Nytt fokus för Human Scales

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Varumärket firar tio år med att renodla och lägga fokus på läderjackor och skor.

Inför kommande höst har Human Scales beslutat att lägga fokus på läderjackor och skor. Därtill utökar varumärket satsningen på dam med fler skomodeller.

Även herrkollektionen utökas med varmfodrade boots och grövre kängor samt sneaker med en grövre runningsula som ska fungera även i mildare vinterklimat.

Human Scales startade som ett denimmärke på NK Street 2007 och växte snabbt till ett lifestylevarumärke med full kollektion och även butiker. Den första butiken öppnade på NK i Stockholm 2009 och därefter följde butiker i PK-huset, Sturegallerian och Mood i Stockholm, med namnet Walden, samt butik i Göteborg. Numera är de fysiska butikerna stängda och modeverksamheten, som sedan 2013 ingår i GSL, lägger allt krut på återförsäljarna.

- För att verkligen ge våra produkter den uppmärksamhet de förtjänar kommer vi även presentera ett helt nytt inredningskoncept för att kunna bygga allt från corners, shop-in-shops till hela butikskoncept, skriver varumärkets medgrundare Mikko Kämäräinen i ett mejl till Habit.

Human Scales, grundat av Mikko Kämäräinen och Peter Ferber, säljs i omkring 150 butiker i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Storbritannien, Irland, Tyskland och Spanien.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Lindex stänger i Tidaholm

Nyputsat hos GSL

Lyko till Finland

Så blir de nya avgifterna

Nyhetsbrev

Newhouse bygger om butiker

Modeföretaget lanserar ny logotyp och butiksinredning.

Arkiv

Esprit tar över butiker

Två franchisebutiker övergår i modeföretagets regi och därtill nyöppnar Esprit butiken i Täby centrum som gick i konkurs i höstas.

Hon jobbar för Puma

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Bergans med butik

Helomvändning krävs för Lindex

Syskonduo hos Björn Borg

Modemärket sätter fokus på prestationsförmågan med hjälp av välkända syskonpar.

Digitalt skifte pressar handlarna

Här öppnar Lyko

Byredo öppnar i London

Hon kommer till Köpenhamn

Så ser Asos sportmodesatsning ut

E-handlaren lanserar egen sportkollektion.

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av koncernens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Pandora till Linden

NK storsatsar - blir större och lyxigare

Varuhuset i Stockholm byggs om och ut och välkomnar nya hyresgäster som Balenciaga och Valentino. Därtill gör varuhuset en herrmodesatsning med förändringar på bland annat herrmodeplanet.

Rivia Sports växlar upp

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Denimfokus i London

Klarna stöttar London College of Fashion

Valentin ger försäljningsskjuts

Uppåt för Zalando

Välkomnar förslagen mot stöldligor

Svea skor sig

Boozt rekryterar

Ny chef på Citycon

Kungens Kurva Shoppingcenter byggs ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.138