Tredje gången gillt för Klum och Lidl

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Barnkläder i Heidi Klums och Lidls tredje samarbetskollektion.

5 mars lanserar livsmedelskedjan Lidl och Heidi Klum tredje samarbetskollektionen för etiketten ”Esmara by Heidi Klum". 

Nytt är barnkläder som ryms i sortimentet vid sidan av damkläder och skor. Stomme i kollektionen är denim.

- Efter två framgångsrika kollektioner presenterar vi nu vår nästa satsning med utgångspunkt i snygga och klassiska vardagskläder. Det känns extra kul att den här kollektionen innefattar kläder för barn så fler kan ta del av vårt modesortiment. Från den 5 mars finns lättkombinerade och snygga plagg i våra butiker, som vanligt med högsta kvalitet till bästa pris, säger Johannes Fieber, Sverigechef på Lidl i en kommentar.

Lidl väntas delta under vårens upplaga av Habit Modebanschens Dag som planeras i detta nu och arrangeras i Borås i samarbete med Marketplace Borås och Textile Fashion Center. Mer information om programmet kommer inom kort.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja ansöker om rekonstruktion; denna gång bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Istället för droger träningskläder

Beckmans till Paris

Nattklubb för New Black

Nyhetsbrev

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Arkiv

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Hon lämnar Ellos

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Linköpingsgalleria byter ägare

Modekedja testar nytt entrégrepp - "Köra, stanna till, bara gå in och hämta upp".

Jobb & Karriär
Han är ny global marknadschef hos Haglöfs

Har efterträtt Tina Rolén på posten som global marknadschef för sportföretaget.

Butiksnytt
Vill etablera fler butiker i Sverige

WeSC får ytor hos JC

Sportmodemärket satsar i samarbete med JC och levererar varor till kedjans butiker med start i höst. Blir "stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear".

Prisas för ny design i viskos

Han kammade hem nyinstiftade utmärkelsen CTF Award för kreativ design i viskos.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar fjärde butiken i Sverige

I vår kommer butikskonceptet till västkusten.

Utmanande handelsklimat för Zalando - sänker helårsprognos

Regnkläder som tar ansvar

Tretorn samarbetar med Naturkompaniet inom ramen för konceptet Eco Essentials.

Hit flyttar Moda Gent

Butiksnytt
Byredo öppnar i London

Efter butiker i Stockholm och New York har parfym- och accessoarhuset nu öppnat butik i London.

1

Handeln hungrar efter personal

Vändning för H&M

Handlarna tror på framtiden

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Röhnisch till mini

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Trio i märken till Molino pr

Anine Bing ska accelerera tillväxt

Twist & Tango ökar takten digitalt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.153