23948sdkhjf

Boomerang i nya händer - han blir ny vd

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Tidigare delägare och vd tillbaka i modeföretaget när Tisenhult-gruppen förvärvar modebolaget. Även grundarna kommer tillbaka och ska vara verksamma i bolaget.

Investeringsföretaget Tisenhultgruppen, som ägs av familjen Börjesson, förvärvar varumärket Boomerang, immateriella rättigheter och fysiskt varulager. Tillträde sker den 22 januari 2018.

Anders Börjesson har tidigare samarbetat med Boomerangs grundare Kenneth Andram och Peter Wilton. Ett  samarbete som inleddes redan 1985 och sedan dess och fram till 2014  var familjen Börjesson delägare och representerande i Boomerangs styrelse.

Tidigare vd:n Fredrik Larsson, som arbetade som Boomerangs vd under åren 2000 till 2009, är tillbaka på posten.

Han kom till modeföretaget  1995 och stannade till 2009 och har efter även arbetat för andra modeverksamheter och bland annat varit Skandinavienchef för BLK Denim och arbetat med varumärkena Wolsey och Morley via den egna agenturen Other & Art. 

Läs också: Nu avgörs Boomerangs framtid

Utöver familjen Börjesson och Fredrik Larsson så kommer Boomerangs båda grundare Peter Wilton och Kenneth Andram åter att engagera sig i den fortsatta verksamheten.

- Med en 30 år lång relation till Boomerang känns det oerhört roligt och spännande att återigen få möjlighet att arbeta med varumärket. Vi på Tisenhult-gruppen ser fram emot att tillsammans med Boomerangs grundare och Fredrik Larsson utveckla varumärket med avstamp i den ursprungliga filosofin om kvalitet, långsiktighet och enkelhet, säger Tisenhult-gruppens styrelseordförande Anders Börjesson i en kommentar.

Läs en längre intervju med Fredrik Larsson i kommande nummer av Habit, nr. 1 2018.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

De ger randen ny hemvist

Så har Polarn O. Pyret förenklat köpresan och gjort butikerna lättnavigerade.

Hon ska guida till rätt klapp

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

Ras för skohandeln

Minussiffror i modehandeln i november, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil. Därtill har december inte heller inletts bra.

Återvunnet klär kultur- och demokratiministern

Alice Bah Kuhnke väljer klänning från Stockholms Stadsmission Remake till årets Nobelfest.

De åker till Pitti Uomo

Holzweiler, Indigofera och Klättermusen bland de nya när Revolver och Pitti Immagine presenterar 17 varumärken som deltar i Scandinavian Manifesto i januari.

Nyhetsbrev

Julklappar för 23 miljarder

Arkiv
1

Osund returkultur i modebranschen - tre sätt att bryta negativ trend

Nya krav på modeindustrin

Nu lanseras UN Fashion Industry Charter for Climate Action vid klimattoppmöte COP24. Och det står klart att en gemensam kraftsamling krävs för att minska enorma växthusgasutsläpp.

Prisad frack på Nobelmiddagen

Boråsbaserat modeföretag klär Volvos chefer till Nobelfestligheterna.

Stipendium till damskräddarelev

Student vid Tillskärarakademin tilldelas stipendium ur fond för kvinnliga hantverkare.

Tretorn i finskt designsamarbete

Tretorn lanserar samarbete med Makia. Kollektionen innefattar regnkläder men även stickade tröjor och accessoarer.

Vågade inköp ger resultat

Så har hans inköp på magkänsla banat väg för framgångar.

Plockar in ny kompetens

Uppdaterad modeshopping till sjöss

Kvarteret lyfts med ny handel

Plats för 20 butiker när Hästen 21 i centrala Stockholm utvecklas. I projektet ingår PK-huset.

Drar sig ur Designers Remix

IC Group fortsätter att sälja av varumärken.

De lanserar virtuellt provrum

3D-pionjärerna och modevisionärerna Atacac tar ännu ett digitalt kliv.

Fokuserar på kläder - säljer accessoarlinjen

Lägger allt krut på kärnverksamheten med modelinjerna Day Birger et Mikkelsen och 2NDDAY.

Ska driva Berendsens hållbarhetsarbete

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

Sportmodemärke satsar med ny e-handel

Denimmässa till Milano

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Nya i Gallerian

Noa Noas vd lämnar

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Zalando skrotar Bread & Butter

Hon vann H&M Design Award

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Kunderna valde bort köpcentrumen

H&M öppnar kafé i London

Nätet störst på Black Friday

Butiksnytt
Caliroots 2.0

Postnord anställer kvartett

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.173