23948sdkhjf

Modekedja hyllar tjejer med gala

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Gina Tricot startar välgörenhetsgala och skänker intäkter till UN Women Sverige.

Gina Tricot och UN Women Sverige startar välgörenhetsgala för tjejer – Power Girl Awards – som ska ledas av Ellen Bergström och Parisa Amiri och därtill medverkar Molly Sandén.

Galan äger rum på Berns i Stockholm och arrangeras under Internationella kvinnodagen den 8 mars. Evenemanget är en förlängning och utökning av samarbetet som inleddes i fjol.

Till galan, som ska locka 500 tjejer, släpps 300 biljetter släpps till priset av 200 kronor styck där intäkterna från försäljningen oavkortat till organisationens arbete.

Med ca 1 900 anställda varav 98 procent av dessa är tjejer så finns det enormt mycket girl power innanför väggarna på Gina Tricot. Power Girl Awards är en chans för oss att hylla alla coola tjejer där ute, att få rulla ut röda mattan och ge något tillbaka till dessa fantastiska tjejer som vi inspireras av varje dag. Samarbetet med UN Woman Sverige är ett viktigt ställningstagande som våra anställda och våra kunder kan förknippa sig med. Det bygger stolthet hela vägen inifrån och ut, säger Anna Appelqvist, Brand Manager Gina Tricot.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Prisad modebutik öppnar webbutik

Filippa K lanserar ny e-handel

Butiksnytt
Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Kappahl: Resultatförbättringsprogram väntas kosta 40 miljoner kronor

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

50 tjänster försvinner och ett 20-tal butiker stängs.

Utmanande kvartal för Asos

Nyhetsbrev

H&M planerar inbrytning på företagsmarknaden

Arkiv

En av fem för Uniqlo

Använder liknande kampanjgrepp som inför öppningen i Stockholm.

Tillskärarakademi i nya händer

NA-KD till Kompassen

Trendspaning vår 2020

Habit satt på första parkett när världens främsta trendorakel presenterade våren 2020. Först ut i Habits serie är Li Edelkoorts guldkorn.

Team Sportia-butik i konkurs

JD Sports förvärvar sportkedja

NK-kvarter kan utökas - ska bli självklar modedestination

Blekt kvartal för MQ - fortsätter rasa

Plus

Balenciagas uttolkare

New Black blir deras plus en

Modemärke inleder samarbete med mobilvarumärket OnePlus.

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

MQ gör företrädesemission

Miss Mary rekryterar från Happy Socks

Underklädesföretaget har ny finanschef och därtill förstärks bolaget med nya namn i styrelsen och i delägarkretsen.

Jobb & Karriär
Hon går till Boomerang

Hon har klivit på som operativ chef för Boomerang och kommer närmast från Newhouse.

Full transparens för Fristads - milstolpe inom miljödeklaration av plagg

Har tagit fram nytt mätverktyg och vill sätta ny standard.

Plus

Svenska herrmodets magnat

Att följa Roger Tjernbergs karriär är att skriva ett stycke svensk textilhistoria. Möt Habits Hederspristagare som blåst liv i två hundraåringar och fått dem att blomstra.

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Givenchy till Pitti Uomo

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Molino pr fyller på portföljen

XXL rekryterar två - ny Sverigechef på plats

MQ gör nedskrivning

Hon föreslås till H&M

Plus

"Mode har förlorat trendfaktorn"

Etablerar en butik i månaden

Närgången mode-vd lämnar efter internutredning

Kenzas Ivyrevel poppar upp på fler ställen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.134