"Pitti Uomo är en viktig plattform för oss "

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Eton var ett av nära 25 svenska modeföretag som deltog på den 93:e upplagan av Pitti Uomo i Florens 8 till 11 januari.

Januariupplagan av mässan lockade totalt drygt 36 000, besökare varav 25 000 inköpare, vilket var en ökning av antalet besökare jämfört med januari fjol. Pitti Uomo noterade särskilt fler besökare från delar av Asien men även Ryssland och USA.

Läs också: Cos till Pitti Uomo

Eton är en sedan länge en flitig utställare på mässan och ställde ut på en 150 kvadratmeter stor monter. 

- Pitti Uomo fortsätter vara en viktig plattform för oss där vi har chans att möta många internationella kunder. I mitt tycke var detta vår bästa monter någonsin och överlag var responsen från kunder och press mycket positiv. Till höstens kollektion har inspirationen hämtats från Kyoto i Japan. Med tanke på temat var det extra roligt med alla nya besökare från Asien, säger vd Hans Davidson till Habit.

Hans Davidson berättar att han upplever att montern var mer välbesökt än någonsin med över 2 000 besökare. Besökarna bestod av för företaget många viktiga internationella kunder som spanska bland andra El Corte Inglés, kanadensiska Harry Rosen och turkiska Beymen.

Hur viktigt är det att delta på mässa för er och just Pitti Uomo?

- Det är en kombination av att marknadsföra sig mot nya marknader – exempelvis Asien – och att fördjupa bra relationer med redan befintliga kunder. Sedan handlar det också om att skapa en insikt för kunder om varumärket, vart vi rör oss och hur man som kund kan få hänga med på den spännande resan.

Eton anordnad även ett cocktailevent i Florens. 

Förutom Eton ställde även Vagabond, C.O.F Studios,Chimi, Chpo, Tiger of Sweden, Cord and Co. , edicated, Cavaliere, Bread & Boxers, Neuw, Stutterheim, Tretorn, TWLW, Peak Performance, Sandqvist, Elvine, Hestra, Happy Socks och Oscar Jacobson ut på mässan som återkommer i sommar i Florens  12 till 15 juni.

Mer om: Eton | Pitti Uomo


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Zalando större än H&M

Louis Vuitton expanderar i Kina

Efter sänkt skatt – nu bygger företaget ut sin e-handel.

Minskad framtidstro hos handlarna

Stefan Persson köper 1,5 miljoner aktier i H&M

Storägaren utökar sitt innehav ytterligare.

Stadiums sneakerskoncept till Stockholm

De kan köpa Acne Studios

Intressenterna som vill förvärva svenska modevarumärket.

Nyhetsbrev

Röda siffror för Intersport

Arkiv

Levi's lanserar Pride-kollektion

Försäljningen dalade i juni

Varubrist bakom negativa siffror för kläd- och skohandeln.

Freddy Store fälls för halvnaken modell

Internationella ägare till JC

Iliya Meric har inte ensamt förvärvat bolaget. Det kan Habit avslöja.

Svenska modeexporten växer kraftigt

Positiva vindar blåser i svenska modebranschen, trots kritik, visar ny rapport.

De medverkar på Fashion Week

Arrangören har släppt listan.

De är första modemärket med HBTQ-certifieringen

Skandinaviens nya digitala plattform för premiummode

Svenska Seezona satsar på ny teknik och nya designers.

Första sportskon med grafen

Jobb & Karriär
Från kanslichef till vd

Efterträder Marika Waern hos NCSC.

Polarn O. Pyret lyfte på nätet

Brothers onlineraket - ökade med 95 procent

Morris med ny huvudägare – ska satsa internationellt

Nya norska storägaren ska etablera klädmärket på nya marknader.

H&M ökar takten med nya butiker

Bistert för H&M

Klädjätten nådde inte upp till förväntningarna och varulagret fortsätter att växa.

Ny ledning i Nilson Group

Skogiganten presenterar ny styrelseordförande och interim vd.

Fortsatt tillväxt för Venue Retail Group

Så gick det för RNB

Jobb & Karriär
Isbjörn tar in ny exportsäljare

Han blir nästa att lämna MQ

Kedja tar över Marta & Co:s lokal

The Cords & Co har försatts i konkurs

Kerber byter läge

Så mycket ökade NA-KD i fjol

Här är Svensk Digital Handels nya vd

Reparationsservice och jättebutik i Paris för H&M

Brittisk varuhuskedja vinstvarnar igen

Stort intresse för Odd Molly

WeSC stänger citybutik

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.146