23948sdkhjf

Rand central i Polarns nya inredning

Barnklädeskedjan Polarn O. Pyret presenterar nytt inredningskoncept i mars.

Polarn O. Pyret är mitt inne i en uppdateringsfas som lanserades med en kampanj i höstas och som kedjan menar visar en ny riktning för märket.Något som manifesteras bland annat i barnplagg med högre modegrad och ett ökat hållbarhetsfokus för kedjan.

Till omtaget hör även en ny butiksinredning, som beskrivs som stilren, modern och skandinavisk, framtagen av Koncept Stockholm och som successivt ska implementeras i kedjans butiker.

Först ut i ny skrud blir butiken i PK-huset på Hamngatan i Stockholm som också ska bära epitetet flaggskeppsbutik. Butiken är kedjans till ytan största enhet.

Randen som kommit att bli signifikativ för kedjan sedan starten 1976 finns med på olika sätt i inredningen; i bruten form, i ljusa färger och i naturmaterial som trä, på ett sätt som kedjan beskriver som tydligt men på ett nytt sätt.

- Vi satsar stort och investerar i både våra butiker och vår e-handel, trots det tuffa klimat som råder inom detaljhandeln, och vi är stolta över vår fina utveckling som visar att vår position på marknaden är oerhört relevant för dagens föräldrar, säger kedjans vd Nanna Hedlund i en kommentar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094