Modekedja hyllar tjejer med gala

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Gina Tricot startar välgörenhetsgala och skänker intäkter till UN Women Sverige.

Gina Tricot och UN Women Sverige startar välgörenhetsgala för tjejer – Power Girl Awards – som ska ledas av Ellen Bergström och Parisa Amiri och därtill medverkar Molly Sandén.

Galan äger rum på Berns i Stockholm och arrangeras under Internationella kvinnodagen den 8 mars. Evenemanget är en förlängning och utökning av samarbetet som inleddes i fjol.

Till galan, som ska locka 500 tjejer, släpps 300 biljetter släpps till priset av 200 kronor styck där intäkterna från försäljningen oavkortat till organisationens arbete.

Med ca 1 900 anställda varav 98 procent av dessa är tjejer så finns det enormt mycket girl power innanför väggarna på Gina Tricot. Power Girl Awards är en chans för oss att hylla alla coola tjejer där ute, att få rulla ut röda mattan och ge något tillbaka till dessa fantastiska tjejer som vi inspireras av varje dag. Samarbetet med UN Woman Sverige är ett viktigt ställningstagande som våra anställda och våra kunder kan förknippa sig med. Det bygger stolthet hela vägen inifrån och ut, säger Anna Appelqvist, Brand Manager Gina Tricot.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Stefan Persson köper 1,5 miljoner aktier i H&M

Storägaren utökar sitt innehav ytterligare.

Stadiums sneakerskoncept till Stockholm

De kan köpa Acne Studios

Intressenterna som vill förvärva svenska modevarumärket.

Försäljningen dalade i juni

Varubrist bakom negativa siffror för kläd- och skohandeln.

Levi's lanserar Pride-kollektion

Röda siffror för Intersport

Nyhetsbrev

Freddy Store fälls för halvnaken modell

Arkiv

Internationella ägare till JC

Iliya Meric har inte ensamt förvärvat bolaget. Det kan Habit avslöja.

Svenska modeexporten växer kraftigt

Positiva vindar blåser i svenska modebranschen, trots kritik, visar ny rapport.

De medverkar på Fashion Week

Arrangören har släppt listan.

De är första modemärket med HBTQ-certifieringen

Skandinaviens nya digitala plattform för premiummode

Svenska Seezona satsar på ny teknik och nya designers.

Första sportskon med grafen

Jobb & Karriär
Från kanslichef till vd

Efterträder Marika Waern hos NCSC.

Brothers onlineraket - ökade med 95 procent

Polarn O. Pyret lyfte på nätet

Morris med ny huvudägare – ska satsa internationellt

Nya norska storägaren ska etablera klädmärket på nya marknader.

H&M ökar takten med nya butiker

Bistert för H&M

Klädjätten nådde inte upp till förväntningarna och varulagret fortsätter att växa.

Fortsatt tillväxt för Venue Retail Group

Ny ledning i Nilson Group

Skogiganten presenterar ny styrelseordförande och interim vd.

Så gick det för RNB

Vinden har vänt för Kappahl - "Tillbaka på banan"

Uppåt för kedjan i bolagets tredje kvartal.

H&M:s toppchef lämnar - analytiker spår dyster rapport

Försäljningsdirektören byts ut inför kvartalsrapporten.

Jobb & Karriär
Isbjörn tar in ny exportsäljare

Han blir nästa att lämna MQ

Kedja tar över Marta & Co:s lokal

The Cords & Co har försatts i konkurs

Kerber byter läge

Så mycket ökade NA-KD i fjol

Här är Svensk Digital Handels nya vd

Reparationsservice och jättebutik i Paris för H&M

Brittisk varuhuskedja vinstvarnar igen

Stort intresse för Odd Molly

WeSC stänger citybutik

Oförändrad försäljning för H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.188