via sociala medier, pop up-butik och webbutik.

Our Legacys väg mot toppen

Cristopher Nying har satt svenskt herrmode på världskartan. Habit har besökt Our Legacy på Östermalm i Stockholm för en exklusiv inblick i designarbetet.

Jobb & Karriär
Finansdirektör blir tillförordnad vd

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder som ny vd för Kappahl kliver han in som tillförordnad.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen med fuskpäls, poncho och lättviktsdunjackan flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

Schnayderman's hjälpande hand

Stockholmsbaserat modemärke väcker liv i klassisk kampanj och skänker pengar till organisation.

Ritar skor och kläder åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Nyhetsbrev

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Arkiv

Pris till kreativ chef

Han är Årets Designer när tidningen Café får välja.

Så sålde Inditex

Från RMPR till Presskontakterna

Modemässa med hållbart i fokus

Skandinaviskt under ett tak

Lanserar leveranstjänst för kläder i 36 svenska städer

"Pekskärmarna har blivit ett extra försäljningsverktyg"

Ras för skohandeln

Minussiffror i modehandeln i november, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil. Därtill har december inte heller inletts bra.

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

De ger randen ny hemvist

Så har Polarn O. Pyret förenklat köpresan och gjort butikerna lättnavigerade.

Hon ska guida till rätt klapp

De åker till Pitti Uomo

Holzweiler, Indigofera och Klättermusen bland de nya när Revolver och Pitti Immagine presenterar 17 varumärken som deltar i Scandinavian Manifesto i januari.

Återvunnet klär kultur- och demokratiministern

Alice Bah Kuhnke väljer klänning från Stockholms Stadsmission Remake till årets Nobelfest.

Prisad frack på Nobelmiddagen

Boråsbaserat modeföretag klär Volvos chefer till Nobelfestligheterna.

1

Osund returkultur i modebranschen - tre sätt att bryta negativ trend

Julklappar för 23 miljarder

Nya krav på modeindustrin

Nu lanseras UN Fashion Industry Charter for Climate Action vid klimattoppmöte COP24. Och det står klart att en gemensam kraftsamling krävs för att minska enorma växthusgasutsläpp.

Plockar in ny kompetens

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

Denimmässa till Milano

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Noa Noas vd lämnar

Nya i Gallerian

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Hon vann H&M Design Award

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Zalando skrotar Bread & Butter

Kunderna valde bort köpcentrumen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.179