23948sdkhjf

Ansträngt köpcentrum kan bli outlet

| Av Veronica Rönnlund Aldman | Tipsa redaktionen

Efter flera år med dålig ekonomi finns det långt gångna planer på att göra om det 20 000 kvadratmeter stora köpcentret Familia i Hyllinge till ett outletområde.

– Vi tittar på flera alternativ, vissa spår känns lite hetare än andra, säger centrumchefen Martin Klinteberg till Helsingborgs Dagblad.

Outlet är dock det som nämnts flitigast i dialogen med centrets nuvarande hyresgäster.
– Det är ingen hemlighet att Familia haft det lite kämpigt i några år. Under en längre period har det pågått diskussioner med samtliga aktörer på Familia om framtiden. Ibland kan en dialog innebära att man går skilda vägar, säger Martin Klinteberg.

2014 förvärvades Familia av den norska fastighetskoncernen Olav Thon Gruppen AS. Tanken är, enligt Martin Klinteberg, att förädla och utveckla centret.

– För tillfället är vi mitt uppe i en planeringsprocess. Förhoppningen är att vi ska kunna öppna upp något i mitten av nästa år.

– Vi driver kommersiella fastigheter runt om i Sverige, vi tror på den fysiska butiken, men kanske att den inte ser ut som i dag. Man måste kanske kombinera handel och upplevelse, att det måste bli mer spännande att gå och handla.

– Samtidigt känner vi fortfarande att det finns en stor efterfrågan på fysiska butiker och möjligheten att känna och klämma på produkterna, säger Martin Klinteberg.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butiksnytt
& Other Stories öppnar Varuhuset

En blinkning till en tidigare hyresgäst.

Plus

Med blick för snabba affärer

På sex år har Chiquelle nått 40 miljoner kronor i omsättning. Så här bygger vd Pouya Boland e-handelsbolagets framgångar.

Frank Dandy växer digitalt

H&M bjuder på transparens på produktnivå

Jobb & Karriär
Nya chefer hos Indiska ska bidra med digital kompetens

JC ansöker om att avsluta rekonstruktionen: "syftet antas inte bli uppnått"

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Jumperfabriken väljer varuhus

Fortsätter öppna pop up-butiker för att nå nya kunder.

Arkiv

Blankdays testar USA – öppnar pop up i New York

Ska etableras internationellt.

Stockmann sänker prognos

Trög utveckling för Åhléns modedel

Studio för Eduards Accessories

Daniel Wellington ökar utdelningen

Kappahl nyöppnar med showroom och nya Kids-konceptet

Modekedjan nyöppnar butik i Göteborg med senaste tillskottet och satsar därtill på showroom.

"Konsumenten vilseleds om hållbar bomull"

Snedvriden konkurrens när ickehållbar bomull marknadsförs som hållbar, enligt färsk debattartikel.

Plus

Only på butiksoffensiv i Sverige

Danska Only Stores storsatsar med flera hundra butiksöppningar i Europa och ett femtiotal i Sverige. – Vi tror på fysisk retail, säger Jens Kristian Holberg, regionchef på Only Stores i Sverige.

Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

By Malina lanserar barnkläder

Danska Zizzi sålt

Återvinn med Arket

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Datum för tre kommande CFW släppta

Lågprismodekedja i konkurs

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Butiksnytt
Esprit öppnar nytt i Linköping

Vintagemode hos & Other Stories

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.137