Modekedja hyllar tjejer med gala

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Gina Tricot startar välgörenhetsgala och skänker intäkter till UN Women Sverige.

Gina Tricot och UN Women Sverige startar välgörenhetsgala för tjejer – Power Girl Awards – som ska ledas av Ellen Bergström och Parisa Amiri och därtill medverkar Molly Sandén.

Galan äger rum på Berns i Stockholm och arrangeras under Internationella kvinnodagen den 8 mars. Evenemanget är en förlängning och utökning av samarbetet som inleddes i fjol.

Till galan, som ska locka 500 tjejer, släpps 300 biljetter släpps till priset av 200 kronor styck där intäkterna från försäljningen oavkortat till organisationens arbete.

Med ca 1 900 anställda varav 98 procent av dessa är tjejer så finns det enormt mycket girl power innanför väggarna på Gina Tricot. Power Girl Awards är en chans för oss att hylla alla coola tjejer där ute, att få rulla ut röda mattan och ge något tillbaka till dessa fantastiska tjejer som vi inspireras av varje dag. Samarbetet med UN Woman Sverige är ett viktigt ställningstagande som våra anställda och våra kunder kan förknippa sig med. Det bygger stolthet hela vägen inifrån och ut, säger Anna Appelqvist, Brand Manager Gina Tricot.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

De skor Åhléns kunder i höst

Minimarket har plockat fram en skokollektion exklusivt för varuhuskedjan. Lansering sker i augusti.

Jobb & karriär
Från Ikea till Åhléns

Varuhuskedjan har hittat en efterträdare till Lina Söderqvist på marknadschefsposten.

Modell för Ellos

Här är framtidens handelsplats enligt AMF

The Lobby liknar ingenting annat. I april öppnar AMF Fastigheter sitt nya koncept i centrala Stockholm. Habit fick följa med på en förhandsvisning.

”Viktigt med praxis på området”

Då väntas WeSC ur rekonstruktion

Nyhetsbrev

Så ska Stayhard sälja mer denim

Arkiv

Han slår ett slag för Frank Dandy

Underklädesmärket har ett nytt ansikte.

Jobb & karriär
Lundhags med ny marknadschef

Jobb & karriär
Regionchef på Kappahl till Indiska

Mode- och inredningskedjan får ny försäljningschef.

Jobb & karriär
Indiska hämtar kompetens från Åhléns

Mode- och inredningskedjan rekryterar kvalitets- och hållbarhetschef med förflutet hos Åhléns och H&M.

Här öppnar Deichmann igen

Tillfälligt för Isbjörn

Sällanköpen ökar på nätet - står för 80 procent av tillväxten

Mode stod för överlägset mest online i fjol.

Grandpa öppnar och stänger

I veckan återöppnar prisbelönta Grandpa moderbutiken på Södermannagatan på Södermalm. Samtidigt stängs en av butikerna i vår.

Securitas tecknar avtal med modejätte

Så ska Lexington Company få igång tillväxten

Gap till svensk varuhuskedja

Åhléns plockar in baby- och barnkläder från Gap i sortimentet.

Coop säger upp avtal med Postnord

Jobb & karriär
Edblad ser över varumärket - rekryterar trio

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Klädskapare fick hederspris

Förbjudna kemikalier i var fjärde vara – 16 företag anmäls

Osäkra lönelägen i etiopisk textilindustri

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Lindex stänger i Tidaholm

Nyputsat hos GSL

Hon jobbar för Puma

Bergans med butik

Byredo öppnar i London

Hon kommer till Köpenhamn

Digitalt skifte pressar handlarna

Pandora till Linden

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.232