Exklusivt för e-modehandlare

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Denim is Dead återuppstår ånyo med damkollektion exklusivt för Zalando i vår. Till hösten väntar bredare distribution.

Damkollektionen för e-handlaren bygger på några av varumärkets tidigare bästsäljare, bland annat från 2012 om än i uppdaterad form och look.

Denim is Dead satsar återigen med en ”ny” grupp av individer och investerare bland andra några som var med i starten 2011. Vilka de är som ligger bakom satsningen vill inte Carl-Michael Sjöberg berätta när Habit når honom utan nöjer sig med att konstatera att det blir en nysatsning för varumärket och att det känns otroligt roligt att först nå ut via Zalando.

Denim is Dead visade dessutom upp sig i på Revolver i Köpenhamn häromveckan.

- Mässan var fantastiskt för oss och vi körde ett ganska opretentiöst upplägg som kändes aktuellt med tanke på hur marknaden ser ut nu och vi hade mycket bra dialog kring läget i branschen, säger Carl-Michael Sjöberg till Habit.

Han säger  att under året och inför hösten, förutom med Zalando-kollektionen, så ligger fokus på Sverige och 2019 globalt med agenter och distributörer.

Varumärket hann varken första eller andra gången egentligen aldrig komma ut internationellt och Carl-Michael Sjöberg säger att Nordamerika är en marknad med otrolig potential för varumärket.

Företaget har nytt lager och showroom i Stockholm.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Mingel med systermärke - Weekly

Style Sweden lanserar nytt varumärke.

Efter Göteborg väntar Malmö

Ny ägare till Rådhuset

Vill växa med fler butiker

Jumperfabriken gör sitt bästa kvartal någonsin. Nu ska det tioårsjubilerande modeföretaget fortsätta satsa på e-handel och letar även lokaler för fler butiker.

Cos till Pitti Uomo

Han lämnar också Nelly

Nyhetsbrev

Plus

Widell och Schulman siktar internationellt

Medieprofilerna Hannah Widell och Amanda Schulman är på god väg att byta epitet. Med eget klädvarumärke och en internationell e-handelssajt i startgroparna ger de sig in i modebranschen på allvar.

Arkiv

Modemässa satsar hållbart

IC Group höjer resultatprognos

Medalj till House of Dagmars grundare

På måndagskvällen förärades en av modemärkets grundare Kungliga Patriotiska Sällskapets Näringslivsmedalj.

Nya märken hos Molino pr

J.Lindeberg öppnar nytt

Här nyetableras modemärket med fysisk butik i veckan.

JC-granskningen: Otillåtna affärer kan ha förekommit

MQ får ny vd

Christina Ståhl lämnar modekedjan under året.

Asket gör upp med ursprungsmärkning - Utmanar fler till transparens

Under en vecka - var fjärde handlare utsatt för stöld

Nystart för Hackett i Norden

Junkyard överväger fysiska butiker – Fler lokala sajter

E-handlaren ökade försäljningen i fjol och presenterar vinst för andra året i rad. Nu väntar nya satsningar.

Bubble London läggs ned

Vill stoppa tjuvarna med fiktivt parti

Plus

Genombrott för Swedish Stockings

Med ny delägare satsar strumpbyxvarumärket på en aggressiv tillväxttakt 2018. Drivkraften är bland annat den nyligen påbörjade exportoffensiven i USA, medan miljötänkandet alltjämt är grunden.

Tillfälligt för skomärke

Skovarumärket CQP öppnar ny pop up-butik i Stockholm.

Han är Kronabys ansikte utåt

Så sålde Nelly - Väntat tapp

Dit går VRG

Sneakeraktör mot nya händer?

Medgrundare blir vd för Happy Plugs i USA

Dags att anmäla brott i butik

Sleepo rekryterar från Svenskt Tenn

Plus

Nytändning på Topeco

Oförändrat i Footway Group

Ny Sverigechef till H&M

Pitti Uomo byter representant

Digital plattform för resttyger

De vet hur 800 miljoner doftar

Jobb & karriär
Hon tar över på Eleven

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.145