”Ni kommer se mycket mer av Chiquelle under 2018”

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

I helgen öppnade e-handlaren tillfällig butik i Mall of Scandinavia och kön innan öppning bestod av 500 personer.

Chiquelle öppnade den gångna helgen tillfällig butik i Mall of Scandinavia och intresset beskrivs av Johanna Ohlsson, marknadschef som stort.

- Vi har haft tusentals besökare, främst från vår egna kundbas och genom våra sociala medier. Vi hade kunder som väntade utanför gallerian redan från klockan 02.00 på natten för att komma först i kön till öppningen klockan 12.00. Redan timmar innan vi öppnade var det över 500 personer som väntade i kön som ringlade genom stora delar av gallerian och det var kö till butiken nästan hela dagen, säger Johanna Ohlsson till Habit.

Då e-handlaren bedömer intresset som fortsatt stort för att besöka butiken har företaget beslutade att förlänga butiken och ha öppet hela veckan fram till på söndag 11/2. 

Vad har ni sålt mest av? 

- Allt har i princip sålt bra, men våra senaste nyheter och bästsäljare har varit mest populära. 

Vilka produkter lägger ni fokus på och hur ser samarbetet mellan webbutik och den fysiska butiken ut?

- Vi har främst fokuserat på att visa upp våra senaste kollektioner och bästsäljare, de produkter vi vet att våra kunder efterfrågar mest och vill se och känna på. Eftersom vi har  huvudkontor och lager i Stockholm så har kommunikation, transport och organisering kring online och fysisk butik fungerat smidigt. Vi jobbar med påfyllning av produkter non-stop hela dagarna, varje timme, för att kunna möta den efterfrågan från våra kundermen också för att butiken alltid ska se inbjudande ut.

Väntar det fler liknande satsningar framgent?

- Vi kan tyvärr inte berätta om kommande projekt och satsningar men målet är att skapa nya rekord varje månad. Ni kommer att se mycket, mycket mer av Chiquelle under 2018.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Mingel med systermärke - Weekly

Style Sweden lanserar nytt varumärke.

Ny ägare till Rådhuset

Efter Göteborg väntar Malmö

Vill växa med fler butiker

Jumperfabriken gör sitt bästa kvartal någonsin. Nu ska det tioårsjubilerande modeföretaget fortsätta satsa på e-handel och letar även lokaler för fler butiker.

Han lämnar också Nelly

Cos till Pitti Uomo

Nyhetsbrev

Plus

Widell och Schulman siktar internationellt

Medieprofilerna Hannah Widell och Amanda Schulman är på god väg att byta epitet. Med eget klädvarumärke och en internationell e-handelssajt i startgroparna ger de sig in i modebranschen på allvar.

Arkiv

Modemässa satsar hållbart

IC Group höjer resultatprognos

Medalj till House of Dagmars grundare

På måndagskvällen förärades en av modemärkets grundare Kungliga Patriotiska Sällskapets Näringslivsmedalj.

Nya märken hos Molino pr

J.Lindeberg öppnar nytt

Här nyetableras modemärket med fysisk butik i veckan.

JC-granskningen: Otillåtna affärer kan ha förekommit

MQ får ny vd

Christina Ståhl lämnar modekedjan under året.

Asket gör upp med ursprungsmärkning - Utmanar fler till transparens

Under en vecka - var fjärde handlare utsatt för stöld

Nystart för Hackett i Norden

Junkyard överväger fysiska butiker – Fler lokala sajter

E-handlaren ökade försäljningen i fjol och presenterar vinst för andra året i rad. Nu väntar nya satsningar.

Bubble London läggs ned

Vill stoppa tjuvarna med fiktivt parti

Plus

Genombrott för Swedish Stockings

Med ny delägare satsar strumpbyxvarumärket på en aggressiv tillväxttakt 2018. Drivkraften är bland annat den nyligen påbörjade exportoffensiven i USA, medan miljötänkandet alltjämt är grunden.

Tillfälligt för skomärke

Skovarumärket CQP öppnar ny pop up-butik i Stockholm.

Han är Kronabys ansikte utåt

Så sålde Nelly - Väntat tapp

Dit går VRG

Sneakeraktör mot nya händer?

Medgrundare blir vd för Happy Plugs i USA

Dags att anmäla brott i butik

Sleepo rekryterar från Svenskt Tenn

Plus

Nytändning på Topeco

Oförändrat i Footway Group

Pitti Uomo byter representant

Ny Sverigechef till H&M

Digital plattform för resttyger

De vet hur 800 miljoner doftar

Jobb & karriär
Hon tar över på Eleven

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.145