23948sdkhjf

De får draghjälp av ny styrelse

Sko- och accessoarmärket ATP Atelier tillsätter ny styrelse med kompetens från retail, e-handel och affärsutveckling. Därtill öppnas ny butik i Stockholm.

Stockholmsbaserade ATP Atelier tillsätter ny styrelse och välkomnar Babba Canales, som har arbetat som marknadschef på bland annat internationella bolag som Away och Uber i USA.

Även Johan Forsberg, med gedigen erfarenhet av digitalisering med egna Digjourney och tidigare som partner på Lunarstorm och som konsult hos TV4, tar plats i nya styrelsen.

Därtill välkomnas Sara Hildén Bengtsson som tidigare arbetade som medgrundare och kreativ chef för H&M Groups kedjekoncept  & Other Stories och som arbetar som kreativ chef och är även medgrundare av konceptbyrån Open Studio.

Slutligen är även Åsa Hedin ny i styrelsen. Hon sitter i flera styrelser, som Fingerprints Cards, Tobii och Nolato, främst inom fältet tenik- och nya affärer och var tidigare vd för Elekta Instrument. Hon var också tidigare engagerad som delägare i modeföretaget Rodebejer.

ATP Atelier grundades av Jonas Clason och Maj-La Pizzelli 2011 och omsätter i dag knappt 28 miljoner kronor. För innevarande år är prognosen en omsättning om 39 miljoner kronor.

Företaget öppnar därtill en ny butik på Skånegatan 86  som beskriv som en ny fysisk varumärkesupplevelse; en Atelier. Den fysiska miljön ska fungera som en bro mellan online och offline, där kunden enligt ett pressmedelande "får uppleva något som tidigare bara kommunicerats digitalt". Den fysiska miljön ska även fungera som en mötesplats för konst, design, mode och människor.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062