De satsar på tidlösa klassiker

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Duo med förflutet från Whyred, House of Dagmar, Tiger of Sweden och Weekday ligger bakom nya A part of the art.

Lisa Söderman och Jenny Neck lanserade i förra veckan egna märket A part of the art via egen webbutik och ett antal utvalda butiker i Sverige, Danmark, Norge, Holland och Dubai.

Duon har en bakgrund i modebranschen och Lisa Söderman arbetade senast som sortimentschef på Weekday. Hon har även ett förflutet hos Whyred och H&M.

Jenny Neck kommer närmast från rollen som global försäljningschef på House of Dagmar men har även en bakgrund inom försäljning och marknad hos bland andra Tiger of Sweden dam.

Duon har arbetat under nära ett år med att ta fram konceptet som beskrivs som ett lounge wear-varumärke med fokus på material och passform med tidlösa klassiker som ska locka till "hållbar och intelligent konsumtion".

Kollektionen består av bland annat kimonos, skjortor, byxor, t-shirts och tights i material som Tencel, linne, bomull och modal.

– Förutom att ta fram en attraktiv kollektion har fokus legat på att se vad som saknas i branschen när det gäller passformar, kvalitéer och framförallt antalet kollektioner. Modevärldens snabba trender med upp till sex kollektioner per år är inte gynnsamt vare sig för miljön eller återförsäljarna övertid. Därför kommer vi ”bara” jobba med kollektionerna Warm respektive Cold weather, säger Jenny Neck, försäljningsansvarig i en kommentar.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Asos - nu på svenska

Sportamore ökade förlusten

Tror på positivt helårsresultat.

Jobb & Karriär
Bodyshop tar chef från Adidas

Han blir ny vd för Sverige och Danmark.

Svenska modebolaget fortsätter att växa

Ökade omsättningen med över 20 miljoner kronor.

Framgång för spansk modejätte

Zaras moderbolag skördar framgångar på nätet.

De satsar på företagen

Arbetsklädesföretag startar e-handel för B2B.

Nyhetsbrev

Efter larmrapporten - här är Daniel Wellingtons svar

Arkiv

Här satsar H&M på leveranser samma dag

Har lanserat pilottest i storstad.

Louis Vuitton expanderar i Kina

Efter sänkt skatt – nu bygger företaget ut sin e-handel.

Zalando större än H&M under sommaren

Minskad framtidstro hos handlarna

Stefan Persson köper 1,5 miljoner aktier i H&M

Storägaren utökar sitt innehav ytterligare.

Stadiums sneakerskoncept till Stockholm

Internationella ägare till JC

Iliya Meric har inte ensamt förvärvat bolaget. Det kan Habit avslöja.

De kan köpa Acne Studios

Intressenterna som vill förvärva svenska modevarumärket.

Röda siffror för Intersport

Levi's lanserar Pride-kollektion

Försäljningen dalade i juni

Varubrist bakom negativa siffror för kläd- och skohandeln.

Freddy Store fälls för halvnaken modell

Svenska modeexporten växer kraftigt

Positiva vindar blåser i svenska modebranschen, trots kritik, visar ny rapport.

De medverkar på Fashion Week

Arrangören har släppt listan.

De är första modemärket med HBTQ-certifieringen

Skandinaviens nya digitala plattform för premiummode

Svenska Seezona satsar på ny teknik och nya designers.

Första sportskon med grafen

Polarn O. Pyret lyfte på nätet

H&M ökar takten med nya butiker

Fortsatt tillväxt för Venue Retail Group

Så gick det för RNB

Jobb & Karriär
Isbjörn tar in ny exportsäljare

Han blir nästa att lämna MQ

Kedja tar över Marta & Co:s lokal

The Cords & Co har försatts i konkurs

Kerber byter läge

Så mycket ökade NA-KD i fjol

Här är Svensk Digital Handels nya vd

Reparationsservice och jättebutik i Paris för H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.143