23948sdkhjf

Exklusivt för e-modehandlare

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Denim is Dead återuppstår ånyo med damkollektion exklusivt för Zalando i vår. Till hösten väntar bredare distribution.

Damkollektionen för e-handlaren bygger på några av varumärkets tidigare bästsäljare, bland annat från 2012 om än i uppdaterad form och look.

Denim is Dead satsar återigen med en ”ny” grupp av individer och investerare bland andra några som var med i starten 2011. Vilka de är som ligger bakom satsningen vill inte Carl-Michael Sjöberg berätta när Habit når honom utan nöjer sig med att konstatera att det blir en nysatsning för varumärket och att det känns otroligt roligt att först nå ut via Zalando.

Denim is Dead visade dessutom upp sig i på Revolver i Köpenhamn häromveckan.

- Mässan var fantastiskt för oss och vi körde ett ganska opretentiöst upplägg som kändes aktuellt med tanke på hur marknaden ser ut nu och vi hade mycket bra dialog kring läget i branschen, säger Carl-Michael Sjöberg till Habit.

Han säger  att under året och inför hösten, förutom med Zalando-kollektionen, så ligger fokus på Sverige och 2019 globalt med agenter och distributörer.

Varumärket hann varken första eller andra gången egentligen aldrig komma ut internationellt och Carl-Michael Sjöberg säger att Nordamerika är en marknad med otrolig potential för varumärket.

Företaget har nytt lager och showroom i Stockholm.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Här stänger River Island

Butiksnytt
Afound aviserar nya lägen

Nu öppnar sjätte butiken för Afound och modekoncernen meddelar därtill ytterligare två lägen för outletkonceptet.

Plus

Jeansälskarna i medvind

Svensk-australiensiska Neuw Denim är modebranschens tillväxtbolag i denimsegmentet. Habit träffade märkets vd och säljchef för Europa.

H&M dementerar nedläggning av Nyden

Har slagit ihop märket med H&M.

Stilduo för MQ

Expansionschef lämnar H&M efter 17 år

Nyhetsbrev

NK dubblerar anrik yta för herrmode

Stenströms blir största leverantör när NK presenterar klassiskt herrmodekoncept i ny form på varuhuset i Stockholm i höst.

Arkiv

Prisas för sjal

Gudrun Sjödén siktar mot Kina

Hon blir vd för Blocket

Hämtar vd från Tele 2.

Butiksnytt
Öppnar i Östersund

Butiken blir sportkedjans 15:e och till att börja med är det en tillfällig yta om 1 000 kvadratmeter.

Best of Brands konkurs: "Förhoppningen är att hitta en köpare"

Hoppet lever för den tidigare modekedjan. På måndagen stängdes dock en av de kvarvarande tre butikerna.

Prisökning på mode

Herrmodemässa i siffror

Han ska leda Whyred och Hope

Ägarna rekryterar vd från Axel Johnson. Habit har pratat med honom.

Hööks i nya händer

Detaljhandelskoncern förvärvar hästsportkedjan.

Lululemon höjer prognos

Best of Brands i konkurs

Rekonstruktionen kunde inte rädda modekedjan. Bolaget har försatts i konkurs.

Tar plats i hållbarhetskrets

Plus

Han bygger framtidens butik

Byredo, Avavav och Acne Studios – i tio år har arkitektbyrån Halleroed skapat butiker som kommunicerar varumärken hela vägen.

Butiksnytt
Här öppnar H&M

Ikeasfären fortsätter öka i H&M

Omställning och kampanjer tynger VRG

Uniqlos ägare missar förväntningar

Butiksnytt
Här öppnar Avavav

Jobb & Karriär
Han lämnar Lindex

Klartecken för kompetenslyft

Ännu ingen ny ägare till modekedja

Polarn o Pyret och Brothers blir självständiga

Knaper jul för klädhandeln

Fler kan köpa Jotex

Butik för Ganni i London

XXLs vd lämnar - efter 18 dagar

Efter Norrmalmstorg Florens

Asos vinstvarnar

Handlarna tappar tron till jul

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.111