Barnskor à la Blankens

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

I mars lanserar sko- och accessoarmärket en barnskokollektion; Lil Blankens.

Svensk-kaliforniska sko- och accessoarföretaget Blankens lanserar barnskor i vår.

– Lil Blankens är vårt bidrag till en roligare skovärld för barn. Vi har satsat på barnsligt glada, sköna modeller som sprudlar av lekfullhet – samtidigt som de inte skär sönder vuxnas ögon med Disneykniv, säger Cecilia Blankens, grundare och kreativ chef för märket grundat  2014.

Skorna tillverkas likt företagets vuxensortiment i Europa; i främst Portugal och Italien, och barnskollektionen är inte uppdelad efter kön.

Första kollektion lanseras i mars 2018 och innehåller nio varianter i storlekarna 24 till 34 och vissa av modellerna matchar även skor ur vuxenkollektionen.

Blankens produkter säljs i dag hos  bland andra Åhléns City, Grandpa och på blankens.com. Nya  Lil Blankens lanseras exklusivt via den egna webbutiken.

Mer om: Blankens


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Jobb & karriär
Från Ikea till Åhléns

Varuhuskedjan har hittat en efterträdare till Lina Söderqvist på marknadschefsposten.

Här är framtidens handelsplats enligt AMF

The Lobby liknar ingenting annat. I april öppnar AMF Fastigheter sitt nya koncept i centrala Stockholm. Habit fick följa med på en förhandsvisning.

Då väntas WeSC ur rekonstruktion

Modell för Ellos

Jobb & karriär
Indiska hämtar kompetens från Åhléns

Mode- och inredningskedjan rekryterar kvalitets- och hållbarhetschef med förflutet hos Åhléns och H&M.

”Viktigt med praxis på området”

Nyhetsbrev

Så ska Stayhard sälja mer denim

Arkiv

Jobb & karriär
Regionchef på Kappahl till Indiska

Mode- och inredningskedjan får ny försäljningschef.

Jobb & karriär
Lundhags med ny marknadschef

Han slår ett slag för Frank Dandy

Underklädesmärket har ett nytt ansikte.

Sällanköpen ökar på nätet - står för 80 procent av tillväxten

Mode stod för överlägset mest online i fjol.

Här öppnar Deichmann igen

Grandpa öppnar och stänger

I veckan återöppnar prisbelönta Grandpa moderbutiken på Södermannagatan på Södermalm. Samtidigt stängs en av butikerna i vår.

Securitas tecknar avtal med modejätte

Så ska Lexington Company få igång tillväxten

Tillfälligt för Isbjörn

Jobb & karriär
Edblad ser över varumärket - rekryterar trio

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Gap till svensk varuhuskedja

Åhléns plockar in baby- och barnkläder från Gap i sortimentet.

Förbjudna kemikalier i var fjärde vara – 16 företag anmäls

Osäkra lönelägen i etiopisk textilindustri

Coop säger upp avtal med Postnord

Klädskapare fick hederspris

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Lindex stänger i Tidaholm

Nyputsat hos GSL

Hon jobbar för Puma

Bergans med butik

Digitalt skifte pressar handlarna

Byredo öppnar i London

Hon kommer till Köpenhamn

Pandora till Linden

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Denimfokus i London

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.208