Aéryne rekryterar och växer

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modeföretaget anställer nya medarbetare och väntas växa rejält till 45 miljoner i år med hjälp av bland annat nya avtal i USA och expansion till Asien.

Varumärket grundades av Siri Vikman för två år sedan och lanserades via NA-KD.

Enligt ett pressmeddelande förväntas omsättningen öka rekordsnabbt från 2,5 miljoner till 45 miljoner kronor under innevarande år bland annat genom nya avtal med återförsäljare i USA.

Modebolaget ska ha slutit avtal med The Park Showroom i USA som garanterat företaget försäljning för över 130 miljoner kronor under de kommande tre åren. 

Modeföretaget är baserat i Paris och nyligen rekryterades Isabelle Kvist till posten som global försäljningschef. Hon har tidigare bland annat arbetat hos House of Dagmar. Ny i företaget är även Liza Landh som tidigare arbetade som inköpschef hos smyckesföretaget Sophie by Sophie. Organisationen består nu av 13 stycken medarbetare. 

Siri Vikman inledde karriären som stylist hos Nelly.com och fick senare chansen att utveckla och designa e-handlarens egna märke Nellytrend.

Vikmans egna varumärket presenterades första gången i hennes lägenhet i Paris 2015.

- Vi tror att vår idé om att vara ett innovativt modeföretag som levererar kollektioner med hög kvalité till en mer tillgänglig prisbild gör oss unika och mer nytänkande än många. Vi är fortfarande i en expansionsfas men känner att det är en otroligt spännande tid och nästa steg blir att erövra både USA och den asiatiska marknaden, säger Siri Vikman, grundare och vd i en kommentar.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Jobb & karriär
Edblad ser över varumärket och rekryterar

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Gap till varuhuskedja

Åhléns plockar in baby- och barnkläder från Gap.

Detaljhandelsföretag anmälda för brister i kemikaliekontroll

Klädskapare fick hederspris

Coop säger upp avtal med Postnord

Osäkra lönelägen i etiopisk textilindustri

Nyhetsbrev

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Arkiv

Zalando blir mer fysiskt

Nyputsat hos GSL

Newhouse bygger om butiker

Modeföretaget lanserar ny logotyp och butiksinredning.

Esprit tar över butiker

Två franchisebutiker övergår i modeföretagets regi och därtill nyöppnar Esprit butiken i Täby centrum som gick i konkurs i höstas.

Lindex stänger i Tidaholm

Lyko till Finland

Hon jobbar för Puma

Så blir de nya avgifterna

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Bergans med butik

Helomvändning krävs för Lindex

Syskonduo hos Björn Borg

Modemärket sätter fokus på prestationsförmågan med hjälp av välkända syskonpar.

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Här öppnar Lyko

Byredo öppnar i London

Hon kommer till Köpenhamn

Digitalt skifte pressar handlarna

Pandora till Linden

Ny riktning för Depeche

River Island öppnar barnmodekoncept

H&M behåller utdelning

Denimfokus i London

Klarna stöttar London College of Fashion

Valentin ger försäljningsskjuts

Uppåt för Zalando

Välkomnar förslagen mot stöldligor

Svea skor sig

Boozt rekryterar

Ny chef på Citycon

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.153