23948sdkhjf

Från H&M till egen verksamhet

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Duo startar byrå och ska arbeta med att vägleda och skapa innehåll åt e-handlare.

Nystartade Konsultbyrån Hagströmer Macksey, Michelle Macksey och Helena Hagströmer, ska vägleda e-handlare i allt från strategi och planering till produktionen av digitalt content med helheten i fokus.

- Det har saknats en strategisk mellanhand som förstår både kunden, teknikleverantören och produktionsbolaget. Vi vill ge våra kunder verktygen att satsa tid och pengar på rätt saker för att få ut det mesta möjliga av sin contentproduktion, säger Michelle Macksey, medgrundare i en kommentar.

Duon har båda ett förflutet hos bland andra H&M; Helena Hagströmer har arbetat på ett flertal av koncernens varumärken inom marknad och produktion och var med och lanserade nya varumärket Arket.

Michelle Macksey kommer närmast från H&Ms kreativa studio men har även arbetat med fotografi och retuschering.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Trio till Eivy

De är nya hos sportmodeföretaget och kommer in med kompetens från bland andra Sportamore, Skincity och Wakakuu.

Butiksnytt
Här öppnar XXL

Jobb & Karriär
"Jag är en bra parhäst till entreprenörer"

Hon går från reklambyråvärlden till en nyinrättad post hos modeföretaget.

H&M nära förväntningarna

Modekoncernens försäljning steg med 6 procent under fjärde kvartalet.

Så vill Scorett uppmana till hållbar konsumtion

Jobb & Karriär
Hon har bytt roll hos Eivy

Nyhetsbrev

Balenciaga à la Provrummet

Arkiv

Vill skapa skoklassiker

Handeln förväntas stå emot lågkonjunkturen

Kedjan som är mästare på inspiration

En temporär blomavdelning, selektiva designsamarbeten eller popup-gästspel av små nischmärken. Resultatet blir en modedestination som kunderna älskar och konkurrenterna avundas.

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina med hjälp av webbutik, sociala medier och pop up-butik.

Ny designutbildning i Åre

Our Legacys väg mot toppen

Cristopher Nying har satt svenskt herrmode på världskartan. Habit har besökt Our Legacy på Östermalm i Stockholm för en exklusiv inblick i designarbetet.

Jobb & Karriär
Finansdirektör blir tillförordnad vd

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder som ny vd för Kappahl kliver han in som tillförordnad.

Schnayderman's hjälpande hand

Stockholmsbaserat modemärke väcker liv i klassisk kampanj och skänker pengar till organisation.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen med fuskpäls, poncho och lättviktsdunjackan flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

Från RMPR till Presskontakterna

Modemässa med hållbart i fokus

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Ritar skor och kläder åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Pris till kreativ chef

Han är Årets Designer när tidningen Café får välja.

Skandinaviskt under ett tak

Så sålde Inditex

Lanserar leveranstjänst för kläder i 36 svenska städer

Hon ska guida till rätt klapp

Julklappar för 23 miljarder

Plockar in ny kompetens

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

Denimmässa till Milano

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Nya i Gallerian

Noa Noas vd lämnar

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Hon vann H&M Design Award

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.166