23948sdkhjf

Gents bäddar för nya trender

| Av Veronica Rönnlund Aldman | Tipsa redaktionen

Skönhetskedjan Gents rekryterar till strategiska tjänster och planerar för ytterligare rekryteringar.

Med en stark julhandel i ryggen och nya medarbetare på plats satsar Gents med full fart in i 2018. På agendan står nya trender, nya produkter och ytterligare förstärkning av organisationen.

– Vi ser stor potential i en marknad som fortfarande växer starkt, om än byter skepnad. Mannen har lämnat skäggtrenden och gått vidare mot nya uttryck som ännu inte är kommersialiserade. Det öppnar för enorma möjligheter och konkurrensfördelar för den som är på tå och ligger steget före.

Läs också: Han kan ta Gents ut i världen
För att säkra fortsatt tillväxt behöver vi omformera vårt lag och säkerställa att framtidens utmaningar matchas mot rätt person och rätt kompetens, säger Gents ägare Jenny Rydhström.

Ny produktchef blir därför Rikard Axelsson som  en bakgrund inom e-handel och inköp. Rikard Axelsson kommer närmast från tjänsten som produktchef på Bole.se.

Fd. produktchef Jonathan Pramborn går vidare till tjänsten som head of retail där han kommer att ansvara för Gents fysiska butiker och deras expansion, nationellt och internationellt.

Ny AD och grafiskt ansvarig för Gents är Henrik Bodin. I den rollen kommer Henrik Bodin att ansvara för all grafisk produktion och visualisering av Gents varumärke.

Gents bildades 2003 och företaget omsätter idag 52 miljoner kronor fördelat på fyra bolag. Verksamheten sysselsätter 27 medarbetare.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Danska Zizzi sålt

Nyhetsbrev

Återvinn med Arket

Arkiv

By Malina lanserar barnkläder

Premiär för Åhléns nya skönhetssatsning

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Delat kontor ska föda nya tankar om handel och kommunikation

Sportmodeföretag backas av Acasts grundare

Göteborgsbaserade Wearcolour och Void Cycling med nya delägare.

Plus

7 hösttrender att ha koll på

MODE HÖST 2019, DEL 3: Designerna har lagt höstkorten på bordet. Habit har identifierat modet som spås bli säsongens storsäljare.

Lämnar Sealife för Improove

Nk får premiumdestination för sport

Ny aktör bakom varuhusets nya sportbutikssatsning.

Handlarna mer optimistiska – skatteåterbäring och påsk väcker vårhopp

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Lågprismodekedja i konkurs

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Datum för tre kommande CFW släppta

Så ser Sebagos Dockside ut om Nitty Gritty får bestämma

Plus

Rebellisk hållning

MODE HÖST 2019, DEL 2: Tekniska ytterplagg och stickat är fokus när nya avslappnade J.Lindeberg tar form.

Scandinavian Man lanserar marknadsplats och e-handel

Kopplar på e-handel till den redaktionella plattformen och backas av Wellstreet och IT-bolaget Tieto.

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Vintagemode hos & Other Stories

Butiksnytt
Esprit öppnar nytt i Linköping

By Malina för Lindex

Utdragen konkurs väntas snart vara till ända

Ikea-bolag fortsätter öka i H&M

Nyemission för Odd Molly

Butiksnytt
Första citybutiken för Wagner

Butiksnytt
Pelle P väljer Drottninggatan

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.127