23948sdkhjf

Dags för modevecka

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

På måndagen drog modeveckan i Stockholm Fashion District igång. Mässor, aktiviteter och försäljning i showroom, seminarier och ny nätverks- och handelsplattform väntar.

På måndag drar modeveckan i Nacka strand i gång med mässor, showroom, seminarier och utställningar.

Stockholm Showroom håller öppet 5 till 10 februari 2018 och erbjuder 10 000 kvadratmeter fördelat på sex våningar med 85 showroom och 278 varumärken denna säsong.

Under samma period välkomnas besökarna till Stockholm Shoe House där 140 varumärken finns för att visa upp skor och accessoarer  för kommande höst- och vintersäsong.

Fashion Business Days och Nordic Shoe & Bagfair äger rum 7 till 9 februari. Den förstnämnda ryms på 1800 kvadratmeter med 61 montrar och 114 varumärken. Fashion Business Days arrangeras för sjunde gången i ordningen och erbjuder herr- och damkläder, underkläder, accessoarer, väskor och skor.

 På sko- och väskmässan väntar 62 montrar och 109 varumärken.

I samband med modeveckan i Stockholm Fashion District initieras Nordic Lab, en nätverks- och handelsplattform för nya designföretag inom mode. Syftet med Nordic Lab är att erbjuda en plattform för utbyte av kunskap och praktisk erfarenhet där företag kan växa och utvecklas.

Medverkande varumärken är AndeliusGribbe, Bukvy, Holpp, K-ourage, Les Fables, Rave review, Rebecca Björnsdotter och World Market Sthlm.

Apropå World Market Sthlm så ska teamet bakom Stockholm Fashion District bära  tröjor från märket under veckan med budskapet ”I AM YOUR SISTER”. T-tröjorna kommer även att gå att köpa på plats och på så vis stötta föreningen Alla Kvinnors Hus. Intäkten från garderoberna i Stockholm Fashion District under modeveckan kommer att skänkas till Alla Kvinnors Hus.

På området väntar även gästutställningar signerade Tillskärarakademin och Diana Orving.

Därtill återvänder Tokyo Shoe Makers med fler japanska skovarumärken till Nordic Shoe & Bag Fair och dessutom har de tagit fram en utställning med skor av läder som garvats med en ny, hållbar teknik. Tokyo Shoe Makers deltar för andra gången och i samband med detta uppmärksammas  även att Sveriges och Japans handelsrelation firar 150 år i år.

På seminariesidan deltar bland andra Nicklas Schedin, som bjudits in under ram för utbildningsplattformen Fashion Business Academy, för att prata om den resa Grandpa-butikerna gjort inom e-handel därtill pratar  journalisten, författaren och bloggaren Nina Campioni äsongens trender.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

En av fem för Uniqlo

Använder liknande kampanjgrepp som inför öppningen i Stockholm.

Utmanande kvartal för Asos

H&M planerar inbrytning på företagsmarknaden

Tillskärarakademi i nya händer

NA-KD till Kompassen

Trendspaning vår 2020

Habit satt på första parkett när världens främsta trendorakel presenterade våren 2020. Först ut i Habits serie är Li Edelkoorts guldkorn.

Nyhetsbrev

Team Sportia-butik i konkurs

Arkiv

JD Sports förvärvar sportkedja

New Black blir deras plus en

Modemärke inleder samarbete med mobilvarumärket OnePlus.

MQ gör företrädesemission

Blekt kvartal för MQ - fortsätter rasa

NK-kvarter kan utökas - ska bli självklar modedestination

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Plus

Balenciagas uttolkare

Miss Mary rekryterar från Happy Socks

Underklädesföretaget har ny finanschef och därtill förstärks bolaget med nya namn i styrelsen och i delägarkretsen.

Jobb & Karriär
Hon går till Boomerang

Hon har klivit på som operativ chef för Boomerang och kommer närmast från Newhouse.

Full transparens för Fristads - milstolpe inom miljödeklaration av plagg

Har tagit fram nytt mätverktyg och vill sätta ny standard.

Plus

Svenska herrmodets magnat

Att följa Roger Tjernbergs karriär är att skriva ett stycke svensk textilhistoria. Möt Habits Hederspristagare som blåst liv i två hundraåringar och fått dem att blomstra.

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Wearegroup hyllar och nytolkar favoritplagg

Kreativ studio har plockat fram åtta plaggmodeller i begränsad upplaga i samarbete med AW Bauer & Co.

Butiksnytt
Les Deux ökar närvaron i Sverige

Synsam flyttar fram positionerna fysiskt med nytt glasögonpalats

Givenchy till Pitti Uomo

Plus

Care of Carl till nya nivåer

Henning Källqvist, grundare av Care of Carl, har påbörjat en ny tillväxtresa med majoritetsägaren Litorina.

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Molino pr fyller på portföljen

XXL rekryterar två - ny Sverigechef på plats

MQ gör nedskrivning

Hon föreslås till H&M

Plus

"Mode har förlorat trendfaktorn"

Etablerar en butik i månaden

Närgången mode-vd lämnar efter internutredning

Kenzas Ivyrevel poppar upp på fler ställen

Då öppnar Uniqlo i Köpenhamn

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.179