23948sdkhjf

Hon hjälper Bubbleroom att lansera spel

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Youtube-bloggaren Therése Lindgren hjälper Bubbleroom med lanseringen av sitt nya mobilspel – ett pusselspel där avklarade nivåer ger erbjudanden i nätbutiken.

I mars lanserar Bubbleroom ett mobilspel där kunderna får belöningar som växer ju fler nivåer de klarar.

Läs också: Han väljer skönhet framför mode

Spelet – Bubbleroom Party Puzzle – är ett tre i rad-spel som utspelar sig i en stadsmiljö. Där får kunden gå på en shoppingtur i en Bubbleroom-värld, där e-handlaren och dess olika varumärken lyfts fram. Spelarna får unika erbjudandekoder efter vissa avklarade nivåer och förhoppningen är att detta ska leda dem till nätbutiken. Målgruppen är kvinnor i åldrarna 18-40 år.

I lanseringen samarbetar Bubbleroom med olika influencers. En av dessa är Youtube-bloggaren Therese Lindgren.

Bubbleroom Party Puzzle har tagits fram i samarbete med mobilspelsstudion Gamerce. Det kan laddas ner utan kostnad men det erbjuds köp i spelet.

– “Gamification” är en term som har under en längre period cirkulerat i företagsvärlden och dess värde har blivit identifierad av aktörer. I dagens konkurrenskraftiga värld är företag tvungna att leta nya och innovativa sätt att skapa lojalitet hos sina kunder. Genom att matcha en spelkategori som passar Bubblerooms målgrupp perfekt har vi skapat en upplevelse som är unik. Målet har varit att ge en inblick in i Bubblerooms glamorösa värld och ge tillbaka till deras kunder genom att underhålla, belöna och engagera dem på ett helt nytt sätt”, säger Patrik Bertilsson, Gamerce.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Ny hos Scandinavian Man

Butiksnytt
Swims med butik

Kedjorna som driver omsättningen

Habit Modegalan
Årets designer enligt Habit

Vem som föräras titeln Årets Designer tillkännages under Habit Modegalan. Här är finalisterna.

Nytt H&M-koncept även till Sverige

Plus

Nylonbonanza i vårens streetmode

HABITS TRENDRAPPORTER VÅR 2019 DEL 1/7: Nytänkande färgkrockar, tonårsflirtar med 1970- och 80-talet och manlig minimalism. Vårens streetmode levererar både kreativt och kommersiellt.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut 3 gånger per vecka.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Underklädeskedja öppnar outlet

Arkiv

"Starkare plattform för svenskt mode"

I februari väntas visningsveckan, Stockholm Fashion Week, sammanfalla med Stockholm Fashion District och Design Week.

Hit går Cheap Monday

Varumärket väljer kommunikationsbyrå efter att ha skött den biten själva.

Från egna lager via Sportamore - Adidas först ut att testa ny affärsmodell

Ciff satsar ungt

Ciff Kids blir i januari Ciff Youth.

Höjt tillväxtmål för Nelly

Habit Modegalan
De har chans till modepris

Under Habit Modegalan avslöjas vem som blir Modesveriges nykomling. Här är finalisterna.

Jobb & Karriär
Ganni med ny vd

Har tidigare arbetat med varumärken som Maison Martin Margiela, Diesel och Marni.

Så går det för modebranschen

HABIT MARKNADSANALYS: Habit publicerar nyckeltalen för totalt 234 modeföretag 2017 och sammanfattar fjolåret här.

Så ser en hållbar ledare ut

Butiksnytt
Modetillskott i MoS

Här är verksamheterna som tar plats i modestråket The Designer Gallery.

1

Habit Modegalan
The Terrace nu i Göteborg

Efter drygt tio år i Stockholm har butikskonceptet öppnat ny butik. Inköparduon och konceptets grundare är nominerade till Årets inköpare i Habit Modegalan.

H&M: Ikeasfärens intåg är en "långsiktig finansiell investering"

Vestiaire Collective med nytt utseende

Habit Modegalan
Välkomna till Habit Modegalan

Nu är det bara två veckor kvar till Habit Modegalan. Under kvällen ska 12 vinnare koras. Galan leds i år av Kakan Hermansson.

Habit Modegalan
De är finalister i Årets modeexportpris

Två premiumvarumärken och ett friluftsvarumärke har chans att föräras Habits branschpris.

Jobb & Karriär
GSL lämnar över skomärke

Tidigare tillförordnad vd och exportchef hos Elvine ska ta hand om expansionen för skomärket Jim Rickey Stockholm.

VRG tvärnitade under fjärde kvartalet

Sko- och accessoarkoncernen avslutade året med tapp i försäljning och kraftigt försämrat resultat.

Club Xprs konkursförvaltare: "Vi hoppas hitta en köpare"

Handlarna mer pessimistiska inför framtiden

Så gör H&M med Nyden

Superdry vinstvarnar

Satsar på manlig fägring

Katastrofår för Kappahl

Butiksnytt
Tillfälligt för Jumperfabriken

De kampanjar för modekedjan

Utmanar med underjordisk lokal

Norsk modekedja blir dansk

Intersport slipper returerna 

H&M köper in sig i Klarna

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.201