Nya licensavtal för WeSC

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modeföretaget skriver globala licensavtal för skor med bolag som drivs av välkända modebranschnamn.

Avant Brand Partner, med kontor i Stockholm och London, har skrivit två nya licensavtal gällande skor med WeSC.

Ett avtal avser licensrättigheter för Nordamerika, Kanada samt Mexiko och är tecknat med WeSC America Inc och ett avser licensrättigheter för Europa, Asien samt Afrika och är tecknat med det svenska bolaget WeSC.

Licenstagaren ska stå för produktutveckling, produktion, design och distribution av modebolagets skor globalt.

Bakom Avant Brand Partner står bland andra Håkan Prising och Magnus Senke, båda med lång erfarenhet från modebranschen med varumärken som Frank Dandy, Diesel, Miss Sixty, J.Lindeberg och Converse. 

I ett pressmeddelande skriver Marcus Hyltbring, vd för det svenska bolaget att skor är ett ”segment som försäljningsmässigt har varit framgångsrikt för WeSC” men att den mindre organisationen som bolagets stöts om till  inte mäktar med de resurser och fokus som krävs för design och produktion av skor.

- Att få jobba med en licens för ett så starkt varumärke som WeSC är en stor möjlighet och vi ser fram emot att omedelbart starta detta samarbete, säger Magnus Senke, Avant Brand Partner, i en kommentar.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

"Vi är som ett start up-bolag med globalt varumärke att vårda och återlansera"

I juni förvärvade Aligro group konkursade brittiska Henri Lloyd. Nu byggs varumärket upp från grunden igen från nya kontoret i Göteborg. Habit har pratat med vd Magnus Liljeblad om märkets relansering.

Hon ska ta Himla till nya höjder

Textilföretaget rekryterar vd med ett förflutet från Axstores och Twilfit.

NK storsatsar på skönhet

Mikrovaruhus i Mölndal

H&M tar in självbetalningskassor

Plus

"Stick ut för att lyckas"

Therese Zetterberg är nominerad i Habit Modegalans kategori Årets Kreativa Kundupplevelse. Det personliga står i fokus när hon möter konsumenten.

Nyhetsbrev

Nytt lager ska reducera Jollyrooms leveranstider

Arkiv

Itab vinstvarnar

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja ansöker om rekonstruktion; denna gång bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Istället för droger träningskläder

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Hon lämnar Ellos

Beckmans till Paris

Nattklubb för New Black

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Modekedja testar nytt entrégrepp - "Köra, stanna till, bara gå in och hämta upp".

Jobb & Karriär
Han är ny global marknadschef hos Haglöfs

Har efterträtt Tina Rolén på posten som global marknadschef för sportföretaget.

Linköpingsgalleria byter ägare

Butiksnytt
Vill etablera fler butiker i Sverige

Hit flyttar Moda Gent

Vändning för H&M

1

Handeln hungrar efter personal

Handlarna tror på framtiden

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Röhnisch till mini

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Trio i märken till Molino pr

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.264