23948sdkhjf

Gents bäddar för nya trender

Skönhetskedjan Gents rekryterar till strategiska tjänster och planerar för ytterligare rekryteringar.

Med en stark julhandel i ryggen och nya medarbetare på plats satsar Gents med full fart in i 2018. På agendan står nya trender, nya produkter och ytterligare förstärkning av organisationen.

– Vi ser stor potential i en marknad som fortfarande växer starkt, om än byter skepnad. Mannen har lämnat skäggtrenden och gått vidare mot nya uttryck som ännu inte är kommersialiserade. Det öppnar för enorma möjligheter och konkurrensfördelar för den som är på tå och ligger steget före.
För att säkra fortsatt tillväxt behöver vi omformera vårt lag och säkerställa att framtidens utmaningar matchas mot rätt person och rätt kompetens, säger Gents ägare Jenny Rydhström.

Ny produktchef blir därför Rikard Axelsson som  en bakgrund inom e-handel och inköp. Rikard Axelsson kommer närmast från tjänsten som produktchef på Bole.se.

Fd. produktchef Jonathan Pramborn går vidare till tjänsten som head of retail där han kommer att ansvara för Gents fysiska butiker och deras expansion, nationellt och internationellt.

Ny AD och grafiskt ansvarig för Gents är Henrik Bodin. I den rollen kommer Henrik Bodin att ansvara för all grafisk produktion och visualisering av Gents varumärke.

Gents bildades 2003 och företaget omsätter idag 52 miljoner kronor fördelat på fyra bolag. Verksamheten sysselsätter 27 medarbetare.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078