23948sdkhjf

Boob gör peppt-shirt

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Mammamodemärket har tagit fram en amningströja och skänker slant till Every Mother Counts.

Boob har tagit fram en amningströja, en -t-shirt, som med ett tryck ska ge daglig pepp åt alla mammor.

5 procent av intäkterna för varje såld t-shirt går till Every Mother Counts som är en ideell global organisation grundad av den tidigare supermodellen Christy Turlington Burns. Organisationen verkar för att förlossningen ska vara säker för alla kvinnor överallt i världen.

Boob första plagg lanserades år 2000 och företaget grundades av Mia Seipel. I dag har kollektionen växt till att omfatta många fler plagg än amningströjor och försäljningen sker via återförsäljare och egna kanaler  på 20 marknader i och utanför Europa.

Mer om: Boob
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butiksnytt
Story – början på en ny modehistoria i Jönköping

De tog över Best of Brands lokaler och öppnar ny modebutik i veckan.

Prisad modebutik öppnar webbutik

Butiksnytt
Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Butiksnytt
Ombonat med värme hos Stylein

Elin Alemdar förbereder sig för öppning av modemärkets yta på Åhléns city i Stockholm.

The Kooples mot ny ägare?

Brixtol Textiles för Ung Cancer

Nyhetsbrev

Plus

En gränslös modevärld

TRENDSPANING VÅR 2020. Framtidssiaren David Shah är andra man ut i Habits serie om nästa vårs modebild.

Arkiv

Filippa K lanserar ny e-handel

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

50 tjänster försvinner och ett 20-tal butiker stängs.

Butiksnytt
Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Kappahl: Resultatförbättringsprogram väntas kosta 40 miljoner kronor

H&M planerar inbrytning på företagsmarknaden

Trendspaning vår 2020

Habit satt på första parkett när världens främsta trendorakel presenterade våren 2020. Först ut i Habits serie är Li Edelkoorts guldkorn.

Utmanande kvartal för Asos

En av fem för Uniqlo

Använder liknande kampanjgrepp som inför öppningen i Stockholm.

Tillskärarakademi i nya händer

NA-KD till Kompassen

Team Sportia-butik i konkurs

JD Sports förvärvar sportkedja

New Black blir deras plus en

Modemärke inleder samarbete med mobilvarumärket OnePlus.

NK-kvarter kan utökas - ska bli självklar modedestination

MQ gör företrädesemission

Blekt kvartal för MQ - fortsätter rasa

Plus

Balenciagas uttolkare

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Givenchy till Pitti Uomo

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Molino pr fyller på portföljen

XXL rekryterar två - ny Sverigechef på plats

MQ gör nedskrivning

Hon föreslås till H&M

Plus

"Mode har förlorat trendfaktorn"

Etablerar en butik i månaden

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.134