Sportkedja lanserar nytt fristående koncept

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

I vår lanserar Stadium nya butiker och webbutik med sneaker i fokus. Lansering sker med dedikerad sajt och fysiska butiker.

Stadium Group lanserar fristående konceptet Sneakers Point. Premiär blir det med en butik som öppnar i Linden i Norrköping 22 mars, två dagar efter lansering av e-handel för konceptet.

Därefter följer fysisk butik i EmporiaMalmö som öppnar 5 april.

Konceptet är tillägnat i huvudsak skor  och ska erbjuda sneakersortiment från bland andra adidas Originals, Nike Sportswear, Vans, New Era, Diadora, Lacoste och Reebok Classic och därtill finns utvalda plagg och accessoarer som väskor och solglasögon.

– Vår tradition och vårt DNA bygger på att vi ständigt utmanar oss själva och branschen. Den här gången gör vi det lite annorlunda och satsar helhjärtat på skor. Sneakers Point är en destination för alla oss som älskar sneakers och vill få tillgång till det hetaste utbudet. Den digitala närvaron står i centrum, med ett brett och ständigt uppdaterat sortiment som kompletteras med fysiska butiker på utvalda platser, säger Karl Eklöf, vd på Stadium Group.

Ansvarig för konceptet hos Stadium blir Roger Palffy.

– Målgruppen för Sneakers Point är yngre personer som följer trender och älskar sneakers. Vi riktar oss till alla men tror att många tjejer kommer att gilla konceptet. Det handlar både om utbudet och utformningen av butikerna som andas ung kvinnlig livsstil, säger Roger Palffy, ansvarig för Sneakers Point i en kommentar.

Tidigare har Stadium lanserat butiker för koncepten ski, junior och pulse då som tillägg till Stadium. Detta koncept blir fristående.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Efter larmrapporten - här är Daniel Wellingtons svar

De satsar på företagen

Arbetsklädesföretag startar e-handel för B2B.

Här satsar H&M på leveranser samma dag

Har lanserat pilottest i storstad.

Louis Vuitton expanderar i Kina

Efter sänkt skatt – nu bygger företaget ut sin e-handel.

Zalando större än H&M

Minskad framtidstro hos handlarna

Nyhetsbrev

Stefan Persson köper 1,5 miljoner aktier i H&M

Storägaren utökar sitt innehav ytterligare.

Arkiv

Stadiums sneakerskoncept till Stockholm

De kan köpa Acne Studios

Intressenterna som vill förvärva svenska modevarumärket.

Levi's lanserar Pride-kollektion

Röda siffror för Intersport

Försäljningen dalade i juni

Varubrist bakom negativa siffror för kläd- och skohandeln.

Internationella ägare till JC

Iliya Meric har inte ensamt förvärvat bolaget. Det kan Habit avslöja.

Freddy Store fälls för halvnaken modell

Svenska modeexporten växer kraftigt

Positiva vindar blåser i svenska modebranschen, trots kritik, visar ny rapport.

De medverkar på Fashion Week

Arrangören har släppt listan.

De är första modemärket med HBTQ-certifieringen

Skandinaviens nya digitala plattform för premiummode

Svenska Seezona satsar på ny teknik och nya designers.

Första sportskon med grafen

Jobb & Karriär
Från kanslichef till vd

Efterträder Marika Waern hos NCSC.

Polarn O. Pyret lyfte på nätet

Brothers onlineraket - ökade med 95 procent

Morris med ny huvudägare – ska satsa internationellt

Nya norska storägaren ska etablera klädmärket på nya marknader.

H&M ökar takten med nya butiker

Fortsatt tillväxt för Venue Retail Group

Så gick det för RNB

Jobb & Karriär
Isbjörn tar in ny exportsäljare

Han blir nästa att lämna MQ

Kedja tar över Marta & Co:s lokal

The Cords & Co har försatts i konkurs

Kerber byter läge

Så mycket ökade NA-KD i fjol

Här är Svensk Digital Handels nya vd

Reparationsservice och jättebutik i Paris för H&M

Brittisk varuhuskedja vinstvarnar igen

Stort intresse för Odd Molly

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.184