Gents bäddar för nya trender

| Av Veronica Rönnlund Aldman | Tipsa redaktionen

Skönhetskedjan Gents rekryterar till strategiska tjänster och planerar för ytterligare rekryteringar.

Med en stark julhandel i ryggen och nya medarbetare på plats satsar Gents med full fart in i 2018. På agendan står nya trender, nya produkter och ytterligare förstärkning av organisationen.

– Vi ser stor potential i en marknad som fortfarande växer starkt, om än byter skepnad. Mannen har lämnat skäggtrenden och gått vidare mot nya uttryck som ännu inte är kommersialiserade. Det öppnar för enorma möjligheter och konkurrensfördelar för den som är på tå och ligger steget före.

Läs också: Gents tar in nytt varumärke
För att säkra fortsatt tillväxt behöver vi omformera vårt lag och säkerställa att framtidens utmaningar matchas mot rätt person och rätt kompetens, säger Gents ägare Jenny Rydhström.

Ny produktchef blir därför Rikard Axelsson som  en bakgrund inom e-handel och inköp. Rikard Axelsson kommer närmast från tjänsten som produktchef på Bole.se.

Fd. produktchef Jonathan Pramborn går vidare till tjänsten som head of retail där han kommer att ansvara för Gents fysiska butiker och deras expansion, nationellt och internationellt.

Ny AD och grafiskt ansvarig för Gents är Henrik Bodin. I den rollen kommer Henrik Bodin att ansvara för all grafisk produktion och visualisering av Gents varumärke.

Gents bildades 2003 och företaget omsätter idag 52 miljoner kronor fördelat på fyra bolag. Verksamheten sysselsätter 27 medarbetare.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Efter larmrapporten - här är Daniel Wellingtons svar

De satsar på företagen

Arbetsklädesföretag startar e-handel för B2B.

Här satsar H&M på leveranser samma dag

Har lanserat pilottest i storstad.

Louis Vuitton expanderar i Kina

Efter sänkt skatt – nu bygger företaget ut sin e-handel.

Zalando större än H&M

Minskad framtidstro hos handlarna

Nyhetsbrev

Stefan Persson köper 1,5 miljoner aktier i H&M

Storägaren utökar sitt innehav ytterligare.

Arkiv

Stadiums sneakerskoncept till Stockholm

De kan köpa Acne Studios

Intressenterna som vill förvärva svenska modevarumärket.

Levi's lanserar Pride-kollektion

Röda siffror för Intersport

Försäljningen dalade i juni

Varubrist bakom negativa siffror för kläd- och skohandeln.

Internationella ägare till JC

Iliya Meric har inte ensamt förvärvat bolaget. Det kan Habit avslöja.

Freddy Store fälls för halvnaken modell

Svenska modeexporten växer kraftigt

Positiva vindar blåser i svenska modebranschen, trots kritik, visar ny rapport.

De medverkar på Fashion Week

Arrangören har släppt listan.

De är första modemärket med HBTQ-certifieringen

Skandinaviens nya digitala plattform för premiummode

Svenska Seezona satsar på ny teknik och nya designers.

Första sportskon med grafen

Jobb & Karriär
Från kanslichef till vd

Efterträder Marika Waern hos NCSC.

Polarn O. Pyret lyfte på nätet

Brothers onlineraket - ökade med 95 procent

Morris med ny huvudägare – ska satsa internationellt

Nya norska storägaren ska etablera klädmärket på nya marknader.

H&M ökar takten med nya butiker

Fortsatt tillväxt för Venue Retail Group

Så gick det för RNB

Jobb & Karriär
Isbjörn tar in ny exportsäljare

Han blir nästa att lämna MQ

Kedja tar över Marta & Co:s lokal

The Cords & Co har försatts i konkurs

Kerber byter läge

Så mycket ökade NA-KD i fjol

Här är Svensk Digital Handels nya vd

Reparationsservice och jättebutik i Paris för H&M

Brittisk varuhuskedja vinstvarnar igen

Stort intresse för Odd Molly

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.142