23948sdkhjf

Hon väljer H&M igen

| Av Nyhetsbyrån Direkt | Tipsa redaktionen

Odd Mollys avgående vd återvänder till modekoncernen.

H&M har anställt Anna Attemark, avgående vd för Odd Molly, till ny chef för New Business, den enhet inom H&M-gruppen som ansvarar för bolagets övriga varumärken.

Det uppger H&M för Nyhetsbyrån Direkt.

Anna Attemark, som innan hon blev vd för Odd Molly hade jobbat 17 år på H&M, får därmed ansvar för varumärkena COS, Weekday, Cheap Monday, Monki, & Other Stories, Arket, H&M Home och Afound.

Anna Attemark tillträder sin nya tjänst i augusti i år och kommer att rapportera direkt till vd Karl-Johan Persson. Hon efterträder Madeleine Persson som blivit ansvarig för H&M-varumärket tillsammans med Fredrik Olsson.

Odd Molly uppgav i måndags att Anna Attemark informerat bolagets styrelse om att hon önskar lämna sin position för att anta ett nytt operativt uppdrag utanför bolaget.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Frank Dandy växer digitalt

Butiksnytt
Jumperfabriken väljer varuhus

Fortsätter öppna pop up-butiker för att nå nya kunder.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar Varuhuset

En blinkning till en tidigare hyresgäst.

H&M bjuder på transparens på produktnivå

Jobb & Karriär
Nya chefer hos Indiska ska bidra med digital kompetens

Blankdays testar USA – öppnar pop up i New York

Ska etableras internationellt.

Nyhetsbrev

Stockmann sänker prognos

Arkiv

JC ansöker om att avsluta rekonstruktionen: "syftet antas inte bli uppnått"

Studio för Eduards Accessories

Daniel Wellington ökar utdelningen

"Konsumenten vilseleds om hållbar bomull"

Snedvriden konkurrens när ickehållbar bomull marknadsförs som hållbar, enligt färsk debattartikel.

Trög utveckling för Åhléns modedel

Kappahl nyöppnar med showroom och nya Kids-konceptet

Modekedjan nyöppnar butik i Göteborg med senaste tillskottet och satsar därtill på showroom.

Plus

Only på butiksoffensiv i Sverige

Danska Only Stores storsatsar med flera hundra butiksöppningar i Europa och ett femtiotal i Sverige. – Vi tror på fysisk retail, säger Jens Kristian Holberg, regionchef på Only Stores i Sverige.

Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Danska Zizzi sålt

Återvinn med Arket

By Malina lanserar barnkläder

Premiär för Åhléns nya skönhetssatsning

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Lågprismodekedja i konkurs

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Datum för tre kommande CFW släppta

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Butiksnytt
Esprit öppnar nytt i Linköping

Vintagemode hos & Other Stories

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.116