Syskonduo hos Björn Borg

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modemärket sätter fokus på prestationsförmågan med hjälp av välkända syskonpar.

Med kampanjen dear rival, som lanserades i fjol, sätter Björn Borg fokus på syskonrivalitet och låter syskon som Alex och Calle Schulman, TV-profilerna Peg och Penny Parnevik, Emil och Victor Beer från I Just Want To Be Cool och SVTs Småstaden och bloggprofilerna Joanna Fingal och Tilda Bjärsmyr synas i materialet.

Kampanjen, som ska visas under ett par veckors tid i sociala kanaler och gå  i samklang med det officiella reklammaterialet, går ut på att hylla sin rival för att hen gör dig bättre.

 - Rivalitet finns i varumärkets DNA, och härstammar från relationen mellan John McEnroe och Björn Borg. Rivaliteten dem emellan inspirerar oss dagligen och vi ser det som vår uppgift att berätta för världen att rivalitet är något positivt som hela tiden gör att vi utvecklas och blir bättre, säger Jonas Lindberg Nyvang, marknadschef i en kommentar.

Mer om: Björn Borg


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Så mycket ökade NA-KD i fjol

Reparationsservice och jättebutik i Paris för H&M

De säljer sin startup - Virtusize i japanska händer

Love Stories i svenskt samarbete

Amsterdambaserat underklädesmärke ritar åt svensk modekedja.

Ellos blandat med vintageklassiker – samarbetar med Bukowskis

E-handlaren samarbetar med auktionshuset i höst.

Här är Svensk Digital Handels nya vd

Nyhetsbrev

Fortsatt trögt för MQ - omorganiserar inom inköp

Arkiv

Förvärv i skönhetsbranschen

Två onlineaktörer inom skönhet blir en när Eleven förvärvar Nordicfeel.

Chiquelle hoppar på AR-tåget

Lanserar shoppingupplevelse i 3D och släpper AG-app i samarbete med Figuratic.

Plus

Miljardsatsning i ny galleria

Citycon investerar 120 miljoner euro i Mölndal galleria som öppnar i höst.

Brittisk varuhuskedja vinstvarnar igen

Då öppnar Uniqlo - snart premiär

Nu bekräftar japanska modekedjan öppningsdatum för butiken i Stockholm. Det blir inte som tidigare aviserat i höst utan redan i sommar.

JC byter ägare - vd har lämnat

I förra veckan bytte den pressade och förlusttyngda modekedjan vd och ägare.

Stort intresse för Odd Molly

Spansk modemästare till Borås

Textilmuseet i Borås välkomnar internationell utställning om modeskaparen Cristóbal Balenciaga. Invigs i mitten av december.

Han kan prisas av NK

Varuhuset presenterar nu inför NK Galan tre nominerade vardera i kategorierna framtidslöfte och innovationspris.

Ägarskifte på gång i Acne Studios?

Femte butiken för Jascha

Modeföretaget Jascha Stockholm tar över WeSC tidigare lokal i Stockholms city.

Jobb & Karriär
Kappahls vd får gå

Modekedjans vd tvingas bort efter oenighet. Lindex och Gina Tricots tidigare vd kliver med omedelbar verkan in som tillförordnad.

WeSC stänger citybutik

Inkluderande och urbant

Göteborgsbaserad duo ligger bakom nytt badklädesmärke. Första kollektionen lanserades i april.

Oförändrad försäljning för H&M

Postnord + Wish = sant

Så utvecklar Kappahl Newbie

Modekedjan testar pop up-koncept för barn- och babyklädeskonceptet och bjuder även in externa varumärken i ny butik i London.

H&M: Ingen bäring i uppköpsrykten

Från Billabong till Gap

Vinner rätten till röda sulan

Inditex ångar på

Anklagas för sexuella ofredanden – tvingas avgå

Han tar över Bergendahls

Så ska varuhuskedja undvika kollaps

Ur & Penn vann - nu överklagar Daniel Wellington domen

Svensk modeduo till Woolmark Prize

De startar Unique Social

Åhléns dammar av Vide

Uppåt för Malmö city

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.174