23948sdkhjf

De satsar på tidlösa klassiker

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Duo med förflutet från Whyred, House of Dagmar, Tiger of Sweden och Weekday ligger bakom nya A part of the art.

Lisa Söderman och Jenny Neck lanserade i förra veckan egna märket A part of the art via egen webbutik och ett antal utvalda butiker i Sverige, Danmark, Norge och Dubai.

Duon har en bakgrund i modebranschen och Lisa Söderman arbetade senast som sortimentschef på Weekday. Hon har även ett förflutet hos Whyred och H&M.

Jenny Neck kommer närmast från rollen som global försäljningschef på House of Dagmar men har även en bakgrund inom försäljning och marknad hos bland andra Tiger of Sweden dam.

Duon har arbetat under nära ett år med att ta fram konceptet som beskrivs som ett lounge wear-varumärke med fokus på material och passform med tidlösa klassiker som ska locka till "hållbar och intelligent konsumtion".

Kollektionen består av bland annat kimonos, skjortor, byxor, t-shirts och tights i material som Tencel, linne, bomull och modal.

– Förutom att ta fram en attraktiv kollektion har fokus legat på att se vad som saknas i branschen när det gäller passformar, kvalitéer och framförallt antalet kollektioner. Modevärldens snabba trender med upp till sex kollektioner per år är inte gynnsamt vare sig för miljön eller återförsäljarna övertid. Därför kommer vi ”bara” jobba med kollektionerna Warm respektive Cold weather, säger Jenny Neck, försäljningsansvarig i en kommentar.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Tar in kapital för expansion

Jobb & Karriär
Han går till Nelly

Atelier Saman Amel för Mr Porter

Stockholmsbaserad måttsömnadsateljé aktuell med kollektion för herrmodehandlare.

Wood Wood öppnar i London

Här stänger Åhléns också

Jascha i konkurs

Bolaget bakom modemärket har på egen begäran ansökt om konkurs.

Nyhetsbrev

Indiskas vd på topplista över kvinnliga ledare

Arkiv

Uppstickare tror på ny retailmodell

Det nya konceptet ruskar om de traditionella affärsmodellerna för retail. Sverige är premiärmarknaden.

Han ska omdefiniera begreppet sportbutik

”Det saknas en premiumdestination för sportprodukter i Sverige”.

Jobb & Karriär
Från Nelly till Lyko

Så mycket växte e-modehandeln

Ny yta för reseffekter

Modetalanger hyllas av VA

Entreprenörer bakom klädvårdsföretag, duo bakom It's Re:Leased och NA-KD:s expansionschef nådde Veckans Affärers lista för Supertalanger.

Retail Experience Live: "Kundresan i butik slutar inte vid kassan"

Hon kampanjar för Gina Tricot

Influencer och entreprenör i modekedjans sommarkampanj.

Butiksnytt
Aplace återöppnar i ny miljö

Bygger om ytan efter nio år i Brunogallerian.

Skapar smycken till & Other Stories

Stockholmsbaserad juvelerare gör smyckeskollektion åt modekedjan.

Plus

Så ska hon vässa Lindex modeaffär

Bolagets vd, Susanne Ehnbåge, ska utveckla Lindex digitala affärer och stärka intäkter och lönsamhet efter två utmanande år. Habit har träffat henne.

WeSC minskade förlusten och ökade försäljningen

Remake gästar Ringen

Ökad rörelseförlust för Boozt

Branschprofiler till Habits nyhetsstudio – streama intervjuerna live

Dystert för Tiger of Sweden

Nettoomsättning och rörelseresultat backade rejält under tredje kvartalet.

Så många får gå från Gina Tricot – fackliga förhandlingar avslutade

Jobb & Karriär
Han går till Day et

Odd Molly väljer Norrköping

Utmärkelse till Kavat

Ny tillfällig butik för CQP

Får ansvar för Jacket Required och Moda

Jobb & Karriär
Före detta landschef hos H&M till Cervera

Jobb & Karriär
Kliver in i Stig Fram

Campadre fälld av RO

Uniqlo i restaurangsamarbete

Butiksnytt
Nu öppnar Valentino

Butik och kreativ studio i LA för strumpjätte

Jobb & Karriär
Underklädeskedja med ny designchef

Se alla Företagens egna nyheter

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.134