Modekedja hyllar tjejer med gala

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Gina Tricot startar välgörenhetsgala och skänker intäkter till UN Women Sverige.

Gina Tricot och UN Women Sverige startar välgörenhetsgala för tjejer – Power Girl Awards – som ska ledas av Ellen Bergström och Parisa Amiri och därtill medverkar Molly Sandén.

Galan äger rum på Berns i Stockholm och arrangeras under Internationella kvinnodagen den 8 mars. Evenemanget är en förlängning och utökning av samarbetet som inleddes i fjol.

Till galan, som ska locka 500 tjejer, släpps 300 biljetter släpps till priset av 200 kronor styck där intäkterna från försäljningen oavkortat till organisationens arbete.

Med ca 1 900 anställda varav 98 procent av dessa är tjejer så finns det enormt mycket girl power innanför väggarna på Gina Tricot. Power Girl Awards är en chans för oss att hylla alla coola tjejer där ute, att få rulla ut röda mattan och ge något tillbaka till dessa fantastiska tjejer som vi inspireras av varje dag. Samarbetet med UN Woman Sverige är ett viktigt ställningstagande som våra anställda och våra kunder kan förknippa sig med. Det bygger stolthet hela vägen inifrån och ut, säger Anna Appelqvist, Brand Manager Gina Tricot.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja ansöker om rekonstruktion; denna gång bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Nattklubb för New Black

Beckmans till Paris

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Istället för droger träningskläder

Nyhetsbrev

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Arkiv

Hon lämnar Ellos

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Modekedja testar nytt entrégrepp - "Köra, stanna till, bara gå in och hämta upp".

Jobb & Karriär
Han är ny global marknadschef hos Haglöfs

Har efterträtt Tina Rolén på posten som global marknadschef för sportföretaget.

Linköpingsgalleria byter ägare

Butiksnytt
Vill etablera fler butiker i Sverige

WeSC får ytor hos JC

Sportmodemärket satsar i samarbete med modekedjan och levererar varor till butikerna med start i höst. Blir "stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear", uppger JC.

Prisas för ny design i viskos

Han kammade hem nyinstiftade utmärkelsen CTF Award för kreativ design i viskos.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar fjärde butiken i Sverige

I vår kommer butikskonceptet till västkusten.

Utmanande handelsklimat för Zalando - sänker helårsprognos

Hit flyttar Moda Gent

Butiksnytt
Byredo öppnar i London

Efter butiker i Stockholm och New York har parfym- och accessoarhuset nu öppnat butik i London.

Regnkläder som tar ansvar

Tretorn samarbetar med Naturkompaniet inom ramen för konceptet Eco Essentials.

1

Handeln hungrar efter personal

Vändning för H&M

Handlarna tror på framtiden

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Röhnisch till mini

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Trio i märken till Molino pr

Anine Bing ska accelerera tillväxt

Twist & Tango ökar takten digitalt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.207