23948sdkhjf

RNB bygger om på NK

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modekoncernens Departments & Stores bygger om ett stort antal avdelningar på NK och utvidgar sortimentet.

När NK nu omprofileras, byggs om och ut passar RNB-ägda Department & Stores på att bygga om och uppgradera märkesmixen i de avdelningar inom kosmetik, juvel, accessoarer samt mode för dam, herr och barn som modekoncernen driver på varuhuset.

Läs också: Så uppgraderas Man of a Kind

Ombyggnationerna har startat och först ut blir en ny accessoaravdelning på gatuplan. Därefter väntar ombyggnation och flytt av juvelsalongen samt en storsatsning på kosmetik.

RNBs yta för skönhet växer med 75 procent och utökas med 30 till 40 varumärken där vissa ska vara unika för varuhuset och Sverige. Nya varumärken inom flera segment lanseras under våren. 

- Normalt byter vi ut ca 20 procent av våra 600 varumärken årligen för att skapa nyhetsvärde och vara så attraktiva som möjligt för våra kunder på NK. Nu ökar vi takten ytterligare. Vi ser fram emot att få berätta mer om våra nya, spännande varumärken inom kort, säger Martina Wernemar, sortimentschef hos Department & Stores.

Med Department & Stores bedriver koncernen verksamhet på NK i Stockholm och Göteborg genom 42 avdelningar.

Mer om: NK Stockholm | RNB
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Hon har bytt roll hos Eivy

Kedjan som är mästare på inspiration

En temporär blomavdelning, selektiva designsamarbeten eller popup-gästspel av små nischmärken. Resultatet blir en modedestination som kunderna älskar och konkurrenterna avundas.

Balenciaga à la Provrummet

Ny designutbildning i Åre

Vill skapa skoklassiker

Handeln förväntas stå emot lågkonjunkturen

Nyhetsbrev

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina med hjälp av webbutik, sociala medier och pop up-butik.

Arkiv

Our Legacys väg mot toppen

Cristopher Nying har satt svenskt herrmode på världskartan. Habit har besökt Our Legacy på Östermalm i Stockholm för en exklusiv inblick i designarbetet.

Schnayderman's hjälpande hand

Stockholmsbaserat modemärke väcker liv i klassisk kampanj och skänker pengar till organisation.

Jobb & Karriär
Finansdirektör blir tillförordnad vd

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder som ny vd för Kappahl kliver han in som tillförordnad.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen med fuskpäls, poncho och lättviktsdunjackan flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

Från RMPR till Presskontakterna

Modemässa med hållbart i fokus

Ritar skor och kläder åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Pris till kreativ chef

Han är Årets Designer när tidningen Café får välja.

Skandinaviskt under ett tak

"Pekskärmarna har blivit ett extra försäljningsverktyg"

Så sålde Inditex

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Lanserar leveranstjänst för kläder i 36 svenska städer

Hon ska guida till rätt klapp

De ger randen ny hemvist

Så har Polarn O. Pyret förenklat köpresan och gjort butikerna lättnavigerade.

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

Ras för skohandeln

Minussiffror i modehandeln i november, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil. Därtill har december inte heller inletts bra.

Julklappar för 23 miljarder

Plockar in ny kompetens

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

Denimmässa till Milano

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Nya i Gallerian

Noa Noas vd lämnar

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Hon vann H&M Design Award

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Zalando skrotar Bread & Butter

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.175