Exklusivt för e-modehandlare

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Denim is Dead återuppstår ånyo med damkollektion exklusivt för Zalando i vår. Till hösten väntar bredare distribution.

Damkollektionen för e-handlaren bygger på några av varumärkets tidigare bästsäljare, bland annat från 2012 om än i uppdaterad form och look.

Denim is Dead satsar återigen med en ”ny” grupp av individer och investerare bland andra några som var med i starten 2011. Vilka de är som ligger bakom satsningen vill inte Carl-Michael Sjöberg berätta när Habit når honom utan nöjer sig med att konstatera att det blir en nysatsning för varumärket och att det känns otroligt roligt att först nå ut via Zalando.

Denim is Dead visade dessutom upp sig i på Revolver i Köpenhamn häromveckan.

- Mässan var fantastiskt för oss och vi körde ett ganska opretentiöst upplägg som kändes aktuellt med tanke på hur marknaden ser ut nu och vi hade mycket bra dialog kring läget i branschen, säger Carl-Michael Sjöberg till Habit.

Han säger  att under året och inför hösten, förutom med Zalando-kollektionen, så ligger fokus på Sverige och 2019 globalt med agenter och distributörer.

Varumärket hann varken första eller andra gången egentligen aldrig komma ut internationellt och Carl-Michael Sjöberg säger att Nordamerika är en marknad med otrolig potential för varumärket.

Företaget har nytt lager och showroom i Stockholm.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Asos - nu på svenska

Sportamore ökade förlusten

Tror på positivt helårsresultat.

Jobb & Karriär
Bodyshop tar chef från Adidas

Han blir ny vd för Sverige och Danmark.

Svenska modebolaget fortsätter att växa

Ökade omsättningen med över 20 miljoner kronor.

Framgång för spansk modejätte

Zaras moderbolag skördar framgångar på nätet.

De satsar på företagen

Arbetsklädesföretag startar e-handel för B2B.

Nyhetsbrev

Efter larmrapporten - här är Daniel Wellingtons svar

Arkiv

Här satsar H&M på leveranser samma dag

Har lanserat pilottest i storstad.

Louis Vuitton expanderar i Kina

Efter sänkt skatt – nu bygger företaget ut sin e-handel.

Zalando större än H&M under sommaren

Minskad framtidstro hos handlarna

Stefan Persson köper 1,5 miljoner aktier i H&M

Storägaren utökar sitt innehav ytterligare.

Stadiums sneakerskoncept till Stockholm

Internationella ägare till JC

Iliya Meric har inte ensamt förvärvat bolaget. Det kan Habit avslöja.

De kan köpa Acne Studios

Intressenterna som vill förvärva svenska modevarumärket.

Röda siffror för Intersport

Levi's lanserar Pride-kollektion

Försäljningen dalade i juni

Varubrist bakom negativa siffror för kläd- och skohandeln.

Freddy Store fälls för halvnaken modell

Svenska modeexporten växer kraftigt

Positiva vindar blåser i svenska modebranschen, trots kritik, visar ny rapport.

De medverkar på Fashion Week

Arrangören har släppt listan.

De är första modemärket med HBTQ-certifieringen

Skandinaviens nya digitala plattform för premiummode

Svenska Seezona satsar på ny teknik och nya designers.

Första sportskon med grafen

Polarn O. Pyret lyfte på nätet

H&M ökar takten med nya butiker

Fortsatt tillväxt för Venue Retail Group

Så gick det för RNB

Jobb & Karriär
Isbjörn tar in ny exportsäljare

Han blir nästa att lämna MQ

Kedja tar över Marta & Co:s lokal

The Cords & Co har försatts i konkurs

Kerber byter läge

Så mycket ökade NA-KD i fjol

Här är Svensk Digital Handels nya vd

Reparationsservice och jättebutik i Paris för H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.139