23948sdkhjf

"Häftigt att platsa in bland modemärkena"

| Av Katarina Angelin | Tipsa redaktionen

Sportbranschens uppstickarmärke Aim’n närmar sig modebranschen genom att ställa ut på mässan Revolver i Köpenhamn.

I november i fjol vann Aim’n utmärkelsen Årets Nykomling på Habit Modegalan. I pris fick varumärket en eget mässmonter på modemässan Revolver i Köpenhamn.

- Det känns kul att få visa upp sig bland alla stora modevarumärken. Folk är förvånade att det finns så fashionabla träningskläder. Responsen har varit väldigt positiv, säger Tekla Acs, designer och medgrundare till Aim’n, i varumärkets monter.

Hon berättar vidare att flera renodlade modebutiker har visat intresse att köpa Aim’n.
- Det är häftigt att se att vi platsar in bland modemärkena.

Vad har utmärkelsen Årets Nykomling betytt?
- Det är superstort. Vi skryter ofta om det. Det är en stor ära och ett bevis på att vi gjort något bra. Och så har vi möjligheten att vara här på mässan.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

De åker till Pitti Uomo

Holzweiler, Indigofera och Klättermusen bland de nya när Revolver och Pitti Immagine presenterar 17 varumärken som deltar i Scandinavian Manifesto i januari.

Återvunnet klär kultur- och demokratiministern

Alice Bah Kuhnke väljer klänning från Stockholms Stadsmission Remake till årets Nobelfest.

1

Osund returkultur i modebranschen - tre sätt att bryta negativ trend

Prisad frack på Nobelmiddagen

Boråsbaserat modeföretag klär Volvos chefer till Nobelfestligheterna.

Nya krav på modeindustrin

Nu lanseras UN Fashion Industry Charter for Climate Action vid klimattoppmöte COP24. Och det står klart att en gemensam kraftsamling krävs för att minska enorma växthusgasutsläpp.

Julklappar för 23 miljarder

Nyhetsbrev

Vågade inköp ger resultat

Så har hans inköp på magkänsla banat väg för framgångar.

Arkiv

Stipendium till damskräddarelev

Student vid Tillskärarakademin tilldelas stipendium ur fond för kvinnliga hantverkare.

Tretorn i finskt designsamarbete

Tretorn lanserar samarbete med Makia. Kollektionen innefattar regnkläder men även stickade tröjor och accessoarer.

Kvarteret lyfts med ny handel

Plats för 20 butiker när Hästen 21 i centrala Stockholm utvecklas. I projektet ingår PK-huset.

Uppdaterad modeshopping till sjöss

Plockar in ny kompetens

De lanserar virtuellt provrum

3D-pionjärerna och modevisionärerna Atacac tar ännu ett digitalt kliv.

Drar sig ur Designers Remix

IC Group fortsätter att sälja av varumärken.

Ska driva Berendsens hållbarhetsarbete

Fokuserar på kläder - säljer accessoarlinjen

Lägger allt krut på kärnverksamheten med modelinjerna Day Birger et Mikkelsen och 2NDDAY.

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Sportmodemärke satsar med ny e-handel

Denimmässa till Milano

Han kampanjar för Stayhard

Är ansikte för vinterns festkampanj.

Gant skrotar Rugger och Diamond G

Modeföretaget samlar all design under en huvudlinje och logotypen för Diamond G blir ny officiell logga för Gant.

Två konkursanmälningar mot JC

Nya i Gallerian

Noa Noas vd lämnar

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Hon vann H&M Design Award

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Zalando skrotar Bread & Butter

Kunderna valde bort köpcentrumen

H&M öppnar kafé i London

Nätet störst på Black Friday

Butiksnytt
Caliroots 2.0

Postnord anställer kvartett

Här öppnar It's Pleat

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

1.175