23948sdkhjf

Rekordomsättning för DK Company

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Den danska modekoncernen kan lägga ett bra år bakom sig och ser även positivt på innevarande år.

Danska DK Companys omsättning för helåret 2017 uppgick till 2,96 miljarder danska kronor och resultatet före skatt landade på 235 miljoner danska kronor, vilket uppges vara en fördubbling mot föregående år. Det framgår av ett pressmeddelande.

I koncernen ingår 20 varumärken däribland Fransa, Gestuz, Inwear, Ichi, Martinique och Part Two.

Koncernchefen Jens Poulsen skriver i ett uttalande att koncernen nu börjar att se frukten av de många förvärven som  gjorts under åren. Varumärkena har integrerats väl och att goda synergieeffekter märks i tillväxt och i resultat.

Enligt koncernen utvecklas samtliga varumärken väl och bolaget tycker sig ha bra balans mellan wholesale, online och retail.

På flera marknader ser koncernen tvåsiffrig tillväxt och inte minst den tyska marknaden utvecklas enligt koncernen väl med en tillväxt om 35 procent. Försäljningstillväxten drivs bland annat av god försäljning inom e-handeln.

Enligt pressmeddelandet utvecklas även Sverige, Holland, Belgien och Kanada bra för koncernens varumärken.

Modekoncernen har stora förväntningar på innevarande år och räknar med ytterligare tillväxt.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Från Åhléns till MQ

Hon är ny försäljningschef för MQ och kommer närmast från tung post hos varuhuskedjan.

Jobb & Karriär
"Jag är en bra parhäst till entreprenörer"

Hon går från reklambyråvärlden till en nyinrättad post hos modeföretaget.

Jobb & Karriär
Trio till Eivy

De är nya hos sportmodeföretaget och kommer in med kompetens från bland andra Sportamore, Skincity och Wakakuu.

Asos vinstvarnar

Så vill Scorett uppmana till hållbar konsumtion

Handlarna tappar tron till jul

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Här öppnar XXL

Arkiv

H&M nära förväntningarna

Modekoncernens försäljning steg med 6 procent under fjärde kvartalet.

Jobb & Karriär
Hon har bytt roll hos sportmodeföretaget

Balenciaga à la Provrummet

Ny designutbildning i Åre

Kedjan som är mästare på inspiration

En temporär blomavdelning, selektiva designsamarbeten eller popup-gästspel av små nischmärken. Resultatet blir en modedestination som kunderna älskar och konkurrenterna avundas.

Vill skapa skoklassiker

Handeln förväntas stå emot lågkonjunkturen

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina med hjälp av webbutik, sociala medier och pop up-butik.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen med fuskpäls, poncho och lättviktsdunjackan flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

Schnayderman's hjälpande hand

Stockholmsbaserat modemärke väcker liv i klassisk kampanj och skänker pengar till organisation.

Our Legacys väg mot toppen

Cristopher Nying har satt svenskt herrmode på världskartan. Habit har besökt Our Legacy på Östermalm i Stockholm för en exklusiv inblick i designarbetet.

Jobb & Karriär
Finansdirektör blir tillförordnad vd

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder som ny vd för Kappahl kliver han in som tillförordnad.

Ritar skor och kläder åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Modemässa med hållbart i fokus

Från RMPR till Presskontakterna

Pris till kreativ chef

Han är Årets Designer när tidningen Café får välja.

Skandinaviskt under ett tak

Hon ska guida till rätt klapp

Julklappar för 23 miljarder

Plockar in ny kompetens

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

Denimmässa till Milano

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Nya i Gallerian

Noa Noas vd lämnar

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Hon vann H&M Design Award

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.214