Hon får ny roll hos Peak Performance

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Sportmodemärket skapar nya team för mer samarbete mellan marknad och design. Flera anställda får nya roller.

Jeannette Francke blir ansvarig för marknad- och design hos Peak Performance.

Hon arbetar sedan tidigare som bolagets marknadschef och får ny en övergripnade roll. I ställer kliver Louise Demling in i rollen som marknadschef. Hon arbetade tidigare som varumärkesansvarig hos Peak Performance.

Sedan i november i fjol arbetar designern Catherine Stiller med att synkronisera designteamen i en ny roll som ansvarig för designstudion.

Förändringarna i organisationen hos Peak Performance sattes i december i fjol för att skapa bättre synergi mellan marknad- och designavdelningarna för att kunna, enligt ett pressmeddelande, erbjuda en starkare, snabbare och mer lättrörlig organisation.

- För att skapa de bästa produkterna på det mest effektiva sättet såg vi ett behov för bättre integration och förståelse mellan marknads- och designteamet. Genom att förena marknadsavdelningens djupa kunskap om vår målgrupp och designavdelningens kunskap om produkter och kollektioner kan vi säkerställa att rätt produkter kommer ut på marknaden snabbare, Nicolas Warchalowski vd Peak Performance i en kommentar.

Peak Performance har under en längre tid arbetat för att förnya, förändra och se över bolagets sortiment och produkt och stärka kategorierna ski, golf och outdoorsegmentet samt växa inom sportkläder.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Mingel med systermärke - Weekly

Style Sweden lanserar nytt varumärke.

Efter Göteborg väntar Malmö

Ny ägare till Rådhuset

Vill växa med fler butiker

Jumperfabriken gör sitt bästa kvartal någonsin. Nu ska det tioårsjubilerande modeföretaget fortsätta satsa på e-handel och letar även lokaler för fler butiker.

Cos till Pitti Uomo

Han lämnar också Nelly

Nyhetsbrev

Plus

Widell och Schulman siktar internationellt

Medieprofilerna Hannah Widell och Amanda Schulman är på god väg att byta epitet. Med eget klädvarumärke och en internationell e-handelssajt i startgroparna ger de sig in i modebranschen på allvar.

Arkiv

Modemässa satsar hållbart

IC Group höjer resultatprognos

Medalj till House of Dagmars grundare

På måndagskvällen förärades en av modemärkets grundare Kungliga Patriotiska Sällskapets Näringslivsmedalj.

Nya märken hos Molino pr

J.Lindeberg öppnar nytt

Här nyetableras modemärket med fysisk butik i veckan.

JC-granskningen: Otillåtna affärer kan ha förekommit

MQ får ny vd

Christina Ståhl lämnar modekedjan under året.

Asket gör upp med ursprungsmärkning - Utmanar fler till transparens

Under en vecka - var fjärde handlare utsatt för stöld

Nystart för Hackett i Norden

Junkyard överväger fysiska butiker – Fler lokala sajter

E-handlaren ökade försäljningen i fjol och presenterar vinst för andra året i rad. Nu väntar nya satsningar.

Bubble London läggs ned

Vill stoppa tjuvarna med fiktivt parti

Plus

Genombrott för Swedish Stockings

Med ny delägare satsar strumpbyxvarumärket på en aggressiv tillväxttakt 2018. Drivkraften är bland annat den nyligen påbörjade exportoffensiven i USA, medan miljötänkandet alltjämt är grunden.

Tillfälligt för skomärke

Skovarumärket CQP öppnar ny pop up-butik i Stockholm.

Han är Kronabys ansikte utåt

Så sålde Nelly - Väntat tapp

Dit går VRG

Sneakeraktör mot nya händer?

Medgrundare blir vd för Happy Plugs i USA

Dags att anmäla brott i butik

Sleepo rekryterar från Svenskt Tenn

Plus

Nytändning på Topeco

Oförändrat i Footway Group

Ny Sverigechef till H&M

Pitti Uomo byter representant

Digital plattform för resttyger

De vet hur 800 miljoner doftar

Jobb & karriär
Hon tar över på Eleven

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.139